امروز مرحله 3 انتخابات بهار: رای گیری برای 78 کرسی آغاز می شود. نگاهی به نامزدهای اصلی ، احزاب و پروتکل های مهم

مراحل نهایی احتمالاً یک آزمایش واقعی برای اتحاد حاکم بر NDA ، اتحاد بزرگ و همچنین جبهه سکولار بزرگ دموکراتیک شش حزب است

امروز رای گیری در 78 کرسی از 243 صندلی بیهار آغاز شده است (شنبه ، 7 نوامبر) در مرحله سوم نظرسنجی های مجلس ایالتی. همچنین صندلی پارلمان Valmiki Nagar در حال نظرسنجی است ، که در آن انتخابات میان دوره ای با مرگ نماینده BaDyanath Mahato نماینده JD (U) ضروری شده است.

حدود 2.34 میلیون رأی دهنده سرنوشت 1204 نامزد ، از جمله 110 زن را در مرحله سوم و نهایی انتخابات مجلس بحار در روز شنبه تعیین می کنند.

از مجموع 78 صندلی ، 12 صندلی در رده Scheduled Caste رزرو شده اند ، در حالی که یک صندلی در رده Scheduled Tribe رزرو شده است.

مرحله اول نظرسنجی های ایالتی ، هنگامی که مشارکت 55.68 درصدی ثبت شد ، در 28 اکتبر انجام شد ، در حالی که در مرحله دوم ، که در 94 صندلی نظر سنجی انجام شد ، میزان رای دهندگان حدود 55.70 بود.

زمان نظرسنجی

HR Srinivasa ، رئیس ارشد انتخابات گفت ، رای گیری از 7 صبح تا 6 بعدازظهر خواهد بود ، با این حال ، اوایل ساعت 4 بعد از ظهر در چهار حوزه انتخابیه تحت تأثیر ناخال در والمیکی ناگار ، رامناگار ، سیمری بختیارپور و ماهیشی به نتیجه می رسد.

از 33782 شعبه اخذ رأی ، 4999 مرکز آسیب پذیر در نظر گرفته شده اند.

مرحله انتخاب 3 بحار امروز رای گیری برای 78 کرسی بررسی احزاب اصلی نامزدها و پروتکل های مهم را آغاز می کند

تصویر نمایندگی PTI

احزاب سیاسی درگیری

مرحله نهایی نظرسنجی روز شنبه 78 حوزه انتخابیه را که در 19 منطقه شمال بیهار پخش شده اند ، پوشش می دهد. در آخرین انتخابات ، اتحاد بزرگ ، که سپس شامل JD (U) نیز بود ، 54 کرسی از 78 کرسی را از این منطقه به دست آورد. JD (U) ، که اکنون بخشی از NDA است ، دارای 24 کرسی بود ، در حالی که RJD 20 کرسی و کنگره ده کرسی به دست آورده بود. BJP ، که تشکیل دهنده اصلی NDA است ، همراه با حزب لوک جانشکتی (LJP) ، حزب رشتریا لوک ساماتا (RLSP) اوپندرا کوشوا و هندوستانی عوام مورچا (HAM) به رهبری جیتان رام منجی 19 پیروز شدند.

اما در این انتخابات ، JD (U) از Mahagathbandahn خارج شده و با NDA رقابت می کند. LJP زیر نظر شیراگ پاسوان انفرادی عمل کرده است ، در حالی که RLSP عضو NDA سابق جبهه بزرگ سکولار دموکراتیک را تشکیل داده است ، یک اتحاد شش حزب که شامل BSP مایاواتی ، AIMIM اسد الدین اویسی ، حزب Suhaldev Bhartiya Samaj Om Prakash Rajbhar ، Samajik Janata Dal (دموکراتیک) ) و حزب جانتانتریک (سوسیالیست). در همین حال ، NDA اکنون شامل حزب Vikashheel Insaan موکش سحانی است.

در مورد اتحاد بزرگ ، کنگره و RJD با احزاب چپ در این ایالت دست به دست هم داده اند.

بنابراین ، مرحله نهایی احتمالاً یک آزمایش واقعی برای اتحاد حاکم بر NDA ، اتحاد بزرگ و همچنین جبهه سکولار بزرگ دموکراتیک شش حزب است.

نخست وزیر نارندرا مودی ، که از طرف NDA رهبری می شد ، در این راهپیمایی در مناطق دورافتاده Araria و Saharsa سخنرانی کرد و توده ها را ترغیب کرد تا اعتماد خود را به ائتلافی که توسط رئیس وزیر و JD (ایالت) اداره می شود ، حفظ کنند. ) رئيس جمهور نيتيش كومار.

مودی اظهار داشت كه NDA مشتاقانه منتظر برآورده كردن “آرزوهای” افراد در دهه بعد است ، زیرا “نیازهای” آنها را در مورد قبلی برآورده كرده است.

در مجموع 12 راهپیمایی توسط نخست وزیر مورد خطاب قرار گرفت ، که بانک های NDA به دلیل عملکرد خوب در 243 حوزه انتخابیه مجمع در سراسر ایالت ، بانک ها را مورد سخنرانی قرار دادند.

رئیس جمهور پیشین کنگره ، راهول گاندی نیز در جلسات انتخاباتی در مادپورا و آریا سخنرانی کرد و در آنجا سو susp ظن در تقلب در نظرسنجی را دوبله EVM ها به عنوان MVM (دستگاه های رأی گیری مودی) مطرح کرد و از BJP که ادعا می کرد رهبر مخالف اعصاب خود را در مقابل شکست قریب الوقوع.

تجمعات وزیر ارشد نیتیش کومار همچنان برای اخبار ناخوشایند اخبار بود. در یک راهپیمایی انتخاباتی در مدهوبانی ، سنگها و پیازها را به سمت دائیس پرتاب کردند ، و تلافی عصبانی از مقام فعلی را برانگیختند “فنکو ، اور فنکو“(با شیطنت خود ادامه دهید). تجاوی یداو ، نامزد ارشد وزارت RJD ، به مبارزات انتخاباتی خود ادامه داد و در تجمع های خود تعداد زیادی از مردم را در یک روز جمع کرد.

کارشناسان نظرسنجی از این نظر هستند که پس از به دست آوردن حرکت در مرحله اول ، اتحاد بزرگ به رهبری RJD در بخشهای بعدی مقداری بخار از دست داده است. BJP در بسیاری از وزنه های سنگین خود برای کارزار انتخاباتی مجلس طناب زد. وزیر دفاع راجنات سینگ ، رئیس حزب جگات پراکاش نادا و وزیر اوتار پرادش ، یوگی آدیتیانات ، از جمله کسانی بودند که بارها به سمت ایالت فرار می کردند و از رای دهندگان می خواستند تا از NDA حمایت کنند.

مردم همچنین به تعداد زیاد ، در راهپیمایی ها و نمایشگاه های رئیس جمهور LJP ، چراگ پاسوان ، که به دلیل انتقاد شدید از وزیر ارشد ، نیتیش کومار ، و ایجاد علیرغم ادعای وفاداری مکرر نسبت به BJP ، باعث ایجاد سر و صدا شده است ، شرکت کردند. مرحله آخر منطقه Seemanchal در این ایالت را تشکیل می دهد که دارای جمعیت بسیار زیاد و دارای تمرکز زیادی از مسلمانان است.

با توجه به این واقعیت که AIMIM کاندیداهایی را در بسیاری از مسلمانان تحت سلطه قرار داده است ، بسیاری از 78 کرسی مورد نظرسنجی روز شنبه در منطقه کوسی-سیمانچال قرار دارد که مسابقه بین NDA و Grand Alliance تحت سایه عامل اویسی برگزار می شود. صندلی های اینجا و نماینده حیدرآباد نیز یک مبارزات پر شور را انجام داد.

رئیس AIMIM ، اسد الدین اویسی ، که به یک ائتلاف شش حزب به ریاست اوپندرا کوشوا رئیس جمهور RLSP و از جمله BSP مایواتی پیوسته است ، از اقلیت ها خواست تا از ترکیب کنگره و RJD اجتناب کنند و این احزاب را مقصر مقابله با شهاب سنگی BJP و Modi می دانند.

منطقه كوسی-سیمانچال نیز اتفاقاً منطقه اصلی نفوذ نماینده سابق پارس پاپو یداو است ، كه حزب جان آدی كار وی مصمم است حضور خود را احساس كند و به RJD اثبات كند زیرا هر دو حمایت خود را از پرجمعیت ترین ایالت ها جلب می كنند. یداها

همانند دو مرحله قبلی ، LJP Chirag Paswan نیز این بار در تعدادی از صندلی ها درگیر است و تهدید به بازی در غنیمت NDA ، به ویژه JD (U) با درخواست های مکرر خود می کند که “هر رای به نفع حزب رئیس وزیران برای آینده بیهار ضرر خواهد بود “.

در حالی که تا چند ماه پیش NDA پا به نظر می رسید ، کارشناسان نظرسنجی پیش بینی “بادهای تغییر” را آغاز کرده اند و به نظر می رسد ائتلاف حاکم توجه داشته است زیرا درخواست های احساسی رای دهندگان از نارندرا مودی ، نخست وزیر و نیتیش کومار ، وزیر ارشد ، ناشی شده است.

کرسی ها و نامزدهای اصلی

در مرحله نهایی انتخابات بهار بیش از 1200 نامزد درگیر هستند ، از جمله 110 نامزد زن.

از نامزدهای برجسته می توان به ویجی کومار چوداری از JD (U) ، رئیس مجمع خروجی اشاره کرد که به دلیل توانایی خود در پیروزی بر مخالفان خصمانه با لبخند خلع سلاح مشهور است ، که می خواهد در Sarairanjan هت تریک کند.

وزرای JD (U) در این مسابقه عبارتند از Bijendra Prasad Yadav (سوپول) ، Narendra Narayan Yadav (Alamnagar) ، Maheshwar Hazari (Kalyanpur) ، Ramesh Rishideo (Singheshwar) ، Khurshid alias Firoz Ahmed (Sikta) ، Lakshmeshwar Roy (Laukaha) ، بهارتی (روپائولی) و مادان صحنی (بهادرپور). چهار وزیر از BJP PramodKumar (Motihari) ، Suresh Sharma (Muzaffarpur) ، Binod NarayanJha (Benipatti) و Krishnakumar Rishi (Banmankhi) درگیر هستند.

مرحله انتخاب 3 بحار امروز رای گیری برای 78 کرسی بررسی احزاب اصلی نامزدها و پروتکل های مهم را آغاز می کند

تصویر نمایندگی PTI

علاوه بر این ، به ترتیب همسر و عروس وزرای تازه فوت شده Vinod Kumar Singh (BJP) و Kapil Deo Kamat (JDU) از کرسی های مربوط به قانونگذاران متاخر Pranpur و Babubarhi درگیری دارند.

یکی دیگر از نامزدهای بسیار مورد تماشای Subhashini Yadav از Bihariganj است که پدرش ، رهبر سوسیالیست پیشکسوت و وزیر سابق اتحادیه ، Sharad Yadav است.

30 ساله مسلح به مدرک MBA در بازاریابی ، ناگهان در سیاست فرو رفته است. بخش مونتاژ وی در زیر صندلی Madhepura Lok Sabha قرار دارد که پدرش چندین بار برنده شده است اما در سال 2014 شکست خورده است و سال گذشته نتوانست دوباره بازی کند.

شراد یداو برای مدت طولانی رئیس جمهور JD (U) بود و بعنوان دعوت کننده ملی NDA فعالیت می کرد تا اینکه نیتیش کومار ، رهبر واقعی حزب ، در سال 2013 تصمیم گرفت روابط خود را با BJP قطع کند. چند سال بعد وقتی کومار رئیس حزب نیز شد و وقتی شخص دومی چهره ای ولت کرد و به NDA بازگشت ، قیام کرد.

سوهاسینی با بلیط کنگره رقابت می کند.

در کرسی پارلمان Valmiki Nagar ، JD (U) پسر سابق Baidyanath Mahato ، Sunil Kumar ، نماینده سابق را به میدان فرستاد. وی با چالش اصلی کاندیدای کنگره Pravesh Kumar Mishra روبرو است ، روزنامه نگاری که سیاستمدار شده است.

ترتیبات امنیتی

روز شنبه آخرین مرحله رای گیری در نظرسنجی های فعلی بیهار است که انتخابات در آن در جریان است کووید -19 پاندمی.

این مرکز جهت اعزام حدود 30،000 پرسنل نیروی امنیتی مرکزی به منظور انجام نظرسنجی های سه فاز در بهار را راهنمایی کرده است.

حداکثر 80 شرکت طبق سفارش رسمی بررسی شده توسط PTI، از نیروهای پلیس ذخیره مرکزی (CRFP) و به دنبال آن 70 نفر از ساشاسترا سیما بال (SSB) ، 55 نفر از نیروهای امنیتی مرزی (BSF) ، 50 نفر از نیروهای امنیتی صنعتی صنعتی (CISF) ، 30 نفر از هندوستان استخدام می شوند. – نیروی پلیس مرزی تبت (ITBP) و 15 نفر از RPF.

یک شرکت واحد از این نیروها دارای قدرت عملیاتی حدود 100 نفر هستند.

وزارت داخله ، در یک دستور ، گفته است که CRPF آژانس گره ای برای استقرار این نیروهای مرکزی در ایالت خواهد بود و برای جابجایی این مناطق در بهار با سازمان های دولتی هماهنگی خواهد کرد.

کووید -19 پروتکل ها

طبق گزارشی در هندوستان تایمز، پنج منطقه از 15 منطقه بهار ، که در مرحله سوم و نهایی انتخابات مجمع در روز شنبه به صندوق های رای می روند ، در 10 منطقه برتر این ایالت قرار دارند کووید -19 مناطق از نظر تعداد کل موارد.

کمیسیون انتخابات چندین پروتکل را برای جلوگیری از شیوع آن ذکر کرده است ویروس کرونا ضمن اعلام برنامه نظرسنجی. این کمیسیون اعلام کرد که 7 نظر ضد عفونی کننده دست ، 46 ماسک لاک ، 6 کیت PPE ، 6.7 لبه محافظ صورت و 23 جفت دستکش دستی برای نظرسنجی های بهار ترتیب داده شده است.

هیئت نظرسنجی گفت ، علاوه بر این ، تسهیلات رای گیری پستی در هر کجا که لازم باشد و درخواست شود ، ارائه می شود.

کووید -19 سونیل آرورا ، رئیس کمیسیون انتخابات ، گفت که بیماران می توانند در آخرین ساعت روز رای دهند. وی همچنین گفت که پروتکل های خاصی برای رأی دهندگانی که هستند آماده شده است کووید -19 بیماران.

مرحله انتخاب 3 بحار امروز رای گیری برای 78 کرسی بررسی احزاب اصلی نامزدها و پروتکل های مهم را آغاز می کند

تصویر نمایندگی AP

با این حال ، اجرای کووید -19 قوانین در آخرین مرحله نظرسنجی های بهار بسیار دشوار بوده است. در چندین تجمع سیاسی ، صندلی ها از فاصله دور نگه داشته می شدند ، اما در نهایت همه آنها به دلیل صدمه زدن توده ها به صدها و هزاران نفر در این جلسات ، بسیار کم بود.

تجمعات رهبران ایالتی ، از جمله وزیر ارشد ، نیتیش کومار و رهبر RJD ، تجویوی یداو ، مردم را در چندین مکان مانند ساردین بسته بندی می کرد. موانع بامبو در حالی که برای نزدیک شدن به این سیاستمدار جوان از نزدیک جمع شده بودند ، در تجمع های Yadav در چند مکان ، موانع بامبو شکسته شد.

به غیر از وقایع سیاسی ، به نظر می رسد تعداد بسیار کمی از مردم ماسک زدن را در بیشتر ایالت ترجیح می دهند ، تعداد کمتری نیز در مناطق روستایی وجود دارد.

در حالی که دولت در بسیاری از کشورها در اوایل شیوع بیماری همه گیر به قفل سخت خود پایبند بود ، با بازگشایی اقتصاد و از سرگیری زندگی عادی ، مردم سستتر می شوند.

سونیل آرورا ، رئیس کمیسیون اصلی انتخابات روز جمعه گفت که برای اطمینان از هنجارهای فاصله اجتماعی ، تعداد رای دهندگان در هر حوزه رای گیری در بهار از 1500 به 1000 نفر کاهش یافته است.

این امر منجر به افزایش تعداد مراکز رأی دهی نزدیک به 33000 مورد شد. به افراد 80 سال به بالا و معلولین امکان استفاده از رای پستی داده شد. وی گفت ، اما بیشتر آنها ترجیح می دهند برای رأی دادن به غرفه رای گیری بروند.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.