ائتلاف حاکم پاکستان پیشنهاد گفتگوی عمران خان را رد کرد

ائتلاف حاکم پاکستان پیشنهاد گفتگوی عمران خان را رد کرد: «با گروهی از تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم...»

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان پس از حضور در دادگاه لاهور پاکستان را ترک کرد. فایل AP

ائتلاف حاکم پاکستان پیشنهاد نخست وزیر پیشین عمران خان برای گفتگو را رد کرد و گفت که گفتگو با سیاستمداران انجام شده است نه با گروهی از تروریست ها و خرابکاران که یادمان های شهدا را می سوزانند و کشور را به آتش می کشند.

دولت همچنین اعلام کرد که رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) اکنون خود به دنبال یک فرمان آشتی ملی (NRO) است. اکسپرس تریبون روزنامه گزارش داد.

نواز شریف، رهبر حزب حاکم مسلمان لیگ نواز پاکستان (PML-N)، در توییتر خود اعلام کرد که گفت وگو فقط با سیاستمداران انجام می شود.

مقالات مرتبط

هندی

در بحبوحه ناآرامی های سیاسی در پاکستان، تیم بریج هند در لاهور مانند افراد سلطنتی رفتار می شود

هندی

پاکستان: عمران خان ارتش را متهم کرد که قصد دارد او را به مدت 10 سال تحت اتهام فتنه در زندان نگه دارد.

وی گفت: با گروهی از تروریست ها و خرابکارانی که یادمان های شهدا را به آتش می کشند و کشور را به آتش می کشند، گفت و گو نمی شود.

این تحول زمانی رخ داد که خان یک تیم هفت نفره را برای مذاکره با دولت تشکیل داد – برای ایجاد اجماع در مورد تاریخ برگزاری انتخابات عمومی – در بحبوحه سرکوب گسترده حزبش.

سرکوبی که پس از اعتراضات خشونت آمیز 9 ماه مه آغاز شد، حزب تحریک انصاف را در یک بحران عمیق وجودی با ده ها تن از رهبران کلیدی حزب هر روزه انداخته است.

رهبران برجسته ای که از حزب خارج شده اند عبارتند از اسد عمر دبیر کل، فواد چودری رهبر ارشد و شیرین مزاری وزیر سابق.

در 9 ماه مه، پس از آن که تکاوران شبه نظامی خان را از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر کردند، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او در واکنش به دستگیری خان، ده ها تأسیسات نظامی، از جمله خانه فرمانده سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند.

اوباش همچنین برای اولین بار به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند.

هزاران نفر از هواداران خان در پی خشونتی که ارتش قدرتمند آن را “روز تاریک” در تاریخ کشور توصیف کرد، دستگیر شدند.

مریوم اورنگ زیب وزیر اطلاعات در بیانیه ای گفت: «کسانی که به دولت حمله می کنند مجازات می شوند. با آنها مذاکره نمی شود.» او ادعا کرد که درخواست خان برای گفتگو، درخواستی برای یک فرمان آشتی ملی (NRO) است.

زمانی که خان در قدرت بود، اغلب می‌گفت که پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق، به پرونده‌های جنایی علیه رهبران احزاب مختلف از جمله PML-N و حزب مردم پاکستان (PPP) از طریق NRO پایان داده است، اما او به «غارت‌گران» هیچ NRO نمی‌دهد.

مریم گفت که گفتگو با کسانی که به یادمان های شهدا هتک حرمت کردند “هتک حرمت به شهدا” است.

او گفت که خان پس از سوزاندن آمبولانس‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و مسموم کردن ذهن جوانان می‌خواهد مذاکره کند و گفت که با او مذاکره نخواهد شد.

او گفت: «عمران زمانی که رهبران حزبش او را دسته جمعی رها کرده اند، خواستار گفتگو شده است.

او به خان یادآوری کرد که وی با مخالفان در مورد اقتصاد، کشمیر، مسائل امنیت ملی، کووید-19 و موضوع FATF صحبت نکرده است، اما او اکنون اصرار به مذاکره دارد.

وزیر اطلاعات با اعلام «عامل خارجی» و «دزد توشاخانا» گفت: مذاکره با کسانی که گفته می شود 60 میلیارد روپیه غارت کرده اند انجام نمی شود، زیرا چنین فردی به دادگاه کشیده می شود نه پای میز مذاکره.

شازیه ماری، وزیر کاهش فقر، که متعلق به PPP است، گفت که خان مسئول وضعیت به وجود آمده پس از 9 مه است. او گفت که صحبت در مورد مذاکرات اکنون چیزی جز شستشوی چشم نیست.

وزیر گفت که اوباش به دستور خان به خانه جناح در لاهور و مرکز امنیت در راولپندی حمله کردند. او گفت: «او فرزندانش را در امنیت لندن نگه می‌دارد، اما کودکان ملت را به ارتکاب اعمال ضد دولتی تحریک می‌کند.

ماری یادآور شد که بلاول بوتو زرداری، رئیس PPP، وزیر خارجه کشور، تلاش کرد تا احزاب سیاسی را به میز مذاکره بکشاند و تیمی متشکل از رهبران ارشد برای مذاکره با احزاب سیاسی تشکیل داد. با این حال عمران تلاش های بلاال را خراب کرد. او گفت که غرور خان منجر به سقوط او شد و از اینکه نخست وزیر سابق اجازه نداد حزب تحریک انصاف به یک حزب سیاسی تبدیل شود، ابراز تأسف کرد.

او گفت: «صحبت کردن درباره مذاکرات پس از انجام همه کارها، ادعایی است.

حافظ حمدالله، سخنگوی جمعیت علمای اسلام (JUI-F) نیز خان را مغز متفکر حملات 9 مه خواند. او گفت که هدف قرار دادن تأسیسات نظامی مساوی با جنگ علیه دولت است.

او گفت که با یک شورشی مذاکره نمی شود اما مستحق مجازات شدید است.

حمدالله در حالی که پیش بینی می کرد که زندان مقصد خان خواهد بود، گفت که زمان آن رسیده است که او به خاطر اعمال خود پاسخگو باشد. او افزود: “درخواست خان برای گفتگو چیزی جز یک شوخی نیست.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام