اسرائیل پس از گزارش گزارش نخست وزیر به پادشاهی ، عربستان سعودی را به لیست “کشورهای سبز” COVID-19 خود اضافه می کند

روز سه شنبه ، وزارت بهداشت تأیید کرد که عربستان سعودی یک روز زودتر به لیست امن اضافه شده است ، اما هرگونه پیوند به سفر گزارش شده نتانیاهو به شهر نئوم در روز یکشنبه را رد کرد

اسرائیل پس از گزارش گزارش نخست وزیر به پادشاهی ، عربستان سعودی را به لیست

تصویر پرونده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل. رویترز

اورشلیم: یک روز پس از سفر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به عربستان سعودی ، وزارت بهداشت اسرائیل پادشاهی را به لیست خود اضافه کرد ویروس کرونا کشورهای “سبز” ، مسافران بازگشتی را از قرنطینه معاف می کنند.

وزارت بهداشت روز سه شنبه تأیید کرد که عربستان سعودی یک روز زودتر به لیست امن اضافه شده است ، اما هرگونه پیوند به گزارش گزارش نتانیاهو از یکشنبه آینده در شهر نئوم در دریای سرخ آینده را رد کرد.

هزی لووی ، مدیر کل وزارت بهداشت ، صبح سه شنبه به صدا و سیمای عمومی کان گفت: “این فرایند بسیار ساده است و هر دو هفته یک بار اتفاق می افتد.”

وی گفت: “در لیست قبلی عربستان سعودی قرمز بود.” “میزان عوارض کاهش یافته است. اکنون سبز است.

“هیچ ارتباطی با سفر کسی به هیچ کشوری ندارد.”

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو برای گفتگوهای مهم با محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی ، که عملاً روابط دیپلماتیک رسمی با دولت یهود ندارد ، به نئوم سفر کرده است.

گمانه زنی های تأیید نشده ای وجود دارد مبنی بر اینکه عربستان سعودی ممکن است به دنبال تبدیل شدن به آخرین کشور عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

یک منبع دولت اسرائیل با تماس گرفته شده است خبرگزاری فرانسه مذاکرات را که ریاض روز دوشنبه قاطعانه انکار کرد ، تأیید کرد و پادشاهی علناً اعلام کرد تا زمان حل مناقشه فلسطین روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد کرد.

اگر عربستان سعودی در اختیار اسرائیل نبود ویروس کرونا در لیست سبز ، نتانیاهو و کارکنانش از نظر فنی مجبور به 14 روز پس از بازگشت قرنطینه می شوند.

کشور دیگری که در آخرین فهرست وزارتخانه “سبز” شد ، بحرین بود که همراه با متحد خلیج خود ، امارات متحده عربی با اسرائیل ارتباط برقرار کرده است ، فقط کشورهای سوم و چهارم عربی که این کار را انجام می دهند.

روز سه شنبه ، نتانیاهو اعلام کرد که با سلمان بن حمد آل خلیفه ، ولیعهد بحرین صحبت کرده و دعوت به انجام “سفر رسمی به بحرین به زودی” را پذیرفته است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.