اعضای PDM، متحد کلیدی دولت، به دادگاه عالی پاکستان یورش بردند

بر اساس گزارش ها، اعضای جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM)، یکی از متحدان کلیدی دولت، روز دوشنبه به دادگاه عالی پاکستان حمله کردند، زیرا پلیس به عنوان یک تماشاگر لال عمل می کرد.

معترضان در تلاش برای ممانعت از برگزاری جلسه استماع در ارتباط با تاخیر در رای گیری به دادگاه عالی هجوم بردند.

حامد ازهر، دبیر کل پنجاب مرکزی، در توییتر خود، پلیس را متهم کرد که اجازه داده است افراد شبه نظامی مذهبی به بالاترین مقر قوه قضائیه حمله کنند.

مقالات مرتبط

عمران

حزب عمران خان خواستار تجمع اسلام‌آباد شد و می‌گوید اعتراضات سراسری ادامه دارد

عمران

پات کتری را سیاه می‌خواند: عمران خان به جرم پیوند دستگیر شده است، شهباز شریف چطور؟

یک شبه نظامی مذهبی که یک حزب ائتلاف دولتی نیز هست به دادگاه عالی پاکستان حمله کرده است. پلیس کنار ایستاد و به طلاب حوزه اجازه داد تا از دروازه دیوان عالی کشور بالا بروند. سرنخ های قوی وجود دارد مبنی بر اینکه آتش سوزی و شورش پس از دستگیری عمران خان نیز توسط افرادی انجام شده است که با لباس غیرنظامی در میان جمعیت صلح آمیز کار گذاشته شده بودند. به دنبال آن تیراندازی مستقیم به سمت معترضان منجر به کشته شدن ده ها نفر شد.

جانزب پاراچا، یکی از اعضای حزب تحریک انصاف، در پست دیگری در توییتر، دولت را متهم کرد که به طور کامل به این افراد غیرقانونی کمک می کند.

«جهان باید ببیند! جنایتکاران سازمان یافته یک حزب افراطی مذهبی برای حمله به دادگاه عالی پاکستان و تحت فشار قرار دادن قضات وارد منطقه سرخ اسلام آباد شده اند و بر خلاف قانون اساسی و اراده مردم پاکستان تصمیم می گیرند. نهادهای نظامی به طور کامل به این افراد جنایتکار کمک می کنند و از پست های بازرسی امنیتی ناپدید شده اند.

“این چیزی است که آنها می خواستند. حمله به دادگاه عالی توسط PDM و پلیس به عنوان یک تماشاگر خاموش در آنجا ایستاده است.

جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) به رهبری مولانا فضل الرحمن و شامل حدود 12 حزب، در 12 مه اعلام کرده بود که یک تجمع اعتراضی در خارج از ساختمان دادگاه عالی علیه طرفداری ادعایی خود نسبت به نخست وزیر 70 ساله سابق پاکستان برگزار می کند. عمران خان که پس از دستگیری در یک پرونده فساد توسط آن آزاد شد.

اعتراض بزرگترین شریک ائتلافی دولت در حالی صورت می گیرد که مقامات تجمعات سیاسی در پایتخت فدرال را ممنوع کرده و همچنین ارتش برای کنترل هرگونه خشونت مستقر شده بود.

تظاهرات در منطقه سرخ اسلام آباد سؤالات جدی را در مورد سیاست دولت مبنی بر متوقف کردن رقبای پاکستانی تحریک انصاف از فعالیت سیاسی در پایتخت و نگاه کردن به سوی دیگر هنگامی که شرکای خود معترضان را می آورند، ایجاد می کند.

این اعتراض در حالی صورت می گیرد که یک شعبه سه نفره دادگاه عالی به ریاست عمر عطا بندیال، رئیس قاضی، قرار است به درخواست کمیسیون انتخابات پاکستان برای بررسی دستور 4 آوریل برای برگزاری انتخابات در پنجاب در 14 مه رسیدگی کند.

مهلت از دست رفته است و رئیس دادگستری قبلاً اعلام کرده بود که قانون مسیر خود را طی خواهد کرد. این نگرانی وجود دارد که دادگاه ممکن است علیه نخست وزیر و سایر مقامات به دلیل کوتاهی در اجرای دستورات خود اقدام به تحقیر کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام