از Android 14 تا Pixel Fold از Google I/O امسال چه انتظاری باید داشت

Google I/O 2023: از Android 14 تا Pixel Fold از Google I/O امسال چه انتظاری داریم

از Android 14 تا Pixel Fold مورد انتظار، رویداد امسال وعده می دهد که مملو از اخبار هیجان انگیز در مورد آخرین فناوری گوگل باشد. در اینجا چیزی است که انتظار داریم درباره Pixel 7a، Pixel Tablet و نوآوری های هیجان انگیز هوش مصنوعی بشنویم.

Google I/O موردانتظار به‌تازگی در حال برگزاری است و بدون شک این رویدادی است که هم علاقه‌مندان به گوگل و هم طرفداران اندروید مشتاقانه منتظر آن هستند. اگرچه رویداد Google Pixel 8 و 8 Pro در پاییز نیز در افق است، اما این رویداد در رده دوم قرار دارد.

این رویداد مورد انتظار قرار است در روز چهارشنبه، 10 می، ساعت 10 صبح به وقت PT (5 بعد از ظهر UTC) در آمفی تئاتر Shoreline در Mountain View، کالیفرنیا آغاز شود. همچنین به صورت زنده در یوتیوب پخش خواهد شد.

طبق معمول بسیاری از سورپرایزهای مربوط به گجت های جدید در فاش های مختلف فاش شده است. با این حال، هنوز هم انتظار می رود که اعلامیه های غیرمنتظره احتمالی در طول این رویداد منتشر شود. در اینجا خلاصه ای از آنچه در I/O 2023 باید پیش بینی کرد آمده است.

گوگل از Pixel Fold، اولین دستگاه تاشو خود در تیزر ویدئویی پیش از عرضه در ماه می رونمایی کرد.

گوگل قرار است Pixel 7a را در این ماه در هند عرضه کند، در دسترس بودن قیمت و سایر جزئیات را بررسی کنید

Pixel Fold
گوگل در حال آماده شدن برای رونمایی از اولین گوشی تاشو خود با نام Pixel Fold است که شایعات حاکی از آن است که طراحی مشابه مدل های Oppo Find N و Find N2 خواهد داشت. این دستگاه دارای صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی در فرمت افقی، با پنل اصلی OLED و نرخ رفرش 120 هرتز و همچنین حاشیه های قابل مشاهده خواهد بود.

Google IO 2023 از Android 14 تا Pixel Fold از امسال Google IO چه انتظاری داریم
گوگل از راه اندازی گوگل پیکسل فولد آینده خود انتقاد کرد و همچنین گوشی هوشمند آینده خود را معرفی کرد. Pixel Fold، اولین دستگاه تاشو گوگل قرار است هفته آینده در Google I/O 2023 معرفی شود.

صفحه نمایش کاور 5.8 اینچی خواهد بود. شایعه شده است که پیکسل فولد دارای ابعاد 158.7 در 139.7 در 5.7 میلی متر است و برآمدگی دوربین پشتی آن 8.3 میلی متر به ضخامت آن اضافه می کند.

انتظار می رود پیکسل فولد از چیپست Tensor G2 گوگل استفاده کند و با دو سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و دو ماژول 8 مگاپیکسلی در جلو برای هر دو صفحه نمایش اصلی و پوششی عرضه شود. گفته می شود این دستگاه در ایالات متحده 1799 دلار قیمت دارد و طبق گزارش ها از 27 ژوئن به فروش می رسد.

پیکسل 7a
Pixel 7a اخیراً در معرض فاش های متعددی قرار گرفته است که به ما درک خوبی از انتظارات از دستگاه ارائه می دهد. اساساً این نسخه کمی کوچکتر از پیکسل 7 استاندارد خواهد بود، با برخی اقدامات کاهش هزینه برای دوربین ها و مواد استفاده شده.

Google IO 2023 از Android 14 تا Pixel Fold از امسال Google IO چه انتظاری داریم
گوگل قرار است گوشی هوشمند میان رده Pixel 7a آینده خود را در 11 می عرضه کند. این دستگاه قرار است دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی FHD+ 90 هرتز باشد و از APU های Tensor2 گوگل پشتیبانی کند. این دستگاه از طریق Flipkart در هند به فروش می رسد.

طبق شایعات، پیکسل 7a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD و نرخ به روز رسانی 90 هرتز خواهد بود. انتظار می‌رود که این گوشی به همان تراشه Tensor G2 مانند دو گوشی دیگر پیکسل 7، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود.

گفته می شود این دستگاه دارای یک سیستم دوربین دوگانه در پشت است، با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و ماژول فوق عریض 13 مگاپیکسلی، در حالی که شایعه شده است که دوربین جلو یک ماژول 13 مگاپیکسلی باشد. انتظار می رود پیکسل 7a دارای باتری 4300 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 18 واتی و شارژ بی سیم باشد که برای اولین بار برای سری پیکسل A خواهد بود.

Pixel 7a قرار است با قیمت 499 دلار در ایالات متحده عرضه شود و تأیید شده است که دستگاه از 11 می در هند در دسترس خواهد بود، با این امید که در مناطق دیگر نیز عرضه شود.

تبلت پیکسل
پس از نمایش در کنفرانس Google I/O سال گذشته و مجدداً در رونمایی پیکسل 7 در ماه اکتبر، بالاخره انتظار می‌رود تبلت پیکسل این بار رسماً رونمایی شود.

Google IO 2023 از Android 14 تا Pixel Fold از امسال Google IO چه انتظاری داریم

شایعه شده است که این دستگاه دارای صفحه نمایش 11 اینچی LCD با وضوح 1600 در 2560 پیکسل، طراحی ممتاز و چیپست Tensor G2 است. گوگل قصد دارد تبلت پیکسل دارای موارد استفاده چندگانه باشد، به همین دلیل است که با یک داک اسپیکر شارژ نیز عرضه خواهد شد که به کاربران این امکان را می دهد تا تبلت را به یک اسپیکر هوشمند/دستگاه Nest Hub تبدیل کنند. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه تبلت پیکسل از ورودی قلم و شارژ بی سیم 18 واتی پشتیبانی می کند.

اندروید 14
اندروید 14 در حال حاضر به عنوان پیش نمایش برای توسعه دهندگان و کسانی که مایل به آزمایش نرم افزار بتا هستند در دسترس است. اگرچه ساخت‌های اولیه از نظر ظاهر و عملکرد تقریباً مشابه اندروید 13 هستند، کارشناسان در حال کشف ویژگی‌های پنهان متعدد هستند. انتظار می رود گوگل بسیاری از این ویژگی ها را در Google I/O 2023 فاش کند و همچنین قصد دارد اندروید 14 بتا 2 را در ماه می منتشر کند.

شرط بزرگ گوگل روی هوش مصنوعی
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گوگل به راه اندازی ChatGPT، GPT-4 و جستجوی مبتنی بر چت Bing با فعال کردن کد قرمز داخلی، فورا پاسخ داد. در پاسخ، این شرکت به سرعت یک رویداد Live from Paris ترتیب داد تا موتور جستجوی مبتنی بر چت خود به نام Google Bard را به نمایش بگذارد.

اگرچه Bard به عنوان یک نسخه بتا محدود در مارس 2023 در ایالات متحده و بریتانیا راه اندازی شد و به دلیل نقص ها و پاسخ های طنز آمیز خود مورد انتقاد قرار گرفت، آن و سایر ربات های چت ممکن است در آینده نزدیک روش استفاده از فناوری را متحول کنند. افشای اطلاعات اخیر نشان می دهد که Bard ممکن است به زودی به عنوان یک ویجت در تلفن های پیکسل در دسترس باشد.

علاوه بر Google Bard، این شرکت نوآوری های هوش مصنوعی هیجان انگیز دیگری نیز دارد که می تواند امسال در Google I/O از آنها رونمایی کند. مقاله نیویورک تایمز چندین مورد از این موارد را برجسته می‌کند، از جمله یک استودیوی تولید تصویر برای ایجاد و ویرایش تصاویر، یک ابزار خلاصه‌سازی ویدیو برای تولید ویدیوهای کوتاه‌تر از ویدیوهای طولانی‌تر، سومین تکرار از آشپزخانه تست هوش مصنوعی برای آزمایش ویژگی‌های هوش مصنوعی آینده به صورت عمومی، و ابزاری بی نام برای کمک به سایر شرکت ها در ساخت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام