آیا می دانید چرا شکلات های Cadbury دارای بسته بندی بنفش هستند؟

چرا شکلات های Cadbury بسته بندی بنفش دارند؟

تصویر نمایشی ویکی‌مدیا کامانز

اینترنت مکان مناسبی برای هر نوع اطلاعات در مورد جهان و چیزهایی است که در اطراف ما اتفاق می افتد. یکی از این واقعیت های تاریخی اکنون آشکار شده است که نشان می دهد چگونه شکلات های Cadbury بسته بندی بنفش نمادینی را که امروز می بینیم، پیدا کرده اند. دوستداران شکلات در سراسر جهان به خوبی در مورد شکلات های Cadbury آگاه هستند و مردم به وضوح عاشق بسته بندی های جذاب و قدیمی هستند که تا به امروز محبوب مانده است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی باعث شده است که شکلات ساز رنگ بنفش را برای بسته بندی خود انتخاب کند؟ خوب، حالا دلیل آن را می دانیم و مربوط به یک نبرد طولانی دادگاه است که رنگ محصولات مشهور جهانی این غول شیرین را نهایی کرد.

با بازگشت به تاریخ، گفته می شود که کادبری از سال 1914 از رنگ بنفش نمادین به عنوان ادای احترام به ملکه ویکتوریا استفاده کرد و عملاً آنها را از رقبای خود متمایز کرد.

این کار در سال 1854 آغاز شد، زمانی که این شرکت با حکم سلطنتی اعطا شد و موقعیت خود را به عنوان تولید کننده رسمی کاکائو و شکلات برای پادشاه بریتانیا مستحکم کرد. تا سال 1920، کل مجموعه شیر لبنی از رنگ های بنفش و طلایی متمایز استفاده کرده بود. با این حال، بعداً با رقیب Nestle بر سر استفاده از این رنگ متمایز وارد اختلاف حقوقی شد. در سال 2004، Cadbury به دنبال علامت تجاری سایه خاصی به نام “Pantone 2865c” بود که نستله با این حرکت مخالفت کرد و استدلال کرد که نباید هیچ حق انحصاری برای رنگ اعطا شود.

مقالات مرتبط

این

این برگه سوال کلاس 5 مربوط به دوران قبل از استقلال آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست

این

دختری از توییتر برای عکس سلفی خود پس‌زمینه می‌خواهد. نتایج شما را در انشعابات ترک خواهد کرد

در نتیجه، این مورد منجر به این شد که “کدبری بنفش” برای استفاده توسط هر سوپرمارکت یا رقیب در دسترس باشد. با این حال، در سال 2012 بود که قاضی کالین بیرس درخواست تجدیدنظر نستله را رد کرد و در قضاوت خود بیان کرد که «شواهد به وضوح از این یافته حمایت می‌کند که بنفش برای شکلات شیری با کادبری متمایز است».

بنابراین، حکم داده شد که علامت تجاری دقیقاً از سایه خاص محافظت می کند و نه از رنگ بنفش به عنوان یک کل، به این معنی که نستله همچنان می تواند از بسته بندی بنفش سایه های مختلف استفاده کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام