آمریکا قبل از روی کار آمدن جو بایدن ، از مجازات 45 روزه عراق برای اجازه واردات گاز ایران استفاده می کند

پیش از این ، چنین معافیت هایی به مدت 120 روز اعطا می شد ، اما در حال حاضر دوره هایی که بخشی از تلاش دونالد ترامپ برای افزایش فشار بر ایران است ، دوره ها کاهش یافته است.

آمریکا قبل از روی کار آمدن جو بایدن ، از مجازات 45 روزه عراق برای اجازه واردات گاز ایران استفاده می کند

تصویر پرونده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا. AP

بغداد: یک مقام عراقی روز شنبه گفت ، واشنگتن برای واردات گاز ایران که 45 روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ منقضی می شود ، به عراق معافیت تحریم های کوتاه مدت 45 روزه داده است.

بغداد برای تأمین حدود یک سوم بخش برق خود ، که سالها درگیر درگیری و تعمیر و نگهداری ضعیف بود ، گاز و برق را از همسایه خود تهران خریداری می کند.

ایالات متحده در اواخر سال 2018 در فهرست سیاه صنعت انرژی ایران قرار گرفت اما به بغداد یک سری معافیت های موقت اعطا کرد ، امیدوار بود که عراق با همکاری با شرکت های آمریکایی خود را از انرژی ایران محروم کند.

طولانی شدن معافیت ها به ابزاری اصلی در سیاست ایالات متحده در قبال عراق تبدیل شده است که میزان رضایت یا ناامیدی از بغداد را نشان می دهد.

در ماه مه ، واشنگتن به عنوان حسن نیت نسبت به مصطفی الکادمی ، که به تازگی کابینه ای را تشکیل داده بود که به نظر آمریکا دوست است ، به مدت یک ماه تمدید کرد.

اما وقتی اواخر سپتامبر این معافیت را تمدید کرد ، دولت ترامپ فقط 60 روز به عراق فرصت داد.

این بار ، این حتی کوتاهتر شد: 45 روز ، یک مقام عالی رتبه عراقی گفت خبرگزاری فرانسه، منقضی می شود حدود یک هفته قبل از اینکه ترامپ تصمیم بگیرد کاخ سفید را به رئیس جمهور منتخب جو بایدن تحویل دهد.

این مقام گفت: “آنها (دولت ترامپ) آخرین فرصت را برای گفتن می خواستند.”

چشم پوشی کوتاه تر در حالی رخ می دهد که مقامات عراقی و غربی نگرانند ترامپ می تواند از آخرین روزهای حضور خود برای حمله به ایران و متحدانش در عراق استفاده کند.

وزارت امور خارجه در حال تهیه نقشه هایی برای تعطیلی احتمالی سفارت آمریکا در بغداد است که در سال گذشته ده ها حمله موشکی هدف آن قرار گرفته است.

و دو مقام عراقی گفته اند که پیش از تحویل کاخ سفید انتظار دارند “لیست تحریم ها” علیه منافع ایران در عراق باشد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.