انتخابات شهرداری برزیل شاهد آن است که نامزدهای راست میانه مغایر ژایر بولسونارو هستند

بزرگترین شهرهای برزیل ، سائو پائولو و ریودوژانیرو ، هر دو به عنوان شهرداران باتجربه راست میانه انتخاب شدند – به ترتیب برونو کوواس و ادواردو پائز کهنه سرباز بازگشت – زیرا نامزدهای تایید شده توسط بولسونارو به طور کامل شکست خوردند

انتخابات شهرداری برزیل شاهد آن است که نامزدهای راست میانه مغایر ژایر بولسونارو هستند

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو پس از رأی دادن در دور دوم انتخابات شهرداری در مدرسه شهرداری روزا دا فونسکا ، در دهکده نظامی ، ریودوژانیرو ، برزیل ، در تاریخ 29 نوامبر ، با مطبوعات صحبت کرد. خبرگزاری فرانسه

سائو پائولو: نامزدهای رئیس جمهور راست افراطی ژایر بولسونارو روز یکشنبه متحمل شکست های بیشتری شدند و راست میانه سنتی در انتخابات دور دوم شهرداری با قدرت بیشتری ظاهر شد که به عنوان سنجشی از اوضاع در سیاست های برزیل پیش از نظرسنجی های ریاست جمهوری در سال 2022 دیده می شود.

بزرگترین شهرهای برزیل ، سائو پائولو و ریودوژانیرو ، هر دو به عنوان شهردارهای باتجربه مرکز میانه – به ترتیب برونو کوواس و ادواردو پائز کهنه سرباز بازگشت – به عنوان نامزدهای تایید شده توسط بولسونارو به طور کامل شکست خوردند ، طبق نتایج رسمی کامل ، انتخاب شدند.

در همین حال ، چپ برزیل به تلاش خود ادامه داد تا از استیضاح مخرب دیلما روسف رئیس جمهور در سال 2016 و زندان پیشین خود ، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا ، به اتهامات فساد – حوادثی که زمینه را برای “موج محافظه کار” بولسونارو فراهم کرد ، پس بگیرد.

لئوناردو آوریتزر ، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه فدرال میناس گرایس ، گفت: انتخابات دور دوم “آنچه را كه قبلاً در رأی گیری در دور اول (15 نوامبر) دیده بودیم ، تأیید كرد: شکست اردوگاه بولسونارو”. “در همین حال چپ همچنان به مشکلات عظیمی ادامه می دهد.”

حزب کارگران لولا و روسف (PT) برای اولین بار در تاریخ خود نتوانست در یک مسابقه شهردار در 26 پایتخت ایالت برزیل پیروز شود.

در همین حال احزاب سنتی مرکز و راست ، بازگشت خود را در دور اول تحکیم کردند ، از جمله حزب سوسیال دموکراسی برزیل (PSDB) سائو پائولو شهردار کوواس و حزب دموکرات Paes (DEM) شهردار منتخب ریو.

تحلیلگران گفتند ، بولسونارو ، سیاستمداری که به “ترامپ گرمسیری” معروف است ، به نوبه خود مجبور است تلاش کند تا موقعیت خود را تقویت کند.

فلاویا بیرولی ، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه برازیلیا ، گفت: “بولسونارو ظرفیت سیاسی کمی را به عنوان یک رهبر نشان داد.” راست میانه و راست به عنوان برنده ظاهر شدند ، اما این همان راست بولسونارو نیست ، خبرگزاری فرانسه.

علیه “سیاست نفرت”

کوواس و پائوس هر دو در سخنرانی های پیروزی خود بولسونارو را هدف گرفتند.

کوواس ، یک بازمانده 40 ساله از سرطان که وظیفه اداره یکی از بزرگترین افراد جهان را دارد ویروس کرونا شیوع ، پیروزی وی را پیروزی برای “علم و اعتدال” نامید.

این به منزله یک ضربه محجبه در سبک دو قطبی سازی بولسونارو و رفتار جنجالی آن تلقی می شد کووید -19 ، که رئیس جمهور آن را به عنوان “آنفولانزای کوچک” نادیده انگاشته است ، حتی در اثر کشته شدن بیش از 1،72،000 نفر در برزیل ، دومین آمار بالاترین میزان در جهان ، پس از ایالات متحده.

کوواس مجبور بود آنچه را که در بعضی مواقع به نظر می رسید ، از پیش ببرد تا یک چالش سخت از سوی گیلهرم بولوس ، سیاستمدار فعال سیاسی باشد ، و از سوی مترقیان به عنوان چهره جدید چپ برزیل مورد استقبال قرار گرفت.

با این حال ، در نهایت نتیجه نزدیک نبود: کوواس 59 درصد آرا را در بزرگترین شهر آمریکای لاتین کسب کرد ، در مقابل 41 درصد برای بولوس.

رئیس جمهور پیشین و مربی خود ، فرماندار ایالت سائو پائولو ، جوآو دوریا ، یکی از مدعیان اصلی برای به چالش کشیدن بولسونارو برای ریاست جمهوری ، تبریکات گرم دریافت کرد.

در ریو ، پائس “سیاست نفرت” را که هم با بولسونارو مرتبط بود و هم با نامزدی که رئیس جمهور از او پشتیبانی می کرد ، کشیش انجیلی و شهردار فعلی مارسلو کریوللا محکوم کرد. پائس که پیش از این از سال 2009 تا 2016 شهردار ریو بود ، گفت: “نتایج افراط گرایی ، نفرت و تفرقه برای هیچ کس خوب نبوده است.”

پیس با 64 درصد آرا در مقابل 36 درصد برای کریوللا پیروز شد.

نامزد دوم دور دوم که بولسونارو پشتیبانی می کند ، کاپیتان ذخیره پلیس ، واگنر سوزا گومس ، نیز در شهر فورتالزا در شمال شرقی از دست داد.

نامزدهای بولسونارو روت شدند

نظرسنجی های شهرداری ، که اساساً انتخابات میان دوره ای برزیل است ، نشان ناپذیر همه گیری را نشان می دهد. تلفات سرسام آور و بحران اقتصادی که در پی داشته است ، موضوعات اصلی بود.

148 میلیون رأی دهنده برزیل در 5،569 شهرداری شهردارها و شوراهای شهر را انتخاب می کردند که دور دوم انتخابات در 57 شهر برگزار شد.

در سایر مسابقات که از نزدیک تماشا می کردند ، یک ستاره چپگرای دیگر درحال ظهور ، مانوئلا د آویلا ، از حزب کمونیست برزیل ، به سباستیائو ملو کاندیدای مرکزگرای در جنوب شهر پورتو الگره باخت.

در شهر شمال شرقی رسیف ، صحنه اختلافات خانوادگی چپ گرا که دو پسر عموی خود را مقابل هم قرار داده بود ، جوآو کامپوس از حزب سوسیالیست برزیل (PSB) چپ میانه ، ماریلیا آرائس از PT را شکست داد.

بولسونارو ، که در حال حاضر هیچ حزب سیاسی ندارد – اما باید یکی را برای حضور در انتخابات 2022 انتخاب کند – نتایج نامناسبی را برای نامزدهای خود بدست آورد. فقط دو نفر از 13 نامزد انتخاب شهردار که او مورد تأیید ، برنده شدن و 9 نفر از 45 نامزد شورای شهر بود.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.