آمازون هند حدود 500 نفر را در تیم های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب اخراج می کند

اخراج فنی: آمازون هند حدود 500 نفر را در تیم های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب اخراج می کند.

آمازون حدود 500 نفر از دفاتر هندی خود را که بخشی از تیم های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب بودند، اخراج کرده است. این اخراج‌ها بخشی از طرح کوچک‌سازی بزرگ‌تر است که توسط اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در ماه مارس اعلام شد و انتظار می‌رفت حدود 9000 کارمند را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته منابعی که در این شرکت کار می کنند، آمازون هند دور جدیدی از اخراج ها را انجام داده است که بر کارکنان بخش خدمات وب آمازون (AWS) و تجربه افراد و راه حل های فناوری (PXT) تأثیر گذاشته است.

این اخراج‌ها بخشی از طرح کوچک‌سازی بزرگ‌تر است که توسط اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در ماه مارس اعلام شد و انتظار می‌رفت حدود 9000 کارمند را تحت تأثیر قرار دهد. به گفته یکی از منابع، اخراج‌ها در آمازون هند در ماه مارس اعلام شد و اکنون افراد تیم‌های هندی شناسایی شده و به آنها برگه‌های صورتی رنگ داده شده است.

همچنین بخوانید: اخراج فنی: آمازون شروع به خاتمه دادن به افراد بیشتری می کند، این بار از HR و خدمات وب آمازون

مقالات مرتبط

ایالات متحده

شرکت آمریکایی کارکنان را فقط برای اخراج به مهمانی می برد

ایالات متحده

افزایش حقوق برای کارکنان مایکروسافت وجود ندارد، غول فناوری بودجه برای حقوق و پاداش کارکنان را کاهش می دهد.

تیم‌های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب، لغزش صورتی را دریافت می‌کنند
منابع ذکر کردند که در هفته گذشته حدود 100 کارمند از بخش های People Experience (PXT) و Technology Solutions (پشتیبانی فنی) اخراج شدند. آنها اظهار داشتند که کل تیم آنها متشکل از 17 نفر بیکار شدند و تقریباً 100 نفر در همان هفته از PXT اخراج شدند.

یکی از کارکنان بخش مدیریت داده اظهار داشت که بیش از 80 نفر از تیم های مدیریت داده روز جمعه اخراج شدند. طبق گزارش ها، بسته انفصال ارائه شده استاندارد است و کارکنان آسیب دیده همچنان بیمه درمانی دریافت خواهند کرد.

همچنین بخوانید: آیا اخراج آمازون منجر به مهاجرت سرخپوستان از ایالات متحده خواهد شد؟

تخمین زده می شود که حدود 400-500 کارمند ممکن است تحت تأثیر این دور اخراج قرار گیرند.

اخراج های بیشتر در سطح بین المللی در راه است
در اواخر آوریل، مدیر عامل AWS، آدام سلیپسکی، یک یادداشت داخلی ارسال کرد که در آن بیان می‌کرد که اخراج در AWS با تیم‌های آمریکای شمالی آغاز می‌شود و سپس در سطح جهانی گسترش می‌یابد. او توضیح داد که کاهش رشد درآمد AWS و شرایط کلان اقتصادی حاکم، عوامل اصلی تصمیم به کوچک‌سازی بودند.

این یادداشت رشد قابل توجه شرکت و تیم آن را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که ناشی از تقاضای مشتری برای خدمات ابری و ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد AWS است. با این حال، سلیپسکی بر نیاز به اولویت بندی و تخصیص منابع به حیاتی ترین حوزه هایی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارد و تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار دارد، تأکید کرد.

یادداشت مشابهی نیز در اواخر آوریل توسط بث گالتی، معاون ارشد و رئیس جهانی تجربه و فناوری افراد (PXT) در آمازون نوشته شد، که چنین نوشته شده بود: «همانطور که اندی چند هفته پیش به اشتراک گذاشت، رهبران سراسر شرکت از نزدیک با هم همکاری می‌کردند. با تیم‌های خود تصمیم بگیرند که چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای آینده انجام دهند، اولویت‌بندی آنچه برای مشتریان و سلامت بلندمدت کسب‌وکار ما اهمیت دارد. با توجه به ارتباط نزدیک PXT با شرکت، این تغییرات بر برنامه های OP2 ما نیز تأثیر می گذارد و ما تصمیم دشواری برای حذف نقش های اضافی در سازمان PXT گرفته ایم.

او افزود: «این تصمیم‌ها به سادگی گرفته نمی‌شوند و من تاثیر آن را هم بر کسانی که شرکت را ترک می‌کنند و هم بر همکاران ما که باقی می‌مانند، می‌دانم.

روزهای سخت برای آمازون
آمازون، بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان، سال گذشته با کاهش قابل توجهی در رشد تجارت الکترونیکی مواجه شد، زیرا مصرف‌کنندگان به عادت‌های خرید قبل از همه‌گیری بازگشتند. این دوره تعدیل منجر به نیاز به کاهش نیروی کار در آمازون شد، زیرا این شرکت به دنبال سازگاری با پویایی بازار در حال تغییر بود.

همچنین بخوانید: آمازون بزرگترین اخراج خود را آغاز کرد، 18000 نفر در معرض آسیب قرار گرفتند

در ژانویه، آمازون در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد حدود 18000 کارمند خود را اخراج کند که پاسخی به کاهش سهام فناوری در سراسر جهان است. این حرکت بخشی از یک روند گسترده‌تر در میان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله متا و گوگل بود که در آن زمان نیروی کار خود را کاهش دادند.

منابع نشان می‌دهند که تجارت الکترونیک آمازون در هند با کندی رشد مواجه است که منعکس کننده شرایط چالش برانگیز بازار در این کشور است. این چالش‌های بازار احتمالاً در تصمیم شرکت برای کاهش نیروی کار و تعدیل عملیات آن بر این اساس نقش داشته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام