اوکراین از آلمان برای موشک های کروز تاروس درخواست می کند

اوکراین از آلمان برای موشک های کروز تاروس درخواست می کند

اگر آلمان این موشک ها را فراهم کند، راه بریتانیا را دنبال می کند، که اولین کشوری بود که در اوایل ماه مه به طور رسمی موشک های کروز دوربرد را به اوکراین ارسال کرد.

در حالی که جنگ با روسیه در اوکراین در حال شدت گرفتن است، گزارش شده است که آلمان از آلمان خواسته است تا موشک های کروز تاروس، یک سلاح پرتاب هوایی با برد حدود 500 کیلومتر (310 مایل) را به این کشور عرضه کند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آلمان، آلمان چند روز پیش این درخواست را دریافت کرد و گزارش فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ را تایید کرد. او ترجیح داد بیشتر توضیح ندهد یا احتمال اینکه آلمان این موشک ها را به اوکراین بدهد، ارزیابی نکند.

اگر آلمان این موشک ها را فراهم کند، راه بریتانیا را دنبال خواهد کرد، که اولین کشوری بود که در اوایل ماه مه به طور رسمی موشک های کروز دوربرد را به اوکراین ارسال کرد.

مقالات مرتبط

روسیه

روسیه می گوید اوکراین از موشک های طوفان سایه بریتانیا برای حمله به لوهانسک استفاده کرد

روسیه

“فقط یک دولت شیطانی می تواند با کلینیک ها مبارزه کند”: حملات شبانه روسیه در Dnipro اوکراین 2 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

با توجه به نگرانی ها مبنی بر اینکه اوکراین از موشک های سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) برد 297 کیلومتری برای انجام حملات در داخل مرزهای بین المللی روسیه استفاده کند، ایالات متحده تاکنون ارائه این موشک ها به اوکراین را رد کرده است.

اگرچه اوکراین ماه‌هاست که درخواست این نوع تسلیحات را داشته است، اما متحدان غربی عمدتاً از تسلیحات کوتاه‌برد حمایت کرده‌اند.

تاروس، سازنده موشک اروپایی MBDA، ویژگی های مشترکی با توفان سایه بریتانیا دارد.

می توان از آن برای ضربه زدن به اهداف با ارزش، نیروها یا محل های تخلیه سوخت در اعماق خطوط مقدم استفاده کرد و قابلیت انهدام اهداف سخت شده مانند سنگرهای مدفون در اعماق زمین را دارد.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام