انفجار در انبار مهمات ضد تروریسم دست کم 13 کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشت.

پاکستان: انفجار در انبار مهمات ضد تروریسم دست کم 13 کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشت.

افسران پلیس و نیروهای امدادی پس از انفجار در ساختمان اداری ضد تروریسم در سوات پاکستان تجمع کردند. رویترز

پیشاور، پاکستان: به گفته پلیس پاکستان در روز دوشنبه در نتیجه دو انفجار در انبار مهمات ضد تروریسم در شمال غرب پاکستان، حداقل 13 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

به گفته رئیس پلیس استان اختر حیات، این انفجارها دفتر ضد تروریسم در شمال غربی دره سوات را لرزاند، دفتری که مدت ها پیش از بیرون راندن آنها در یک عملیات نظامی در سال 2009 تحت کنترل افراط گرایان بود.

در بیانیه بعدی، سخنگوی وی گفت که آتش سوزی که توسط مهمات آغاز شده است احتمالاً ناشی از اتصال کوتاه الکتریکی بوده است و تا کنون هیچ مدرکی دال بر حمله خارجی وجود ندارد.

ارتش و پلیس پاکستان حضور قابل توجهی در مبارزه با تروریسم در این دره دارند که در برابر شورش ها آسیب پذیر بوده است.

ستیزه جویان همچنین در سال 2012 به ملاله یوسف زی برنده جایزه نوبل در دره دیدنی، زادگاه ملا فضل الله، رئیس سابق طالبان پاکستان که در حمله هوایی در همسایه افغانستان در سال 2018 کشته شد، شلیک کردند و زخمی کردند.

این سخنگو گفت که سایر ابعاد این انفجارها در حال بررسی است.

حیات گفت که بیشتر کشته شدگان این انفجارها افسران پلیس ضد تروریسم بودند و افزود که یک زن و فرزندش که از کنار ساختمان عبور می کردند نیز کشته شدند.

سهیل خالد، رئیس منطقه ای اداره مبارزه با تروریسم به خبرنگاران گفت که به نظر نمی رسد این انفجارها یک حمله انتحاری یا اقدام تروریستی دیگری باشد.

وی گفت: فروشگاهی بود که مقدار زیادی اسلحه داشتیم و تا به حال معتقد بودیم که ممکن است به دلیل بی احتیاطی انفجاری در آن رخ دهد و همه گزینه های خود را باز نگه داشته ایم.

یک بیمارستان گفت که چندین زخمی را برای مداوا دریافت کرده است که حال برخی از آنها وخیم است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام