از ‘وزیر ترامپ’ پمپئو تا ‘alter ego بایدن’ Blinken ، سیاست خارجی ایالات متحده برای تغییر دریا تنظیم شد

در مقابل ، این دو نفر مطالعه ای را ارائه می دهند: جایی که پمپئو شهرت ساینده و مبهم دارد ، Blinken به عنوان “نرم گفتار” توصیف شده است و هدیه ای برای شوخ طبعی خودپسند است.

روز سه شنبه ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، با معرفی تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود ، اظهار داشت: “آمریکا بازگشت و آماده هدایت جهان است”. بایدن ، در مصاحبه با NBC، افزود ، “آمریكا می خواهد نقش خود را در جهان دوباره تثبیت كند و یك ائتلاف ساز باشد.”

شاید هیچ کابینه ای از کابینه بایدن ، تغییر اساسی در سیاست خارجی ایالات متحده را بهتر از انتخاب آنتونی بلینکن به عنوان جایگزین مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ، بیان کند ، اقدامی که احتمالاً اعصاب فرسوده متحدان سنتی آمریکا را که رئیس جمهور دونالد ترامپ دارد ، تسکین می دهد. اغلب کوچک شده و کنار گذاشته می شود.

در مقابل ، این دو نفر مطالعه ای را ارائه می دهند: جایی كه پمپئو شهرت ساینده و مات و مبهمی دارد ، بلینكن به عنوان “نرم گفتار” توصیف شده است و هدیه ای برای شوخ طبعی خودپسند دارد.

پمپئو برای اولین بار در کلاس خود در وست پوینت فارغ التحصیل شد ، به عنوان یک افسر در ارتش ایالات متحده در طول جنگ سرد خدمت کرد ، از دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد ، زیرا وی سردبیر مجله معتبر حقوق هاروارد بود ، قبل از انتخاب به عنوان نماینده کنتاکی در مجلس آمریکا رئیس CIA و سپس وزارت امور خارجه (اولین شخصی که هر دو را انجام داده است)

بلینکن راهی کاملاً متفاوت را در پیش گرفت.

بلینکن که از دانشگاه هاروارد و دانشکده حقوق کلمبیا فارغ التحصیل شد ، در زمان دولت کلینتون در شورای امنیت ملی (NSC) مشغول به کار بود و قبل از اینکه مدیر کارمندان کمیته روابط خارجی سنا باشد ، زمانی که بایدن رئیس هیئت مدیره بود.

در سالهای اولیه دولت باراک اوباما ، بلینکن به شورای امنیت ملی بازگشت و قبل از انتقال به وزارت امور خارجه برای خدمت به عنوان معاون وزیر امور خارجه جان کری ، معاون امنیت رئیس جمهور بایدن معاون امنیت ملی بود.

جایی که پمپئو به عنوان یک شماس و معلم مدرسه یکشنبه در کلیسای کانزاس خود ، Blinken ، برای سرگرمی بسیاری در شبکه های اجتماعی خدمت کرده است ، در مقابل یک گروه “وینک راک” به نام ABlinken ظاهر می شود و دو ترانه عاشقانه اصلی با عنوان سرویس لب و صبر (در Spotify موجود است ، جایی که گروه 53 فالوئر جمع کرده است).

یک طرفه در مقابل انترناسیونالیست

به نظر می رسد پمپئو و بلینکن نیز نگرشهای کاملاً متفاوتی نسبت به سیاست خارجی دارند.

در حالی که پمپئو بین تکرار و فشار بر شک و تردید نسبتاً شدید ترامپ نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نوسان داشته است ، ابتدا آن را “یک نهاد ضروری” خوانده و سپس گفته است که اتحاد باید رشد کند و تغییر کند یا خطر منسوخ شدن را پیدا کند ، سازمان ، در گذشته استدلال کرده است که اقدام نظامی ناتو قوی (به ویژه در لیبی در سال 2011).

پمپئو ، در سخنرانی سال 2018 بروکسل که سیاست خارجی به نظر می رسید که به عنوان “لحن ناشنوا” و “متکبر” ارزیابی شدیدی از نظم فعلی بین المللی ارائه می شود.

“منتقدان در مکانهایی مانند ایران و چین – که واقعاً نظم بین المللی را تضعیف می کنند – می گویند دولت ترامپ دلیل خراب شدن این سیستم است. آنها ادعا می كنند كه آمریكا به جای چند جانبه ، یك جانبه عمل می كند ، گویی كه هر نوع اقدام چند جانبه مطابق تعریف مطلوب است. حتی دوستان اروپایی ما بعضی اوقات می گویند ما به نفع دنیا عمل نمی کنیم. این کاملاً اشتباه است ، “گفت پمپئو.

“پس از پایان جنگ سرد ، ما اجازه دادیم که این دستور لیبرال شروع به خوردگی کند. در بعضی جاها باعث شکست ما شد و گاهی اوقات شما و بقیه دنیا را شکست داد. چند جانبه گرایی غالباً به عنوان غایتی برای خود تلقی شده است. هر چه معاهدات بیشتری امضا کنیم ، از نظر ظاهری ایمن تر هستیم. هرچه تعداد دیوان سالاری ما بیشتر باشد ، کار بهتری انجام می شود. ” پمپئو اضافه کرد.

Blinken ، طی چند سال گذشته ، اعلامیه های کاملاً مهم اهمیت اروپا برای آمریکا را صادر کرده است.

بلینکن در سال 2016 گفت ، “به بیان ساده ، جهان برای مردم آمریکا امن تر است وقتی که ما دوستان ، شرکا و متحدان داشته باشیم” سیاسی. وی اروپا را “یک شریک حیاتی” توصیف کرده و برنامه های دولت ترامپ برای برکناری نیروهای آمریکایی از آلمان را “احمقانه ، کینه توزانه و بازنده استراتژیک” رد کرده است. این ناتو را ضعیف می کند ، به ولادیمیر پوتین کمک می کند و به آلمان ، مهمترین متحد ما در اروپا آسیب می رساند. “

بلینکن ، پسر والدین یهودی ، غالباً درباره پدربزرگش صحبت می کند که “در روسیه از قتل عام”. وی همچنین از چگونگی فرار پدربزرگ فقیدش ، ساموئل پیسار ، بازمانده از هولوکاست ، که تنها 900 دانش آموز در یکی از شهرهای لهستان بود که از هولوکاست جان سالم به در برد ، گفت: پیسار توسط یک سرباز آمریکایی که دریچه تانک خود را باز کرد نجات یافت. بلینکن گفت ، پیسار تنها سه کلمه ای را که می دانست به انگلیسی گفت: “خدا به آمریکا لطف کند.”

بلینکن ، که گفته است ایالات متحده به تنهایی نمی تواند مشکلات جهانی را حل کند و “ما باید با کشورهای دیگر کار کنیم” ، یک انترناسیونالیست و چند جانبه خوانده شده است.

پمپئو ، به طور قابل پیش بینی ، صریحاً چنین درخواست هایی را برای همکاری بین المللی بیشتر محکوم کرده و گفته است که ترامپ بر “نتایج واقعی” و “واقعیت موجود” متمرکز شده است. پمپئو اخیراً به “چند جانبه گرایی بیشتر به خاطر معاشرت با دوستانشان در یک مهمانی کوکتل؟ این به نفع ایالات متحده نیست”. اخبار فاکس.

اما به نظر می رسد هر دو مرد یک چیز مشترک دارند: به نظر می رسد که رئیسان مربوطه آنها را له می کنند.

‘وزیر ترامپ’

پمپئو با انتقاد از منتقدان خود به عنوان “وزیر ترامپ” ، از یک بدبینی مصمم به نامزد ریاست جمهوری وقت ترامپ به یک سرباز پیاده با اشتیاق فرمانده کل قوا تبدیل شد: حداقل وقتی صحبت از چین و ایران می شود.

پمپئو ، تقریباً شبیه یک گودال گاو نر که روی یک بند بسته می شود ، با رویکرد مداوم تقابل با هر دو کشور در دوره تصدی وزارت امور خارجه ، رئیس خود را تقلید کرده است.

با ناراحتی و ناراحتی برخی ، دیپلمات ارشد آمریکایی برچسب “ویروس ووهان” (عبارتی را که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را ابداع کرده) در اجلاس های بین المللی فشار داده و بارها حزب کمونیست چین را منفجر کرده است.

پمپئو در نشست G7 در ماه مه گفت: “حزب کمونیست چین تهدید قابل توجهی برای سلامتی و شیوه زندگی ما است ، همانطور که ویروس ووهان به وضوح نشان داده است.” ظاهراً این فشار منجر به شکاف اندکی در اتحاد شد که پس از اصرار پمپئو بر اصطلاح واژه “ویروس ووهان” ، نتوانست در مورد بیانیه مشترک به توافق برسد.

پمپئو ، در این سفر خداحافظی از دوستان و متحدان در اروپا و آسیای غربی طی ده روز گذشته ، پست خود را به روشی آشنا ترک می کند: با عصبانیت رهبران ترکیه ، خشم فلسطینیان و سرگردانی فرانسوی ها ، طبق بلومبرگ

شادی حمید ، یکی از اعضای ارشد موسسه بروکینگز به بلومبرگ گفت: “او دو ماه آخر خود را در دفتر کار خود می گذراند تا دنیا را کنترل کند.” “این یک نقش عجیب است که دیپلمات ارشد کشور در یک زمان نسبتاً حساس بازی می کند.”

پمپئو ، در حالی که از پذیرفتن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این تور خودداری می کرد ، موجی را به گوشه و کنار جهان فرستاد ، زمانی که او ، به گفته برخی با شوخی ، اعلام کرد که انتظار دارد “انتقال آرام به دولت دوم ترامپ” انجام شود.

پامپئو ، در همان کنفرانس مطبوعاتی ، وقتی خبرنگاری س askedال کرد که چطور گریه های تقلب در انتخابات برای تقلب در خارج از کشور چگونه دیده می شود ، با شدت برخورد کرد. پمپئو در یک مورد کاملاً غیرقابل اعتنا از تکه تکه گفت: “این مسخره است ، و شما می دانید که این مسخره است ، و از آن س askedال کردید زیرا مضحک است.” او ادامه داد:

“شما سوالی پرسیدید که مضحک است. این بخش به شدت اطمینان دارد که انتخابات در سراسر جهان ایمن و مطمئن و آزاد و عادلانه باشد و افسران من برای اطمینان از وقوع این امر جان خود را به خطر می اندازند. “

پمپئو در تلاش برای تحریک “حداکثر فشار” واشنگتن به ایران در حالی که ترامپ روز کار خود را به پایان می رساند ، در تور اسرائیل و امارات متحده عربی و نتیجه گیری در عربستان سعودی اصرار دارد که ایران بالاترین تهدید منطقه است: همه کشورهایی که به ایران نگاه می کنند از طریق همان لنز شاهین

در ماه آگوست ، پمپئو ، ایران را متهم کرد که “به دلیل تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک” یا “JCPOA” (معامله ای که ترامپ از آن چشم پوشی کرد) “در عملکرد قابل توجهی” عمل نکرد ، به طور یک جانبه اعلام کرد که تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازسازی شده است.

پمپئو گفت: “ایالات متحده این اقدام قاطع را انجام داد زیرا علاوه بر عدم اجرای تعهدات JCPoA توسط ایران ، شورای امنیت در تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران كه از 13 سال قبل برقرار بود ، ناتوان بود.”

وی گفت: “مطابق با حقوق ما … ما فرآیند snapback را برای بازگرداندن تقریباً تمام تحریم های سازمان ملل متحد كه قبلاً خاتمه یافته بود ، از جمله تحریم تسلیحاتی ، آغاز كردیم.” “در نتیجه جهان امن تر خواهد بود.”

‘alter ego بایدن’

بلینکن ، که در رابطه با روابط بین الملل به عنوان “تغییر ناپذیری بایدن” توصیف می شود ، خود را با بسیاری از مقامات ارشد امنیت ملی پیشین که خواستار سرمایه گذاری مجدد بزرگ در دیپلماسی آمریکا هستند و تأکید مجدد بر تعامل جهانی ، هماهنگ کرده است.

بلینکن به شدت از معامله اوباما درمورد ایران دفاع کرده و در این باره نوشت مجله نیویورک تایمز، “در یک جهان ایده آل ، ما درباره هرگونه رفتار نامناسبی که ایران هم در داخل و هم در سراسر جهان انجام می دهد ، مذاکره می کردیم. اما ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم ، نه یک جهان ایده آل. تنها موضوعی که شرکای ما آماده مذاکره بودند ، از جمله اروپایی ها ، از جمله چین ، روسیه ، و نه به ذکر ایران ، برنامه هسته ای بود. “

چشمک زدن ، صحبت کردن با آسوشیتدپرس در سپتامبر ، همچنین هدف خود را به سمت دولت ترامپ گرفت: “دموکراسی در سراسر جهان در حال عقب نشینی است ، و متأسفانه در خانه نیز در عقب نشینی است زیرا رئیس جمهور هر روز دو بر چهار به نهادهای خود ، ارزشها و مردمش می برد “

“دوستان ما می دانند که جو بایدن می داند آنها چه کسانی هستند. دشمنان ما نیز چنین کنند. این تفاوت در روز اول احساس خواهد شد. “

در ماه مه ، بلینکن ، در بیانیه ای تقریبا غیر قابل تصور برای هر کسی که در دولت ترامپ خدمت می کند ، پیش رفت و برای سیاست دولت اوباما در مورد سوریه یک معصومیت جدی صادر کرد: “هر کس از ما ، و من با خودم شروع می کنم ، که مسئولیت سیاست سوریه در دولت گذشته باید تصدیق کند که ما شکست خوردیم ، “بلینکن به گفت مجله نیویورک تایمز.

وی افزود: “ما نتوانستیم از تلفات وحشتناك زندگی جلوگیری كنیم. این چیزی است که برای بقیه روزهایم با خود خواهم گرفت. ” وی در ادامه به انتقاد از ترامپ برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از سوریه و ایجاد مشکل “بدون شک حتی بدتر نیز پرداخت.

Blinken در نبردی سخت قرار دارد

Blinken با چالش های دلهره آور زیادی روبرو است: او قرار است وارث یک نیروی کار عمیقا روحیه روحی و تهی دست در وزارت امور خارجه باشد. دو وزیر امور خارجه ترامپ ، رکس تیلرسون و مایک پمپئو ، مقاومت ضعیفی در برابر تلاش های دولت برای روده آژانس داشتند که تنها با مداخله کنگره خنثی شد.

گرچه این اداره برای سه سال متوالی از کاهش گسترده پیشنهادی بیش از 30 درصد در بودجه خود فرار کرد ، اما تعداد قابل توجهی از خروج از رده های متوسط ​​و بالاتر خود را مشاهده کرده است ، که بسیاری از دیپلمات ها تصمیم به بازنشستگی یا ترک خارج از کشور دارند خدماتی که تحت مدیریت با چشم انداز محدودی برای پیشرفت در نظر گرفته شده اند ، معتقدند برای تخصص آنها ارزشی ندارد.

پمپئو قبلاً برخی از انتخاب های بایدن را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

پمپئو در مصاحبه ای با گفت: “من برخی از این افراد را می شناسم ، آنها دیدگاه بسیار متفاوتی داشتند ، آنها در دنیایی فانتزی زندگی می كردند.” اخبار فاکس لنگر برت بایر. “آنها از پشت هدایت کردند ، آنها مماشات کردند. امیدوارم آنها دوره دیگری را انتخاب کنند. “

پمپئو گفته است که او با بلینکن صحبت نکرده است اما “به عنوان بخشی از انتقال” “همه آنچه را که قانون لازم دارد انجام می دهد”.

صرف نظر از این ، به نظر می رسد ایالات متحده از “اول آمریکا” به “آمریکا در بالای میز” خواهد رفت.

با ورودی آژانس ها

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.