انفجارهای کابل: گزارش می گوید انفجارهای متعدد پایتخت افغانستان را لرزاند پیش از دیدار مایک پمپئو با مذاکره کنندگان طالبان

هنوز گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است اما این انفجارها در مناطق پرجمعیت پایتخت افغانستان از جمله در نزدیکی منطقه سبز واقع شده است.

انفجارهای کابل: گزارش می گوید انفجارهای متعدد پایتخت افغانستان را لرزاند پیش از دیدار مایک پمپئو با مذاکره کنندگان طالبان

تصویر نمایندگی AP

کابل: تعدادی انفجار روز شنبه مرکز کابل را لرزاند ، از جمله چندین مورد پشت سر هم سریع که به نظر می رسید موشک شلیک می شود خبرگزاری فرانسه.

هنوز گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است اما این انفجارها در مناطق پرجمعیت پایتخت افغانستان از جمله در نزدیکی منطقه سبز و محله ای در شمال رخ داده است.

زنگ هشدارها در سفارتخانه ها و مشاغل موجود در منطقه سبز و اطراف آن شنیده می شود ، یک منطقه بسیار بزرگ و محکم که ده ها شرکت بین المللی و کارگران آنها را در خود جای داده است.

عکس های تأیید نشده ای که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است ، نشان داد که سوراخ هایی از موشک ها وجود دارد که حداقل به دو ساختمان جداگانه کوبیده شده است.

مقامات بلافاصله توضیحی ندادند اما وزارت کشور گفت که دو انفجار کوچک “بمب چسبنده” اوایل صبح شنبه گزارش شده است ، از جمله یک انفجار که به یک ماشین پلیس برخورد کرد و یک پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شد.

این انفجارها پیش از دیدار وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو و مذاکره کنندگان از طالبان و دولت افغانستان ، کشور خلیج فارس قطر صورت گرفت.

موجی از خشونت است که طی ماه های گذشته در سراسر افغانستان قتل عام کرده است. هیچ گروهی بلافاصله مسئولیت انفجارهای روز شنبه را بر عهده نگرفت.

طالبان متعهد شده اند كه بر اساس توافق نامه خروج آمریكا به مناطق شهری حمله نخواهند كرد ، اما دولت كابل شورشیان یا نیابت آنها را مقصر دیگر حملات اخیر در كابل می داند.

مذاکره کنندگان طالبان و دولت افغانستان در ماه سپتامبر مذاکرات صلح را آغاز کردند اما روند پیشرفت کند است. مسئولان گفتند خبرگزاری فرانسه در روز جمعه انتظار می رفت که پیشرفت در روزهای آینده اعلام شود.

طارق آریان ، سخنگوی وزارت امور داخله این هفته گفت ، در شش ماه گذشته ، طالبان 53 حمله انتحاری و 1250 انفجار انجام دادند که منجر به کشته شدن 1210 غیرنظامی و 2500 زخمی شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.