انفجارهای کابل: در پی انفجارهای موشکی در پایتخت افغانستان دست کم 8 کشته ، 31 زخمی پیش از سفر پمپئو

این انفجارها مناطق مختلفی از مرکز و شمال کابل را از جمله در منطقه سبز به شدت مستحکم که سفارتخانه ها و شرکت های بین المللی در آن قرار دارد ، لرزاند

انفجارهای کابل: در پی انفجارهای موشکی در پایتخت افغانستان دست کم 8 کشته ، 31 زخمی پیش از سفر پمپئو

تصویر نمایندگی AP

کابل: دست کم هشت نفر در روز شنبه کشته و 31 نفر زخمی شدند که در اثر اصابت موشک به مناطق مختلف کابل ، این حمله آخرین حمله در موج خشونت پایتخت افغانستان بود.

این انفجارها به مناطق مختلف مرکز و شمال کابل ، از جمله در منطقه سبز به شدت مستحکم که در آن سفارتخانه ها و شرکت های بین المللی مستقر شده اند ، رخ داد – درست قبل از ساعت 9:00 صبح (04.30 به وقت گرینویچ)

سفارت ایران در توییتر خود اعلام کرد که ساختمان اصلی آن پس از فرود موشک در محل ، مورد اصابت ترکش موشک قرار گرفته است. هیچ کس در این محوطه واقع در خارج از منطقه سبز ، زخمی نشده است.

طارق آرین ، سخنگوی وزارت امور داخله ، طالبان را مقصر دانست و گفت: “تروریست ها” در مجموع 23 موشک شلیک کرده اند.

آریان با اشاره به تغییر در خسارت نهایی گفت: “براساس اطلاعات اولیه ، هشت نفر شهید و 31 نفر دیگر زخمی شدند.”

فرداوز فرامرز سخنگوی پلیس کابل جزئیات را تأیید کرد.

آریان گفت که گلوله ها از دو ماشین شلیک شده است. این حمله همچنین منطقه شیک وزیر اکبرخان پایتخت را که مأموریت های دیپلماتیک در آن قرار دارد ، هدف قرار داد.

طالبان مسئولیت را انکار کردند و گفتند “کورکورانه مکان های عمومی را شلیک نمی کنند”.

حداقل یک موشک در دفتری در داخل منطقه سبز قرار گرفت ، اما منفجر نشد.

عکس ها و فیلم هایی که به صورت آنلاین در حال گردش هستند ، چندین ساختمان با دیوارها و پنجره های آسیب دیده را نشان می دهد ، از جمله در یک مجتمع بزرگ پزشکی.

حملات بزرگ اخیر در کابل ، از جمله دو حمله وحشتناک به م institutionsسسات آموزشی که طی هفته های اخیر نزدیک به 50 نفر را به قتل رساند ، از الگوی شناخته شده پس از آن پیروی می کند ، در حالی که طالبان هرگونه دخالت را انکار می کنند در حالی که دولت افغانستان مقصر را به گردن آنها یا نمایندگان آنها می اندازد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با استفاده از نام شورشیان برای افغانستان گفت: “حمله موشکی در شهر کابل هیچ ارتباطی با مجاهدین امارت اسلامی ندارد.”

طالبان تحت فشار قرار دارند که به مناطق شهری حمله نکنند ، زیرا متعهد شدند که تحت شرایط توافق نامه خروج ایالات متحده امریکا در فوریه امضا نکنند.

هر گونه اعتراف به دخالت آشکار در چنین حوادثی می تواند از نظر تئوری روند عقب نشینی آمریکا را کند کند ، هرچند دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده ، به صراحت اعلام کرده است که خواهان بیرون آمدن نیروهای آمریكایی بدون توجه به اوضاع میدانی است.

گروه دولت اسلامی ادعا کرد که این دو حمله به مراکز آموزشی صورت گرفته است ، اما کابل گفت که شبکه فوق العاده خشونت طالبان حقانی مسئول این امر است.

پمپئو به دوحه می رود

مذاکره کنندگان طالبان و دولت افغانستان در ماه سپتامبر مذاکرات صلح را در دوحه آغاز کردند ، اما روند پیشرفت کند بوده است و بدون در نظر گرفتن خشونت ، در سراسر افغانستان شدت گرفته است.

مسئولان گفتند خبرگزاری فرانسه روز جمعه اما انتظار می رفت که دستیابی به موفقیت در روزهای آینده اعلام شود و وزارت امور خارجه آمریکا اواخر جمعه اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با مذاکره کنندگان از طالبان و دولت افغانستان در دوحه دیدار خواهد کرد.

ترامپ بارها وعده داده است که “جنگهای ابدی” را پایان دهد ، از جمله در افغانستان ، طولانی ترین درگیری آمریکا که با حمله به خارج کردن طالبان پس از حملات 11 سپتامبر 2001 آغاز شد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، در یک توافق نادر با ترامپ ، همچنین طرفدار پایان دادن به جنگ افغانستان است ، هرچند تحلیلگران معتقدند که او به یک برنامه زمانی سریع متصل نخواهد شد.

در اوایل این هفته ، پنتاگون اعلام کرد که به زودی حدود 2000 نیرو را از افغانستان بیرون خواهد کشید ، و این زمانبندی تعیین شده در توافق نامه فوریه بین واشنگتن و طالبان را که پیش بینی عقب نشینی کامل آمریکا تا اواسط سال 2021 را دارد ، تسریع می کند.

طارق آریان سخنگوی وزارت امور داخله این هفته گفت که در شش ماه گذشته ، طالبان 53 حمله انتحاری و 1250 انفجار انجام داده است که منجر به کشته شدن 1210 غیرنظامی و 2500 زخمی شده است.

وزارت کشور گفت که دو انفجار کوچک “بمب چسبنده” اوایل صبح شنبه گزارش شده است ، از جمله انفجاری که با یک ماشین پلیس برخورد کرد و باعث کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.