انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است مذاکرات را در آخرین تلاش برای منعقد کردن معامله تجاری پس از Brexit از سر بگیرند

این جلسه پس از تماسی روز شنبه بین اورسولا فون در لاین و بوریس جانسون انجام شد ، جایی که دو نفر متذکر شدند که اختلافات اساسی در مورد “شرایط بازی برابر” ، در مورد چگونگی حل اختلافات آینده و حقوق ماهیگیری برای ماهیگیرهای اتحادیه اروپا در آبهای انگلیس وجود دارد.

انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است مذاکرات را در آخرین تلاش برای منعقد کردن معامله تجاری پس از Brexit از سر بگیرند

دیوید فراست ، مذاکره کننده ارشد انگلیس ، درست هنگام ورود به بروکسل برای گفتگوهای Brexit با میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ، یکشنبه ، 6 دسامبر ، از ماسک محافظتی استفاده می کند. AP

بروکسل: مذاکره کنندگان بریتانیایی روز یکشنبه برای آنچه که بالقوه آخرین تلاش برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا در مورد روابط تجاری آینده است ، وارد بروکسل شدند ، حتی اگر “اختلافات قابل توجهی در مورد سه نکته اساسی باقی مانده باشد”.

در حالی که کمتر از چهار هفته به روز قطع اول ژانویه باقی مانده است ، مذاکره کنندگان ممکن است کمتر از 48 ساعت فرصت داشته باشند تا دستیابی به موفقیت را به دست آورند زیرا رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین و نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون اواخر روز دوشنبه در صورت وجود هر گونه نکته ارزیابی می کنند ادامه دادن

در حالی که انگلیس در 31 ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد ، تا 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون تعرفه اتحادیه باقی می ماند.

دستیابی به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادراتی یا وارداتی توسط دو طرف خواهد داشت ، اگرچه هنوز هزینه های فنی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به چک های گمرکی و موانع غیرتعرفه ای خدمات است.

مذاکره کننده اصلی انگلیس ، دیوید فراست ، روز یکشنبه با قطار سریع السیر یورواستار وارد این کشور شد و گفت: “ما می خواهیم ببینیم چه اتفاقی می افتد” ، در میان چشم انداز همیشه غم انگیزتری که می تواند برای دستیابی به موفقیت در همه نقاط برجسته حاصل شود ، گفت.

این جلسه پس از یک تماس تلفنی روز شنبه بین فون در لاین و جانسون مجاز شد ، جایی که دو رهبر اظهار داشتند که اختلافات اساسی بین دو طرف در “شرایط بازی” – استانداردهایی که انگلیس باید برای صادرات به اتحادیه اروپا داشته باشد – وجود دارد – چگونه اختلافات آینده حل می شود و حقوق ماهیگیری برای ماهیگیرهای اتحادیه اروپا در آبهای انگلستان حل می شود.

هنوز هم ، آنها گفتند “تیم های مذاکره کننده باید تلاش بیشتری برای ارزیابی اینکه آیا می توانند حل شوند ، انجام شود.” جانسون و فون در لاین گفتند که آنها دوباره صحبت خواهند کرد و تأکید کردند که “در صورت حل نشدن این مسائل هیچ توافقی امکان پذیر نیست.”

اکنون سرعت از اهمیت برخوردار است زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجبورند به اتفاق آرا از هرگونه توافق حمایت کنند. مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا بارنیه روز دوشنبه به یک جلسing توجیهی سفیران اتحادیه اروپا دعوت شده است ، زیرا 27 کشور اتحادیه می خواهند قبل از ورود رهبران اتحادیه اروپا به اجلاس دو روزه به بروکسل که احتمالاً آغاز می شود ، احتمال رسیدن به توافق را کاملاً درک کنند. پنج شنبه.

وزیر محیط زیست انگلیس ، جورج یوستیس ، هشدار داد که گفتگوها پس از آنچه او بعنوان یک سری “عقب نشینی” توصیف کرد ، “به خصوص در مورد” مضحک “حقوق آینده ماهیگیری ، در” موقعیت بسیار دشواری “قرار داشت.

هر دو طرف از لحاظ اقتصادی در عدم تأمین معامله تجاری رنج خواهند برد ، اما اکثر اقتصاددانان فکر می کنند که اقتصاد انگلیس حداقل در کوتاه مدت ضربه بیشتری خواهد دید ، زیرا وابستگی آن به تجارت با اتحادیه اروپا نسبتاً بالعکس است.

اگر منافع و هزینه های اقتصادی درگیر آن چندان زیاد نبود ، مذاکرات قطعاً سقوط می کرد. اما از آنجا که اتحادیه اروپا یک قدرت اقتصادی 450 میلیون نفری است و انگلیس دارای منافع عمده دیپلماتیک و امنیتی فراتر از توان تجاری خود است ، دو طرف می خواهند قبل از اینکه به رقبای سرسخت تبدیل شوند ، آخرین فرصت را برای دستیابی به توافق بررسی کنند.

مشکل اصلی در قلب مذاکرات این است که چگونه می توان انگلیس خود را از قوانین اتحادیه اروپا خلاص کرد و اصرار اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه هیچ کشوری ، هرچقدر مهم باشد ، نباید با زیرسوی بردن استانداردهای بالای زیست محیطی و اجتماعی خود به راحتی به بازار سودآور خود دسترسی پیدا کند.

مسئله شیلات که دارای سیاست سیاسی است نیز همچنان نقش مهمی دارد. اتحادیه اروپا خواستار دستیابی گسترده به مناطق ماهیگیری در انگلیس شده است که از لحاظ تاریخی برای صید ماهی های صیادی خارجی امکان پذیر نبوده است. اما در انگلیس ، به دست آوردن کنترل مناطق ماهیگیری مسئله اصلی Brexiteers بود که برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا تلاش کردند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.