اعتراض کشاورزان به کنگره ضربه دیگری به احیا می بخشد ، اما حزب باید ثابت قدم و سرسخت باشد

روشن است که کنگره احساس می کند که می توان عصبانیت کنونی کشاورزان را برای فشار دادن برجام به گوشه ای هدایت کرد

اعتراض کشاورزان به کنگره ضربه دیگری به احیا می بخشد ، اما حزب باید ثابت قدم و سرسخت باشد

رهول گاندی در اعتراض به قوانین جدید مزرعه. PTI

اعتراضات کشاورزان در دهلی فرصتی عظیم به احزاب مخالف داده است تا پیش از این در مورد موضوعی با اهمیت ملی علیه مرکز اعتراض کنند.

این مرکز در حال حاضر در حال مذاکره با همزنان است و در مورد سه قانون مزرعه بحث می کند – برای دولتی که به طور معمول صدای مخالف را معمولاً غیر وطن دوستانه نشان می دهد و بندرت با آنها درگیر می شود ، غیر معمول است.

کنگره این فرصت را حس کرده و “حمایت قلبی” خود را از بهارات باند که در 8 دسامبر توسط اتحادیه های کشاورزان فراخوانده شده ابراز داشته است. س keyال اصلی این است که آیا کنگره می تواند از حمایت خود از ایجاد مزاحمت برای کشاورزان برای دستیابی به منافع سیاسی استفاده کند.

موضع کنگره در مورد قوانین مزرعه

کنگره وقتی لایحه های مزرعه در پارلمان مورد بحث قرار می گرفت ، به شدت مخالف بود. با این وجود ، هنگام تصویب یکی از قوانین – قانون کالاهای اساسی (اصلاحیه) – راجیا صبا را تحریم کرده بود. دو لایحه دیگر با رای گیری صوتی در Rajya Sabha تصویب شد.

کنگره نیز برای مخالفت با این لایحه ، قبل از شروع تحریک فعلی ، به خیابانها آمد. در هفته اول ماه اکتبر ، راهول گاندی بر خلاف قوانین جدید سه راکت تراکتور در پنجاب را رهبری کرد. رهبران ارشد حزب در ایالت ، از جمله عماریندر سینگ ، رئیس پنجاب ، دبیرکل AICC مسئول امور پنجاب ، هریش راوات ، سونیل جاخار رئیس کنگره پنجاب ، منپریت سینگ بدل وزیر دارایی و دیگر رهبران به وی پیوسته بودند.

در روز آخر تجمع ها ، اگر این قوانین جدید به نفع جامعه کشاورزان بود ، راهول جرات مودی را داد تا به این ایالت بیاید و در کنار کشاورزان بایستد.

راهول که سیستم امنیت غذایی موجود را “قلعه ای” برای کشاورزان خواند ، گفت که این سیستم نیاز به اصلاح و اصلاحاتی دارد که مانیفست کنگره نیز وعده داده بود ، اما قوانین جدید آن را نابود خواهد کرد.

بعداً ، رحول ، در سخنرانی در راهپیمایی در پهووا ، کوروکشترا ، اظهار داشت که حزبش یک وجب از جایگاه خود عقب نخواهد نشست. وی گفت: مندی ها به بسیاری از افراد اشتغال می بخشند و اگر این موارد با این قوانین پایان یابد ، افراد بیکار بیکار می شوند.

بنابراین ، واضح است که کنگره احساس می کند که می توان عصبانیت کنونی کشاورزان را برای فشار دادن BJP به گوشه ای هدایت کرد.

با این حال ، چالش برای حزب بزرگ قدیمی سازش موقعیت فعلی آن با موضع گیری های ضد و نقیض قبلی آن در مورد موضوعات مربوطه خواهد بود.

به عنوان مثال ، کنگره در اعلامیه سال 2019 خود برای انتخابات لوک سبها قول داده بود که قانون را جایگزین این قانون کند که فقط در موارد اضطراری قابل استناد است. این حزب همچنین قول داده بود که قانون کمیته های بازار تولید محصولات کشاورزی (APMC) را لغو کند. برچیده شدن احتمالی سیستم APMC دقیقاً ترسی است که کشاورزان معترض در واکنش به قوانین جدید ابراز کرده اند.

در مورد این تناقض ، مقاله ای در چاپ به نقل از سخنگوی كنگره ، جیویر شرگیل ، سخنان وی گفت: “مانیفست كنگره برخلاف لوایح فعلی تصویب شده توسط BJP ، هرگز ایده لغو حداقل قیمت حمایت (MSP) را تبلیغ نكرد.”

همچنین گزارش شده است که وی گفته است: “بیانیه کنگره هرگز حاوی بندهایی نبود که بتواند دریچه بهره برداری از قیمت توسط نهادهای خصوصی را باز کند.”

تأثیر آشفتگی های گذشته

این اولین بار نیست که حزب کنگره تلاش می کند برای اعتراض کشاورزان سرمایه سیاسی بدست آورد. برجسته ترین نمونه این حزب که از تحریکات کشاورزان علیه BJP بهره مند شد ، در جریان انتخابات مجمع 2018 در چاتیسگر ، راجستان و مادیا پرادش بود. در حالی که کنگره بلافاصله پس از نتایج انتخابات ، معافیت از وام را در همه ایالت ها اعلام کرد ، اما اجرای این امر بسیار مورد نظر بود

در واقع ، در مادیا پرادش ، یک وزیر ایالت در دولت کنگره گذشته حتی به دلیل “تأخیر و مشکلات” در تأمین معافیت ها عذرخواهی کرد. وزیر گوویند سینگ ، به دلیل عدم تحقق “قول راهول گاندی” عذرخواهی کرده بود ، اما دولت قبلی BJP را به خاطر ترک دولت با بدهی های بزرگ مقصر دانست.

در حالی که کنگره در مادیا پرادش در سال 2018 پیروز شد ، این حزب در حوزه انتخابیه مندساور ، که مرکز اعتراضات مزرعه بود ، شکست خورده بود. Mandsaur همچنین مکانی بود که شش کشاورز در آتش شلیک پلیس در سال 2017 جان خود را از دست دادند.

در پنجاب نیز ، جایی که قرار است نظرسنجی ها در سال 2022 برگزار شود ، کنگره امیدوار است که از طریق موضع تند خود به نفع کشاورزان معترض ، ضد قدرت را شکست دهد. با این حال ، انتخابات پنجاب ایده کمی از چگونگی رویارویی کنگره در برابر BJP در مقیاس ملی ارائه خواهد داد ، زیرا حزب زعفران حضور کمی در این ایالت دارد.

آنچه مسلم است این است که برای به دست آوردن منافع طولانی مدت کنگره از اعتراض مداوم ، باید شورش را به مبارزه گسترده تری برای درآمد بهتر روستایی تبدیل کند.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.