اسکات موریسون توئیت مقام چینی را با عکس جعلی سرباز استرالیایی “نفرت انگیز” اعلام کرد ، خواستار عذرخواهی است

موریسون خواستار عذرخواهی از دولت چین سخنگوی وزارت امور خارجه چین شد ، تصویر گرافیکی را منتشر کرد که نشان می دهد سربازی چاقوی خون آلود را به گلوی کودک محجبه نگه داشته است

اسکات موریسون توئیت مقام چینی را با عکس جعلی سرباز استرالیایی

تصویر پرونده اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا. رویترز

ولینگتون: نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت توئیت یک مقام چینی که نشان می دهد تصویری جعلی از یک سرباز استرالیایی که به نظر می رسد گلو را در یک کودک شکاف دارد ، “واقعاً نفرت انگیز” است و شایسته عذرخواهی است.

چین گفت عذرخواهی نخواهد شد

این حادثه بیشتر روابط پرتنش بین دو ملت را ترشح می کند. نخست وزیر اسکات موریسون گفت پس از اینکه ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، این تصویر گرافیکی را منتشر کرد که نشان می دهد یک سرباز پوزخند چاقوی خونین را به گلوی کودک محجبه ای نگه داشته است که یک دست را در دست دارد ، از دولت چین عذرخواهی می کند. گوشت بره.

ژائو با نوشتن این توییت عنوان نوشت: “از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شده است. ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم کرده و خواستار پاسخگویی به آنها هستیم.

وی اشاره به گزارش نگران کننده ارتش استرالیا در اوایل این ماه داشت که شواهدی یافت مبنی بر کشته شدن غیرقانونی 39 زندانی ، کشاورز و غیرنظامی افغان در طی درگیری در افغانستان. پیشنهاد شد 19 سرباز برای تحقیقات جنایی به پلیس فدرال ارجاع شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ، هوآ چونينگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه ، در جريان توجیهی روزانه از وی درمورد این مسئله ، طرف استرالیا را مقصر دانست.

هوآ گفت: “آنچه استرالیا باید انجام دهد این است که عمیقاً تأمل کند ، عاملان آن را به محاکمه بکشاند ، از مردم افغانستان عذرخواهی رسمی کند و به جامعه بین المللی رسماً قول دهد که دیگر هرگز مرتکب چنین جنایات وحشتناکی نخواهند شد.”

موریسون گفت که توئیت ژائو “کاملاً ظالمانه” و سر و صدا علیه ارتش استرالیا وحشتناک است.

این “واقعاً نفرت انگیز است. این به شدت برای هر استرالیایی ، هر استرالیایی که با آن لباس خدمت کرده است توهین آمیز است. ”او به خبرنگاران در کانبرا گفت. “دولت چین باید از این پست کاملاً شرمنده باشد. این از دید جهانیان کم می کند. “

موریسون گفت که دولت وی با توئیتر تماس گرفته و از او خواسته است پست را پایین بکشد. این پست تا دوشنبه بعد از ظهر روی آن یک برچسب هشدار دهنده داشت اما همچنان قابل مشاهده است. حساب ژائو همراه با یک برچسب توییتر حاوی این حساب دولتی چین است.

علی رغم اینکه چین توئیتر و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایالات متحده را در این شهرستان مسدود کرده است ، دیپلمات های چینی و رسانه های دولتی حضور پررنگی در آنها ایجاد کرده اند.

ژائو در ماه مارس پس از توییت کردن یک تئوری توطئه مبنی بر احتمال سربازان آمریکایی ، مورد انتقاد ایالات متحده قرار گرفت ویروس کرونا به چین. وی به عنوان نماینده برجسته فشار جدید جدید در روابط خارجی قاطع چین در نظر گرفته می شود.

موریسون اذعان کرد که بین چین و استرالیا تنش وجود دارد.

وی گفت: “اما این نحوه برخورد شما با آنها نیست.” “استرالیا با صبر و حوصله تلاش کرده است تا تنش هایی را که در روابط ما وجود دارد ، به روشی بالغ و با روشی مسئولانه ، با جلب تعامل در سطح رهبر و وزیر ، برطرف کند.”

از زمانی که دولت استرالیا خواستار تحقیق مستقل در مورد ریشه های این کشور شد ، اختلاف بین دو ملت افزایش یافته است ویروس کرونا پاندمی. چین از آن زمان تعرفه ها و سایر محدودیت ها را برای تعدادی از صادرات استرالیا اعمال کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.