آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای جلوگیری از تهدید کره شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای جلوگیری از تهدید کره شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند

نمایی از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای جدید سوخت جامد (ICBM) Hwasong-18 در یک مکان نامشخص در این تصویر ثابت از یک عکس استفاده شده در ویدئویی که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) در 14 آوریل منتشر شد، 2023. رویترز

واشنگتن: در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های نظامی کره شمالی، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی رزمایش‌های دفاعی از جمله منظم کردن رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی را برگزار می‌کنند.

بیانیه مشترک سه کشور در سیزدهمین مذاکرات سه جانبه دفاعی در واشنگتن امضا شد. این تلاش همچنین شاهد تبادل ارزیابی در مورد تحولات امنیتی در حال وقوع در شبه جزیره کره و منطقه گسترده تر خواهد بود. این سه کشور همچنین در زمینه توسعه راه های مشخص برای تعمیق همکاری امنیتی سه جانبه همکاری خواهند کرد.

در بیانیه مشترک ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی از جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPKR) خواستند تا فورا تمام فعالیت های بی ثبات کننده را متوقف کند. آنها همچنین هشدار دادند که اگر کره شمالی بخواهد آزمایش هسته ای انجام دهد، سه کشور مجبور به انجام اقدامات سختگیرانه خواهند شد و از “واکنش قاطعانه جامعه بین المللی” دعوت خواهند کرد.

این به دنبال اعلام روز جمعه کره شمالی مبنی بر آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید (ICBM) است، پیشرفتی که برای «توسعه اساسی» نیروهای این کشور طراحی شده است، که به گفته کارشناسان، پرتاب موشک را بدون هشدار کمی تسهیل می کند.

رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی برگزار می شود

ساعاتی پس از شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای جدید با سوخت جامد “Hwasong-18” توسط کره شمالی در تلاش برای ارتقای قابلیت ضدحمله هسته ای این کشور، کره جنوبی و ایالات متحده مانورهای هوایی مشترکی را برگزار کردند که شامل حداقل یک B-52H بود. بمب افکن استراتژیک

وزارت دفاع سئول گفت که نیروی هوایی کره جنوبی جنگنده های رادارگریز F-35A و جت های F-15K خود را برای این رزمایش بسیج کرده است، در حالی که طرف آمریکایی علاوه بر بمب افکن، جنگنده های F-16 را نیز مستقر کرده است. با این حال، مشخص نکرد که این رزمایش در کدام بخش از شبه جزیره کره انجام شده است.

به نقل از وزارت دفاع در خبرگزاری یونهاپ وی گفت: ارزیابی می‌شود که (مانورها) پاسخی نزدیک و هماهنگ بود که نشان‌دهنده قدرت قدرتمند اتحاد و اراده ایالات متحده برای ایجاد بازدارندگی گسترده در برابر مجموعه‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز اخیر کره شمالی بود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام