ادعاهای انتخاباتی دونالد ترامپ ، روایت نادرست روسیه و چین در مورد خطرات دموکراسی را تغذیه می کند

مانند رسانه های خبری روسیه ، رسانه های چینی بر پتانسیل خشونت سیاسی در ایالات متحده در تمام هفته گذشته تأکید کردند ، زیرا شمارش آرا در این کشور رخ داد

برای سالها ، تبلیغات دولتی در روسیه و چین ، دموکراسی غربی را در مقایسه با آنچه که آن را ایمنی و ثبات سیستم های استبدادی کشور توصیف می کند ، به طور خطرناکی آشفته توصیف می کند.

با ادعاهای بی اساس رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر دزدیدن دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته ، مسکو و پکن فرصتی تازه برای ادعای صحت یافتند.

روسیه این فرصت را به دست آورد ، در حالی که چین خویشتندارتر بود ، شاید این نشان دهنده خوش بینی محتاطانه ای باشد که جو بایدن رئیس جمهور منتخب می تواند روابط خود را با ایالات متحده تثبیت کند. با این حال ، هیچ یک از دو کشور ، بایدن را برای پیروزی در انتخابات تبریک نگفتند ، سکوتی که به خودی خود تأکید بر کثیف بودن دموکراسی آمریکا بود.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأخیر را به عنوان یک ماده فنی پروتکل دیپلماتیک مطرح کرد و متعهد شد که پوتین آماده همکاری با “هر رئیس جمهور منتخب ایالات متحده” خواهد بود.

سخنگوی دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت که کرملین منتظر خواهد ماند تا دادگاه ترامپ برای نتیجه انتخابات به چالش بکشد.

وی گفت: “ما معتقدیم كه صحیح است كه منتظر اعلام رسمی نتایج باشیم”. “برخی از مراحل قانونی در دست بررسی است که توسط رئیس جمهور فعلی اعلام شده است.”

مقامات چینی پیش از تبریک به بایدن ، منتظر امتیاز رسمی ترامپ هستند ، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه پیشنهاد داد.

به تأخیر افتادن شناخت بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب پس از تعطیلات آخر هفته که طی آن رهبران سراسر جهان پیروزی انتخاباتی خود را به بایدن تبریک گفتند ، قابل توجه بود: حتی متحدان نزدیک ترامپ مانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل.

در روسیه مشخص بود که کرملین آشوب در واشنگتن را فرصتی برای انتقاد از ایالات متحده می داند تا تلاش برای بهبود روابط.

دیمیتری کیسلیف ، مجری برنامه هفتگی مهمترین اخبار هفتگی تلویزیون دولتی ، گفت که این انتخابات نشان داد که ایالات متحده “نه یک کشور بلکه یک آپارتمان عظیم و آشفته و جمعی و دارای جنایت مجرمانه است.” در یک برنامه گفتگوی سیاسی ، یک قانونگذار ، اولگ موروزوف ، گفت که دموکراسی آمریکایی به حدی خراب شده است که “می توان آن را دستکاری کرد ، آن را تنظیم کرد ، برای دستیابی به یک نتیجه خاص دستکاری کرد.”

در روسیه ، انتخابات کاملاً محرمانه است و در موارد بسیار نادر رقیبان حزب حاکم پیروز می شوند و عموماً سیاستمداران محبوب اپوزیسیون قادر به شرکت در انتخابات نیستند.

اما روز دوشنبه ، الا پامفیلوا ، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ، نوبت خود را در مورد برتری حاکمیت روسیه گرفت. وی گفت که او رای گیری از طریق نامه الکترونیکی را مطالعه کرده و تصمیم به عدم استفاده از آن در روسیه گرفته است زیرا در مقابل تقلب بسیار آسیب پذیر است.

وی به تاس ، یک آژانس خبری دولتی روسی گفت: “این تجدید نظر در نسخه آمریکایی آن ، امکانات بی حد و حصر را برای تقلب احتمالی ایجاد می کند – با تکرار یکی از ادعاهای مورد علاقه ترامپ ، هرچند هیچ مدرکی از چنین تقلب ظاهر نشده است. “معلوم شد که حق با من بوده است. آنچه اکنون در ایالات متحده در جریان است ، بهترین تصویر برای آن است. “

کرملین ممکن است دلتنگ ترامپ شود. در حالی که رئیس جمهور هرگز امیدهای روسیه برای ایجاد روابط نزدیک بین واشنگتن و مسکو را برآورده نکرد ، اولین سیاست خارجی وی در آمریکا تمایل کرملین برای تضعیف اتحاد غرب و گسترش نفوذ روسیه در سراسر جهان بود.

در مقابل ، بایدن قول داده است که در مورد روسیه موضع سختگیرانه تری داشته باشد و روابط خود را با متحدان سنتی آمریکا بازسازی کند. برخی از تحلیل گران روسی ، نقره های احتمالی نقره برای ریاست جمهوری بایدن ، از جمله پتانسیل بیشتر برای کار با واشنگتن در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک مانند کنترل تسلیحات و برنامه هسته ای ایران را ذکر کرده اند. اما این روایت خوش بینانه در هفته گذشته در رسانه های دولتی روسیه بسیار دور از ذهن بوده است.

برای چین ، حساب حتی پیچیده تر است و پاسخ رسانه های دولتی به پیروزی بایدن سنجیده تر است. بایدن درمورد امور خارجه “معتدل و بالغ تر” از ترامپ است ، گلوبال تایمز، یک روزنامه جدی ملی گرایانه ، گفت.

با این حال ، به نظر می رسد رئیس جمهور منتخب مصمم است که بسیاری از سختگیرانه ترین اقدامات ترامپ را در جای خود باقی بگذارد و به نظر می رسد رهبران چین به این نتیجه رسیده اند که ایالات متحده با مصالحه با ظهور این کشور مخالف خواهد بود.

روزانه جنوبی، یک روزنامه رسمی برای استان گوانگدونگ در جنوب ، گفت که گرچه بایدن به احتمال زیاد با روسیه و نه چین به عنوان بزرگترین تهدید خارجی برای ایالات متحده رفتار خواهد کرد ، “ما نیازی به توهم نداریم.”

ادامه این روزنامه در Weibo ، سکویی مانند توییتر ، ادامه داد: “یک چیز مطمئناً است ، اوضاع هرگز به روال گذشته برنخواهند گشت.” “جهان همان دنیای قبلی نیست.”

همانند رسانه های خبری روسیه ، در حالیکه شمارش آراrick کمتری انجام شد ، رسانه های چینی بر احتمال خشونت سیاسی در ایالات متحده در تمام هفته گذشته تأکید کردند.

رسانه های دولتی چین عکس هایی از مشاغل مأمور و افسران پلیس را که در سایت های نظرسنجی تماشا می کردند به اشتراک گذاشتند.

روایتی از انحطاط آمریکا در ماه های اخیر خودداری دائمی بوده است ، زیرا یک چین با ثروت و اعتماد به نفس بیشتر سعی کرده خود را به عنوان گزینه ای مناسب برای رهبری جهانی به بقیه جهان بازاریابی کند.

دقایقی پیش شبکه های تلویزیونی آمریکا مسابقه برای بایدن را در روز شنبه فرا خواندند ، روزانه مردمسخنگوی رسمی حزب کمونیست چین ، امتناع اعلام شده ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات را به سخره گرفت.

ترامپ ، حدود یک ساعت زودتر ، به دروغ توئیت کرده بود که در انتخابات پیروز شده است. روزانه مردم حساب با ارسال مجدد این پست ، نظر ، “HaHa” و یک شکلک خنده آور را اضافه کرد.

اما این سخنان تحریک آمیز عمدتا تا روز یکشنبه ، در انعکاس امیدهای رسمی برای بازنشستگی ، فروپاشید. بسیاری از رسانه های مهم تحت کنترل دولت پوشش خبری مستقیم پیرامون سخنرانی پیروزی بایدن در دلاور را ارائه دادند. روزانه مردم توییت خود را حذف کرد.

تلویزیون دولتی روسیه اما روز دوشنبه همچنان به تکرار روایت ترامپ درباره انتخابات سرقت رفته ادامه داد. در یک برنامه تلویزیونی محبوب تلویزیونی دولتی ، خبرنگار گزارشگر از واشنگتن به ادعای عجیب و بی اساس گوشه ای از راست آمریکا مبنی بر آماده سازی دموکرات ها برای اردوگاه های گولاگ برای طرفداران ترامپ اشاره کرد ، اشاره به اردوگاه های کارگری در دوره استالین که منجر به کشته شدن بیش از 1 نفر شد. میلیون نفر در اتحاد جماهیر شوروی.

Anton Troianovski c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.