آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، «جهان‌بین» محافظه‌کار را به دلیل استفاده از تاکتیک‌های ترس در رأی‌گیری بومیان محکوم کرد.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، «جهان‌بین» محافظه‌کار را به دلیل استفاده از تاکتیک‌های ترس در رأی‌گیری بومیان محکوم کرد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا. خبرگزاری فرانسه

نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز به شدت از «جهان‌بین» محافظه‌کار به‌خاطر استفاده از تاکتیک‌های ترساندن پیش از رأی‌گیری برای دادن نقشی به مردم بومی در قوانینی که بر آنها تأثیر می‌گذارد، انتقاد کرد.

بحث بر سر به اصطلاح Voice به طور فزاینده ای داغ شده است، و حامیان آن را به اطلاعات نادرست هدفمند متهم می کنند و مخالفان هشدار می دهند که خطر افزایش شکاف نژادی را تهدید می کند.

در صورت تصویب این لایحه، بومیان استرالیا که اجدادشان حداقل 60000 سال در این قاره بوده اند، از حق تضمین شده توسط قانون اساسی برخوردار خواهند بود تا در مورد قوانینی که بر جامعه آنها تأثیر می گذارد، با آنها مشورت شود.

مقالات مرتبط

PM

سفر نخست وزیر مودی به استرالیا با وجود لغو نشست رهبران چهارگانه: آلبانیز همچنان ادامه دارد

PM

تابستان آزمون استرالیا دیرتر از حد معمول شروع می شود

بیش از 200 سال پس از تسخیر بریتانیا و آزار و اذیت متعاقب بومیان، آنها به طور قابل توجهی در محرومیت باقی می مانند، با نرخ زندان و بیکاری بیشتر، و امید به زندگی در حدود هشت سال کمتر از سایر استرالیایی ها.

نخست وزیر آلبانیز روز دوشنبه در یک سخنرانی اصلی در آدلاید گفت که رای دهندگان استرالیایی زمانی که در اواخر سال جاری به پای صندوق های رای می روند با یک “انتخاب عمیق” روبرو هستند.

او گفت که رای بله به استرالیایی‌ها این امکان را می‌دهد که به خود و به جهان اعلام کنند، “ما ملتی بالغ هستیم که با تاریخ خود کنار می‌آییم، از ارزش‌های خود مطمئن هستیم و سرنوشت خود را شکل می‌دهیم.”

او گفت که این یک “یک بار در زندگی فرصت” برای تغییر کشور به سمت بهتر خواهد بود.

ما گاهی از خودمان به عنوان یک ملت جوان صحبت می کنیم، اما حقیقت این است که ما یکی از قدیمی ترین دموکراسی های جهان هستیم.

قاره ما خانه قدیمی ترین فرهنگ مداوم جهان است، که ما در نهایت به آن را به عنوان منبع بزرگ غرور می دانیم که باید باشد.

“اثر اورولی”

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که با وجود نشانه‌هایی از کاهش حمایت از زمانی که اپوزیسیون محافظه‌کار تصمیم به مبارزات انتخاباتی برای یک «نه» کرده است، رأی «آری» همچنان در یک مبارزه دو طرفه در پیش است.

نظرسنجی Essential Research که در اواسط ماه مه منتشر شد، حمایت از Voice را بین 59 تا 41 درصد نشان داد.

رهبر حزب لیبرال محافظه‌کار استرالیا، پیتر داتون، مخالفت و لفاظی‌های خود را در این زمینه سخت‌تر کرد و هفته گذشته اعلام کرد که Voice “ملت ما را دوباره نژادی خواهد کرد”.

او گفت: “این یک اثر اورولی خواهد داشت که در آن همه استرالیایی ها برابر هستند، اما برخی استرالیایی ها برابرتر از دیگران هستند.”

روز دوشنبه، داتون حامیان Voice را به استفاده از نژاد برای حمله به طرف “نه” متهم کرد.

او گفت: «نخست‌وزیر در آنجا افراد را نام‌گذاری می‌کند و دیگران نشان می‌دهند که مردم نژادپرست هستند زیرا از Voice حمایت نمی‌کنند – این کاملا غیرقابل قبول است.

در پاسخ، آلبانی ها روز دوشنبه به «کمپین های ترساندن» مخالفان «سرسخت» حمله کردند که به گفته او، توانایی استرالیایی ها برای بالا رفتن از تفرقه را دست کم گرفت.

نخست وزیر استرالیا گفت که استرالیایی ها با “دعوت های مضحک برای پریدن به سایه های خود” فریب نخواهند یافت.

او گفت: «استرالیایی‌ها نسبت به قیامت شکاکی سالم دارند، شکی که با خاطرات همه پیش‌بینی‌هایی که جوجه کوچولوها در گذشته ارائه کرده‌اند، در سلامتی خوبی حفظ می‌شود».

کمیسر تبعیض نژادی استرالیا، چین تان، در مصاحبه ای که روز دوشنبه در روزنامه های گروه رسانه ای Nine منتشر شد، از سیاستمداران خواست تا از “دعوای نژادپرستانه” اجتناب کنند.

نبرد سیاسی بر سر به رسمیت شناختن بومیان در حال حاضر اثری را در جامعه به جا گذاشته است.

یکی از روزنامه‌نگاران برتر تلویزیون استرالیا، استن گرانت، این ماه از برنامه‌های جاری خود با پخش‌کننده ملی ABC به دلیل حملات نژادی «بی امان‌کننده» که به‌عنوان یک فرد بومی در کانون توجه‌ها با آن مواجه شده بود، کناره‌گیری کرد.

او در اعلامیه خروج گفت، اما خطرات اکنون بیشتر شده است.

یک رفراندوم در مورد صدای بومی در پارلمان وجود دارد و من تنها نیستم که احساس قضاوت می کنم. این یک قضاوت استرالیایی در مورد ما است. گرانت نوشت: سیاست همین است.

اما نژادپرستی جرم است. نژادپرستی خشونت است. و من به اندازه کافی غذا خورده ام.»

انتظار می رود این رای گیری در سه ماه آخر سال برگزار شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام