آمریکا تحریم های شرکت های چینی و روسی را که از توافق هسته ای ایران حمایت می کنند اعلام کرد

وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو گفت که این چهار شرکت متهم به انتقال فناوری و اقلام حساس به برنامه موشکی ایران ، برای مدت دو سال تحت محدودیت های کمک دولت آمریکا قرار می گیرند

آمریکا تحریم های شرکت های چینی و روسی را که از توافق هسته ای ایران حمایت می کنند اعلام کرد

تصویر پرونده مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا. AP

واشنگتن: ایالات متحده روز جمعه تحریم های اقتصادی شرکت های چینی و روسی را اعلام کرد که به گفته واشنگتن از توسعه برنامه موشکی ایران حمایت کرده است.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه در بیانیه ای گفت ، چهار شرکت متهم به “انتقال فناوری و اقلام حساس به برنامه موشکی ایران” به مدت دو سال در مورد کمک های دولت آمریکا و صادرات آنها محدودیت دارند.

این تحریم ها که روز چهارشنبه اعمال شد ، علیه دو شرکت مستقر در چین بود ، Chengdu Best New Materials و Zibo Elim Trade ، و همچنین گروه Nilco و شرکت سهامی Elecon مستقر در روسیه.

پمپئو افزود: “ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا مانع تلاش های توسعه موشکی ایران شویم و از مقامات تحریم خود برای تأمین تأمین کنندگان خارجی مانند این نهادها در PRC (چین) و روسیه که مواد و فناوری مربوط به موشک را به ایران ارائه می دهند ، استفاده کنیم.” .

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، آمریكا را در سال 2018 از توافق هسته ای ایران كه سه سال قبل از آن در دوران باراك اوباما ، رئیس جمهور وقت آمریکا منعقد شد ، خارج كرد.

ترامپ از همان زمان تحریم های فلج کننده جمهوری اسلامی را در اقدامی که “کمپین فشار حداکثر” می خواند ، دوباره اعمال کرد.

دولت ترامپ همچنین از آن زمان عزم خود را برای تحریم هر کشور یا شرکت خارجی که با سیاست های خود در ایران مطابقت ندارد نشان داده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.