آلمان: پنج نفر ، از جمله نوزادان ، پس از عبور قوچ اتومبیل به عابر پیاده در تریر کشته شدند. راننده دستگیر شد

مقامات گفتند که به نظر می رسد مظنون از مشکلات روانی رنج می برد و در طول حادثه تحت تأثیر الکل بوده است

آلمان: پنج نفر ، از جمله نوزادان ، پس از عبور قوچ اتومبیل به عابر پیاده در تریر کشته شدند.  راننده دستگیر شد

سه شنبه ، 1 دسامبر سال 2020 یک خیابان توسط پلیس در تریر آلمان مسدود شده است. پلیس آلمان می گوید هنگام رانندگی ماشین به منطقه عابر پیاده ، مردم در جنوب غربی آلمان در تریر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شده اند. پلیس تریر با انتشار توئیتی اعلام کرد که راننده دستگیر و خودرو توقیف شده است. (Harald Tittel / dpa از طریق AP)

برلین: مقامات گفتند: روز سه شنبه یک مرد با سرعت زیاد از طریق منطقه عابر پیاده در جنوب غربی آلمان در تریر با یک دستگاه SUV زیگ زاگ زد و باعث کشته شدن 5 نفر از جمله یک کودک 9 ماهه شد و بیش از ده نفر را به شدت زخمی کرد.

پلیس تریر گفت: راننده با شناسایی 51 ساله آلمانی متولد تریر در محل دستگیر و خودرو توقیف شد.

دادستان پیتر فریتزن ، دادستان گفت که مظنون ، که نام او مطابق با قوانین حریم خصوصی آلمان منتشر نشده است ، آدرس مشخصی نداشته و در روزهای اخیر در لندرور زندگی می کرد که یکی از دوستانش به او وام داده است ، که در حمله مورد استفاده قرار گرفت. در حال انجام تحقیقات بود.

فریتزن گفت ، وی در حال بازجویی توسط پلیس بود و قرار بود تحت معاینه روانپزشکی قرار گیرد و افزود كه اخیراً یك پزشك به نتیجه اولیه رسیده است كه این مرد می تواند از بیماری روانی رنج ببرد.

وی به خبرنگاران گفت: “ما هیچ نشانه ای نداریم كه هر نوع انگیزه تروریستی ، سیاسی یا مذهبی وجود داشته باشد.”

وی افزود: مظنون همچنین قبل از حادثه مقدار “ناچیز” الکل مصرف کرده بود و بسیار بالاتر از حد قانونی بود.

شهردار ولفرام لیبه ، که در طول روز در مورد صحنه وحشتناک گریه می کرد ، گفت که کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده دشوار است.

وی گفت: “من نمی توانم درک کنم که چگونه کسی این ایده را پیدا می کند که با یک SUV برای کشتن مردم از مرکز شهر عبور کند.” “مردم را بكشید – یك نوزاد 9 ماهه تا یك زن 72 ساله ؛ این افراد چه كردند؟ آنها فقط می خواستند به شهر بروند ، خرید كنند و حالا دیگر مرده اند.”

راجر لوانتز ، وزیر کشور ایالت ، گفت که چهار نفر هنوز در بیمارستان در معرض خطر زندگی قرار دارند و پنج نفر دیگر نیز دچار جراحات جدی شده اند ، در حالی که شش نفر دیگر کمتر جراحات جدی دارند. بعداً پلیس گفت كه یكی از مجروحان جان به جان آفرین تسلیم كرد ، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

بقیه افراد کشته شده به عنوان یک زن 25 ساله و یک مرد 45 ساله اهل تریر شناخته شدند. مادر نوزاد در میان بستری شدگان است. پلیس گفت که مسن ترین قربانی 73 ساله بود.

لوانتس گفت: “این حادثه تمام آلمان را لرزاند.”

کمی پیش از ساعت 2 بعد از ظهر با گزارش پلیس از پلیس تماس گرفته شد.

لوانتس از واکنش نیروهای امنیتی تمجید کرد و گفت که آنها اتومبیلی را که در کنار خیابان متوقف شده بود ، پیدا کرده اند و مظنون را ظرف چهار دقیقه پس از دریافت تماس اول بازداشت کردند.

مقامات اعلام كردند كه راننده كه در اتومبیل تنها بود ، در برابر دستگیری مقاومت كرد اما پلیس تحت فشار قرار گرفت.

در ویدئویی که توسط یک رسانه محلی منتشر شده و گویا این دستگیری را نشان می دهد ، پلیس می تواند مردی را در پیاده رو کنار اتومبیل با پلاک های تریر به پایین بغل کند. صحت ویدئو بلافاصله قابل تأیید نیست و اندکی پس از درخواست پلیس مبنی بر عدم اشتراک عکس و فیلم از صحنه ، توسط پلیس توئیت شد.

تصاویر از صحنه نشان می داد که مردم بیرون از یک مغازه ظاهراً به کسی روی زمین کمک می کنند که در میان آوارهای پراکنده افتاده است.

مالو درایر ، فرماندار ایالت راینلاند-فالتس ، که اهل تریر است ، این حمله را “عملی وحشیانه” محکوم کرد.

درایر پس از بازدید از صحنه به خبرنگاران گفت: “آن روز واقعاً وحشتناک برای شهر من بود.”

سخنگوی صدراعظم آنگلا مرکل ، استفن سایبرت ، در توئیتر خود اعلام کرد که این حادثه “تکان دهنده” است.

وی گفت: “افکار ما با بستگان کشته شدگان و مجروحان بیشمار و همه کسانی است که در حال حاضر مشغول مراقبت هستند و از آنها مراقبت می کنند.”

تریر در حدود 200 کیلومتری (120 مایل) غرب فرانکفورت ، نزدیک مرز لوکزامبورگ است. این شهر با 110 هزار نفر جمعیت به خاطر دروازه رومی اش ، Porta Nigra که نزدیک محل حادثه است و به عنوان زادگاه کارل مارکس شناخته شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.