آشنایی با انواع لوله مورد استفاده در صنایع

لوله گالوانیزه چاه آب از انواع لولههای پرمصرف و پرکاربرد در صنایع آبرسانی ساختمانی و کشاورزی میباشد و به دلیل قیمت مناسب وزن پایینتر نسبت به لوله بدون درز و همچنین تنوع در ضخامت و وزنهای متفاوت از محبوبیت بیشتری برخوردار میباشد. لولههای گالوانیزه در بازار بیشتر به اسم لوله آهنی سفید شناخته میشود همچنین لولههای گالوانیزه معمولاً در دو نوع گالوانیزه آهنی و گالوانیزه فولادی تولید میشود. لولههای فولادی گالوانیزه نسب به لوله گالوانیزه آهنی سبکتر میباشد و بیشتر در تهویه از آن استفاده میشود.

برای اتصال لوله های گالوانیزه نمی توان از فرایند جوشکاری استفاده کرد. این نوع لوله ها از جنس مس بوده و روش اتصال آن ها مهره – ماسوره و جوشکاری کاربید یا اکسی استیلن می باشد. ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ شکل و طول لوله نوع اتصالات آنها با متفاوت است و اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب و برای جمع آوری آب های سطحی استفاده می شوند. ضخامت لولههای گالوانیزه بکار رفته برای کمان گلخانه 2، 2,5 و 3 میلیمتر ولولههای 2,5 میلیمتری برای سازه سقف و ضخامت 2,8 میلیمتر و 3 میلیمتر برای ستونهای سازه استفاده میشود.

لوله گالوانیزه سپنتا محصولی مناسب برای انتقال آبرسانی و لولهکشی آب گرم و سرد ساختمان استفاده میشوند. این لولهها با مقاومت خوبی که در برابر پوسیدگی و اکسید آهن از خود نشان میدهند، میتوانند گزینهی مناسبی برای این منظور باشند. لوله گالوانیزه قالیشویی از فلز آهن سفید نورد شده است که درز آن بهوسیله دستگاههای درز جوش، به یک دیگر جوش داده میشود و سپس لوله را آبکاری روی میکنند. این لولهها را از طریق رول کردن ورقهای فولادی و همچنین استفاده از درز جوش برای اتصال دو لبه ورق به لوله بدون درز قیمت وجود میآید.

لوله گالوانیزه فنس نیز یکی دیگر از انواع لولههای پر مصرف در صنایع مختلف حصارکشی و فنس کشی بوده و به دلیل مقاومت بیشتر در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی نسبت به گالوانیزه سرد و همچنین تولید در انواع ضخامت و وزنهای متفاوت از محبوبیت و استفاده بیشتری برخوردار میباشد. یکی از انواع لوله، لوله پلیکا است که با نام لوله یو پی وی سی UPVC هم لوله بدون درز در انگلیسی شناخته می شود. مرزبندی و ایجاد مانع بهوسیله این لولهها یکی از راه کارهای محافظتی میباشد. لوله گالوانیزه پایه فنس در رنگ بندیهای متنوع تولید و ساخته میشود میباشد.