اولین جلسه شورای تجارت و فناوری هند و اتحادیه اروپا در 16 می

به گفته یک مقام مسئول، برای بحث در مورد راه‌های افزایش همکاری در فناوری‌های راهبردی، اتصال دیجیتال، انرژی پاک، تجارت و سرمایه‌گذاری، اولین نشست سطح وزیران شورای تجارت و فناوری هند و اتحادیه اروپا (TTC) در 16 می در بروکسل برگزار می‌شود. بیانیه.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت، یکی از روسای مشترک به همراه اس جایشانکار، وزیر امور خارجه و راجیف چاندراسخار، وزیر دولت در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات است، در حالی که سمت اتحادیه اروپا توسط معاونان اجرایی (EVPs) Dombrovskis و Dombrovskis ریاست مشترک دارند. وستاگر.

در این بیانیه آمده است که سه گروه کاری تحت این مکانیسم، نقشه‌های راه را برای همکاری‌های آتی بین دو طرف گزارش خواهند کرد – کارگروه فناوری‌های استراتژیک، حکمرانی دیجیتال و اتصال دیجیتال. کارگروه فناوری های انرژی سبز و پاک؛ و کارگروه تجارت، سرمایه گذاری و زنجیره های ارزش انعطاف پذیر.

مقالات مرتبط

مان

مان کی باات: EAM Jaishankar می گوید که PM Modi با مردم هند ارتباط عاطفی دارد

مان

وزیران اتحادیه اروپا از طرح کاهش اتکای اقتصادی به چین حمایت کردند

وی افزود: اولین نشست وزیران نقشه راه همکاری در هر سه کارگروه را ترسیم می کند و جهت دستیابی به نتایج مطلوب را قبل از نشست بعدی وزیران در سال آینده فراهم می کند.

در طول جلسات سطح بالا با رهبران ارشد اتحادیه اروپا و همچنین بلژیک، موضوعات مختلفی برای بحث و گفتگو مطرح شد که شامل مذاکرات جاری برای توافقنامه تجارت آزاد (FTA)، پرداختن به مسائل دسترسی متقابل به بازار، اصلاحات در سازمان تجارت جهانی است. WTO).

کارگروه تجارت، سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش انعطاف‌پذیر توسط وزارت بازرگانی اداره می‌شود و اولین جلسه کارگروه با ریاست مشترک، سونیل بارثوال، دبیر بازرگانی و سابین ویاند، مدیر کل بازرگانی از طرف‌های مربوطه برگزار شد.

تشکیل TTC ​​توسط نخست وزیر نارندرا مودی و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در دهلی نو، در آوریل 2022 با هدف ایجاد یک پلت فرم هماهنگی در سطح بالا برای مقابله با چالش های استراتژیک در پیوند اعلان شد. تجارت، فناوری قابل اعتماد و امنیت.

این وزارتخانه گفت که گویال در 15 ماه مه نشستی دوجانبه با EVP Dombrovskis خواهد داشت و پس از آن رایزنی با سهامداران در حضور رهبران تجاری دو طرف انجام خواهد شد.

او همچنین در جلسه ای شرکت خواهد کرد که شامل بحث در مورد ردپای اقتصادی شرکت های بلژیک در هند و برنامه های بیشتر سرمایه گذاری در هند می شود.

علاوه بر این، سه وزیر هندی همچنین با نخست وزیر بلژیک و همچنین رئیس کمیسیون اروپا تماس خواهند گرفت.

در 16 می، گویال در یک رویداد ذینفعان برای گروه های کاری 1 و 2 شرکت خواهد کرد. گروه 1 بر حاکمیت دیجیتال و اتصال تمرکز دارد در حالی که گروه 2 با فناوری های انرژی پاک و سبز سر و کار دارد.

وی همچنین یک نشست دوجانبه با کمیسر تجارت داخلی اروپا، تیری برتون، برگزار خواهد کرد که در آن مسائل مربوط به بخش SME، اکوسیستم استارتاپ و تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هند مذاکرات برای یک پیمان تجاری با اتحادیه اروپا را در سال 2007 آغاز کرده بود، اما مذاکرات در سال 2013 متوقف شد زیرا هر دو طرف در مورد مسائل کلیدی از جمله عوارض گمرکی خودروها و مشروبات الکلی و حرکت متخصصان به توافق نرسیدند.

صادرات کالای هند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2021-2022 حدود 65 میلیارد دلار بود، در حالی که کل واردات 51.4 میلیارد دلار بود.

در سال 2022-2023، مجموع صادرات به 67 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات در آخرین سال مالی به 54.4 میلیارد دلار رسید.

اتحادیه اروپا 16.4 درصد از صادرات هند و حدود 8.3 درصد سهم در واردات در سال مالی گذشته را به خود اختصاص داده است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام