اسکات اطلس پس از تصدی مناقشه برانگیز ، از سمت مشاور ویژه دونالد ترامپ در COVID-19 استعفا داد

اطلس در طول چهار ماه حضور در این نقش ، که هیچ تجربه رسمی در بهداشت عمومی یا بیماری های عفونی نداشت ، نیاز به ماسک و اقدامات دیگر برای کنترل همه گیری را زیر سوال برد.

اسکات اطلس پس از تصدی مناقشه برانگیز ، از سمت مشاور ویژه دونالد ترامپ در COVID-19 استعفا داد

تصویر پرونده مشاور ویروس کرونا در کاخ سفید دکتر اسکات اطلس. AP

واشنگتن: مشاور ویژه جنجالی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در مورد ویروس کرونا ، دکتر اسکات اطلس ، استعفا داده است.

اطلس در طول چهار ماه حضور در این نقش ، که هیچ تجربه رسمی در زمینه بهداشت عمومی یا بیماری های عفونی نداشت ، نیاز به ماسک و اقدامات دیگر را برای کنترل بیماری همه گیر که منجر به مرگ بیش از 268000 نفر در آمریکا شده است زیر سوال برد.

در حالی که سودمندی ماسکها را زیر سال برد ، او در برابر قفل کردن بود و ایده مصونیت گله را تبلیغ می کرد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی ، متخصص نورورادیولوژیست دانشگاه استنفورد 65 ساله در پایان کار 130 روزه موقت خود روز دوشنبه استعفا داد.

اطلس روز دوشنبه عکسی از نامه استعفا را توئیت کرد. وی در این نامه گفت “توصیه های وی همیشه معطوف به به حداقل رساندن همه آسیب ها از بیماری همه گیر و خود سیاست های ساختاری ، به ویژه برای طبقه کارگر و فقرا است.”

وی نوشت: “من صمیمانه آرزو می كنم كه تیم جدید بهترین ها را داشته باشد زیرا آنها ملت را در این اوقات سخت و قطبی راهنمایی می كنند.” ویروس کرونا تیم

رئیس جمهور ترامپ ، یک جمهوری خواه ، پس از پیروزی دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر ، هنوز به بایدن تن نداده است.

حضور اطلس در کاخ سفید هنگامی که مشاور نزدیک ترامپ در زمینه بیماری همه گیر شد ، با اتخاذ مواضع عمومی در مورد ویروس بسیار نزدیکتر به رئیس جمهور ، با اختلاف نظر همراه شد.

در یک قسمت خارق العاده در ماه اکتبر ، توییتر توئیتی را از اطلس حذف کرد که به دنبال تضعیف اهمیت ماسک های صورت بود زیرا این امر نقض برنامه های این سیستم عامل بود. کووید -19 طبق گفته سخنگوی غول رسانه های اجتماعی ، سیاست اطلاعات گمراه کننده.

برترین متخصصان بهداشت عمومی آمریکا مانند دکتر آنتونی فاوسی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری اطلس را متهم کردند که به رئیس جمهور ترامپ اطلاعات غلط و گمراه کننده ای در مورد شیوع ویروس داده است.

رئیس جمهور منتخب بایدن موضع کاملاً متفاوتی نسبت به سلف خود اتخاذ کرد و از آمریکایی ها خواست که ماسک بزنند و “بستر علمی” را در سیاست خود برای مقابله با همه گیری متعهد شوند.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده بدترین کشور آسیب دیده است و بیش از 13،541،000 مورد تأیید شده و بیش از 268،000 مرگ را گزارش کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.