ارتش اسرائیل با استناد به تفاوت‌های فیزیولوژیکی می‌گوید زنان قادر به خدمت در واحدهای رزمی نخبه نیستند.

ارتش اسرائیل به «تفاوت‌های فیزیولوژیکی» استناد می‌کند تا از خدمت زنان در واحدهای رزمی ممتاز خودداری کند

سربازان زن در حین آموزش، در عکسی بدون تاریخ که توسط ارتش در 7 ژوئن 2022 منتشر شده است.

دهلی نو: نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به دیوان عالی دادگستری این کشور گفته اند که به دلیل تفاوت های فیزیولوژیکی بین آنها و همتایان مردشان، حضور زنان در نیروهای مسلح نخبه کشور امکان پذیر نیست.

بر اساس گزارشی که توسط اورشلیم پست، موضع ارتش اسرائیل در پاسخ به درخواست‌های زنان برای در نظر گرفتن آزمایش‌های یگان‌های ویژه و در نتیجه دو مطالعه تحلیلی متمایز انجام شده در سال‌های اخیر در مورد کارایی سربازان زن در یگان‌های خاص، مانند پیاده نظام سنگین اتخاذ شد.

با استناد به مطالعات تحلیلی، ارتش اسرائیل گفت که زنان در صورت نیاز به انجام کارهایی که نیاز به بلند کردن وزنه‌های سنگین مانند کوله پشتی و سلاح‌های گرم بزرگ دارند، در معرض خطر بسیار بیشتری برای آسیب هستند.

این مطالعات همچنین خاطرنشان کرد که زنان در موقعیت‌های عملیاتی با تیپ‌های پیاده، از جمله نقش در یگان‌های تیم خمپاره‌انداز که نیازهای فیزیکی چندانی ندارند، مفیدتر خواهند بود.

نقش ها را انتخاب کنید

به دنبال توصیه هیئتی که توسط آویو کوچاوی، رئیس ستاد ارتش منصوب شد، در مورد امکان حضور زنان بیشتر در نقش‌های رزمی، یک «برنامه خلبانی» جدید به زنان اجازه می‌دهد برای واحد نجات نیروی هوایی یا برای نقش خنثی کردن بمب در Yahalom درخواست دهند. واحد عملیات ویژه در سپاه مهندسی رزمی.

پس از اینکه سال گذشته برای اولین بار به روی زنان باز شد، ارتش اسرائیل ماه گذشته گزارش داد که 12 سرباز زن استانداردهای پذیرش را داشتند.

همچنین شامل گروهی از زنان می‌شود که به نیروهای زمینی کمک می‌کنند، با توجه به اینکه تعداد زیادی از زنان برای ادامه آن درخواست می‌دهند.

هیئت مشاوره کوچاوی خاطرنشان کرد که «ده‌ها» زن در سال معیارهای سایر نقش‌های رزمی را دارند، اما توصیه می‌کنند که تا بعد از برنامه آزمایشی منتظر موقعیت‌های بعدی باشند.

در مورد واحدهای نخبه، این هیئت گفت که زنان نباید اجازه داشته باشند “در این مرحله” به آنها بپیوندند، و به این اشاره کرد که تعداد “بسیار کم” زنانی که شرایط فیزیکی لازم برای این نقش ها را دارند.

زنان در واحدهای پیاده نظام رزمی اسرائیل نباید کمتر از 67 کیلوگرم (147 پوند) وزن و حداقل 164 سانتی متر (5’4 اینچ) قد داشته باشند.

با وجود این محدودیت‌ها، ارتش اسرائیل به دادگاه گفت که حدود 90 درصد از موقعیت‌های نظامی آن برای متقاضیان زن کاملاً باز است – در حال حاضر حدود 20 درصد از واحدهای رزمی ارتش اسرائیل توسط زنان تشکیل شده است. گفته می‌شود که این نتیجه تعهدش به تشویق زنان به درخواست سربازی است.

هفته گذشته، ارتش اعلام کرد که قصد دارد درها را برای سربازان زن که مایل به پیوستن به واحد نجات نیروی هوایی ویژه 669 هستند، باز کند. اکنون زنان اجازه خواهند داشت برای نقش‌های رزمی در واحد جستجو و نجات فوق‌العاده نیروی هوایی تلاش کنند. .

در حال حاضر، زنانی که در این یگان خدمت می کنند، اجازه دارند تا بهیار یا سایر نقش های غیر رزمی را ایفا کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام