انتقاد هند از گزارشگر ویژه سازمان ملل به دلیل انتقاد از برگزاری نشست گروه 20 در کشمیر

هند اظهارات فرناند دو وارنس، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اقلیت ها را در اعتراض به برگزاری نشست گروه 20 در جامو و کشمیر به اتهام نقض حقوق بشر در آنجا به شدت رد کرد و اظهارات وی را “بی اساس و بی دلیل” خواند.

هیأت دائمی هند در ژنو بیشتر به وی به دلیل اقدام غیرمسئولانه برای سیاسی کردن این موضوع حمله کرد.

همچنین، این کشور تاکید کرد که هند به عنوان رئیس G20 این حق را دارد که میزبانی جلسات خود را در هر بخشی از کشور داشته باشد.

مقالات مرتبط

جامو

جامو و کشمیر: پنج سرباز در انفجار در جریان عملیات ضد ترور در راجوری کشته شدند

جامو

جامو و کشمیر: هلیکوپتر ارتش هند در کیشتوار سقوط کرد

سرینگر از 22 تا 24 می میزبان نشست گروه 20 کارگروه گردشگری خواهد بود.

فرناند دو وارن در بیانیه خود مدعی شد که برگزاری نشست گروه 20 در جامو و کشمیر در حالی که “نقض های گسترده حقوق بشر ادامه دارد، از تلاش های هند برای عادی سازی انکار وحشیانه و سرکوبگرانه دموکراتیک و سایر حقوق مسلمانان و اقلیت های کشمیری حمایت می کند.” .

هیئت دائمی هند در ژنو با انتقاد از این بیانیه در توییتی نوشت: «ما @IndiaUNGeneva به شدت بیانیه صادر شده توسط SR در مورد مسائل اقلیت @fernanddev و اتهامات بی اساس و غیرموجه در آن را رد می کنیم. به عنوان رئیس گروه 20، این حق هند است که میزبان جلسات آن در هر بخشی از کشور باشد.

هیئت هندی گفت: «ما از اینکه @fernanddev برای سیاسی کردن این موضوع غیرمسئولانه عمل کرده، از موقعیت خود به عنوان SR برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی برای عمومی کردن نتیجه‌گیری‌های احتمالی و تعصب‌آمیز خود در نقض فاحش کد رفتار برای SR‌ها، سوء استفاده کرده است، متحیر هستیم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین مدعی شد که دولت علیرغم آنچه ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است، «به دنبال عادی سازی آنچه که برخی به عنوان یک اشغال نظامی توصیف کرده اند با ابزاری کردن نشست گروه 20 و به تصویر کشیدن یک «مهر تایید» بین المللی است. چند هفته پیش به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که وضعیت نگران کننده حقوق بشر در منطقه کشمیر است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام