آیا هند از نظر اخلاقی آماده پرورش و تجلیل از جوخه های ضربه مانند موساد است؟

برخلاف اسرائیل ، هند موفقیت های خود را در ماموریت های مخفی بر روی آستین خود نپوشیده است

آیا هند از نظر اخلاقی آماده پرورش و تجلیل از جوخه های ضربه مانند موساد است؟

تصویر نمایندگی PTI

محسن فخری زاده ، مردی که گمان می رود سرپرست مأموریت مخفی سلاح های هسته ای ایران باشد ، روز جمعه در حومه تهران توسط یک جوخه اصابت اسرائیلی که در کمین بود ، کمین کرده و کشته شد. برخی گزارش ها می گفتند که این دانشمند در راه ملاقات با یک معشوق است.

فخری زاده سالها مورد هدف اسرائیل بود و اجتناب ناپذیر است که قبل از فشار دادن دکمه اعدام ، تحرکات ، عادات و روابط وی مدتهاست که تحت تعقیب قرار می گرفت.

ترورهای مخفی در خارج از کشور توسط سرویس مخفی اسرائیلی موساد – به ویژه واحد قتل نخبه و بی رحمانه آن کیدون – اکنون افسانه ای است. دشمنان اسرائیل و برخی از گروه های حقوق بشری علیه آن حمله کرده اند. اما در سطح بین المللی ، تحسین گسترده ای نسبت به برداشت اسرائیل وجود دارد. ملت کوچک ، که توسط دشمنانی بسیار بزرگتر احاطه شده است که از نظر عقیدتی متعهد به نابودی آن هستند ، با استفاده از چنین روشهایی موجه است ، بسیاری احساس می کنند.

این تحسین برای اسرائیل باعث ایجاد کتاب پس از کتاب ، فیلم و مجموعه ای از مجموعه های وب مانند آن شده است فاودا سریال فاودا در هند آنقدر محبوب شده است که قرار است برای بازسازی هند ساخته شود.

اما آیا هند به عنوان یک دموکراسی آماده پذیرش علنی اقدامات پنهانی نیروهای اطلاعاتی ما در خارج از کشور است؟ هند به مدت هفت دهه بدون خشونت در گاندی و سازگاری نهرووی ، فقط پس از به قدرت رسیدن نارندرا مودی جشن اعتصابات جراحی و اقدامات پنهانی را آغاز کرده است.

من یک بار به طور خصوصی از یک رئیس سابق اداره اطلاعات پرسیدم که آیا هند جوخه های ضربه در خارج از کشور را زده است و اگر بله ، آیا بعداً نباید به شهروندان در مورد اقدامات خود گفته شود بدون اینکه هویت آنها را به خطر بیندازد؟

وی گفت که هند بعنوان یک فرهنگ ، شاید هنوز آماده نبود تا از ماموریتهای پنهانی قهرمانان ملی بی چهره خود که به عنوان مأمور اطلاعات استفاده می کردند ، تجلیل کند. در مورد اینکه آیا هند چنین بازدیدهای پنهانی را انجام می دهد ، او فقط با معمایی لبخند زد. به پرونده استراحت دادم.

در حالی که رسماً تکذیب خواهد شد ، منابع می گویند R&AW و اداره اطلاعات فقط در طی دو سال بین 2015 و 2017 بیش از ده تروریست و دشمن ملت “خنثی” کردند. بسیاری دیگر از این موارد دنبال شد. درست مانند فخری زاده ، ماه ها قبل از اینکه به دام بیفتند ، ردیابی شده است. در برخی موارد ، زنان عملیاتی نقش های مهمی داشتند.

اما برخلاف اسرائیل ، هند موفقیت های خود را در ماموریت های مخفی بر روی آستین خود نپوشیده است. یک بحث گاندی وجود دارد که چنین اقدامی نباید در وهله اول انجام شود. که باید از آموزه چرخاندن گونه دیگر پیروی کنیم.

سپس یک عقیده وجود دارد که عملیات مخفی باید برای همیشه مخفی بماند. رجزخوانی درمورد کسانی که به دست می آورند چه خواهد بود؟

یک مورد قانع کننده برای نمایش بهترین اقدامات مخفی یک کشور وجود دارد.

اول اینکه ، اعتماد به نفس را در دشمن کاشته و روحیه اش را کم می کند. نیروهای متخاصم قبل از اقدام علیه اسرائیل یا آمریکا یا روسیه چندین بار فکر می کنند فقط به دلیل کارآیی آژانسهای جاسوسی خود.

دوم ، داستان های شجاعت و فداکاری شدید عوامل مخفی که تنها و خطرناک زندگی می کنند ، باعث القا national ملی گرایی در نسل های مختلف می شود و جوانان را از چقدر ارزشمند بودن آزادی و دموکراسی آگاه می کند.

و سوم ، هند باید بزرگترین گنجینه باستانی خود را باز کند – خرد وداها ، اوپانیشادها و باگاد گیتا – و مقصر دفاع بی رحمانه از ارزشهای خود را از بین ببرد.

کریشنا آرجون را متقاعد می کند که جنگ وظیفه مقدس اوست ، حتی اگر به معنای کشتن بستگان خودش باشد. جنگیدن برای دارمااگر آزادی ، عدالت و شیوه زندگی شهروندان در معرض خطر دشمنان باشد ، حتی آنچه درست و در برابر بی عدالتی وحشتناک است ، حتی اخلاق اصلی هندو را در مورد عدم خشونت نادیده می گیرد.

از این نظر ، آنچه اعتقاد بر این است که جوخه قاتل موساد روز جمعه در دماوند در حوالی تهران انجام داده است ، مربوط به آنها بود دارما. آنها در حال دفاع از سرزمین خود در برابر ملتی هستند که آیت الله های متعصب فقط 2000 کیلومتری آن را اداره می کنند.

کریشنا تصویب می کرد و همین طور تعداد فزاینده ای از مردم که ارزش آزادی و حاکمیت این سرزمین بزرگ را قائل هستند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.