اجلاس آسه آن: نارندرا مودی برای همگرایی رویکرد برای اطمینان از آزاد ، باز و مبتنی بر قوانین هند و اقیانوس آرام تلاش می کند

در این اجلاس ، مودی از کمک یک میلیون دلاری به صندوق پاسخگویی به COVID-19 ASEAN خبر داد و بر استفاده از روابط قوی دو طرف در نبرد با همه گیری تأکید کرد.

اجلاس آسه آن: نارندرا مودی برای همگرایی رویکرد برای اطمینان از آزاد ، باز و مبتنی بر قوانین هند و اقیانوس آرام تلاش می کند

تصویر پرونده نخست وزیر نارندرا مودی. PTI

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی روز پنجشنبه برای همگرایی رویکرد بین هند و 10 کشور ASEAN در تضمین یک هند ، اقیانوسیه آزاد ، باز ، فراگیر و مبتنی بر قوانین ، منطقه ای که شاهد تمرکز جهانی جدید با توجه به رفتار توسعه طلبانه چین است ، تلاش کرد.

در یک اجلاس مجازی ، هند و آسه آن در مورد وضعیت دریای چین جنوبی نیز رایزنی کردند و اهمیت حفظ و ارتقا peace صلح ، ثبات ، ایمنی و امنیت در منطقه را علاوه بر اطمینان از آزادی ناوبری و پرواز بیش از حد تأیید کردند ، وزارت امور خارجه (MEA) گفت

در این اجلاس همچنین از تصویب یک برنامه اقدام جدید آسه آن و هند برای 2021 تا 2025 برای تقویت همکاری کلی در زمینه های مختلف استقبال شد. در این اجلاس ، مودی اعلام کرد که کمک 1 میلیون دلاری به کووید -19 صندوق پاسخگویی ASEAN و بر استفاده از روابط قوی دو طرف در نبرد با همه گیری تأکید کرد.

در اجلاس قبلی آسه آن و هند در بانكوك سال گذشته ، مودی چارچوب جدیدی را به نام “ابتكار اقیانوس هندو-اقیانوس آرام” برای ایجاد یك حوزه دریایی ایمن و ایمن در هندو-اقیانوس آرام پیشنهاد كرده بود ، كه نشان دهنده آمادگی هند برای بازی در این زمینه است. منطقه

ریوا گانگولی داس ، دبیر (شرق) در MEA ، در سخنرانی خود ، مودی همچنین بر اهمیت ارتباط فیزیکی و دیجیتالی بیشتر بین ASEAN و هند تأکید کرد و پیشنهاد 1 میلیارد دلاری خط اعتباری هند برای پشتیبانی از اتصال ASEAN را تکرار کرد. خلاصه ای از رسانه های آنلاین در مورد این اجلاس.

این اجلاس در میان رفتارهای تهاجمی چین در دریای مورد مناقشه دریای چین جنوبی ، منطقه هندو-اقیانوس آرام و همچنین در شرق لاداخ برگزار شد. تعدادی از کشورهای آسه آن در دریای چین جنوبی با چین اختلافات ارضی دارند. وزیر امور خارجه گفت: این بحث ها همچنین شامل موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و نگرانی مشترک از جمله دریای چین جنوبی و تروریسم بود.

“هر دو طرف اهمیت ارتقا نظم مبتنی بر قوانین را در منطقه از جمله با رعایت پایبندی به قوانین بین المللی ، به ویژه UNCLOS (کنوانسیون سازمان ملل در مورد قانون دریا) متذکر شدند.

وی گفت: “رهبران اهمیت حفظ و ارتقا promoting صلح ، ثبات ، امنیت و امنیت در دریای چین جنوبی به ویژه آزادی ناوبری و پرواز بیش از حد را تأیید کردند.”

مودی در سخنان ابتدایی خود گفت: “نزدیكی زیادی بین” ابتكار اقیانوس های هندو و اقیانوس آرام هند “و” چشم انداز هند و اقیانوس آرام “از آسه آن وجود دارد. ما كاملاً عقیده داریم كه یك ASEAN منسجم و پاسخگو برای امنیت و رشد برای همه منطقه ضروری است.” .

“سرعت بخشیدن به انواع ابتکارات اتصال بین هند و آسه آن – فیزیکی ، اقتصادی ، اجتماعی ، دیجیتال ، مالی ، دریایی – اولویت اصلی ما است.

وی گفت: “ما در چند سال گذشته در همه این زمینه ها بسیار نزدیک شده ایم.”

انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN) یکی از مهمترین گروههای با نفوذ در منطقه محسوب می شود و هند و چندین کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا ، چین ، ژاپن و استرالیا شرکای گفتگوی آن هستند.

روابط بین هند و آسه آن در چند سال اخیر با تمرکز بر افزایش همکاری در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری و همچنین امنیت و دفاع در حال افزایش بوده است. مودی در سخنرانی خود گفت که گروه آسه آن از همان ابتدا هسته اصلی سیاست شرق در هند است.

داس گفت مودی خاطرنشان کرد که یک ASEAN منسجم ، پاسخگو و مرفه در چشم انداز هند و اقیانوس آرام هند نقش مهمی دارد و در “امنیت و رشد همه در منطقه (SAGAR)” نقش دارد.

“نخست وزیر بر اهمیت تقویت همگرایی بین ابتکارات هند و اقیانوس آرام هند و چشم انداز آسه آن در هند و اقیانوس آرام برای اطمینان از یک منطقه آزاد ، باز ، فراگیر و مبتنی بر قوانین ، تأکید کرد. وی از کشورهای آ.س.آی.ان دعوت کرد تا از ارکان مختلف ابتکار عمل ما استفاده کنید. “

وی در مورد تجارت و سرمایه گذاری گفت که بررسی توافق نامه تجارت کالاهای آسه آن و هند مدتهاست در انتظار است و افزود مودی خواستار بازنگری زودهنگام این پیمان است. داس گفت نخست وزیر بر اهمیت تنوع و انعطاف پذیری زنجیره های تأمین برای بهبود اقتصادی بعد از COVID تأکید کرد. وی در مورد رویکرد رهبران آسه آن در مورد هند و اقیانوس آرام گفت که آنها همچنین بر همگرایی بین “چشم انداز آسه آن” و رویکرد هند تأکید کردند.

این مقام گفت: “به طور کلی این مذاکره با رهبران آ.س.آی.ن مثمر ثمر بود و این اجلاس در ایجاد همگرایی بین دو طرف موفق بود.”

وی گفت مشارکت استراتژیک آسه آن و هند بر پایه و بنیادی از روابط جغرافیایی ، تاریخی و تمدنی مشترک بنا شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.