اوکراین با هشت پهپاد به مسکو حمله کرد

روسیه گفت پهپادهای اوکراینی روز سه شنبه به مسکو حمله کردند، در حالی که کیف نیز برای سومین بار در 24 ساعت گذشته مورد حمله هوایی قرار گرفت.

یک سیاستمدار روس گفت که این بدترین حمله به مسکو از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بوده است.

از زمانی که روسیه در فوریه سال گذشته نیروهای خود را به کشور همسایه خود فرستاد، جنگ عمدتاً در داخل اوکراین جریان داشته است، اگرچه مسکو حملاتی را در خاک خود گزارش کرده و گفته است که یکی از آنها سوء قصد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده است.

یورش صبح روز سه شنبه برخی از ثروتمندترین مناطق مسکو از جمله منطقه غربی را که پوتین و نخبگان در آن اقامتگاه دارند، هدف قرار داد. یک سخنگوی گفت که او بعداً در کرملین بود و اطلاعاتی در مورد این حمله دریافت کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هشت پهپاد ارسال شده از سوی کیف سرنگون یا منحرف شده اند، هرچند بازا، یک کانال تلگرامی با پیوندهایی به سرویس های امنیتی، گفت که بیش از 25 فروند در آن دخیل بوده اند.

به گفته شهردار مسکو، در حالی که برخی از بلوک های آپارتمانی برای مدت کوتاهی تخلیه شدند، دو نفر مجروح شدند. ساکنان می گویند که صدای انفجارهای بلند و به دنبال آن بوی بنزین شنیده اند. برخی از سرنگونی یک پهپاد و دود آن فیلم گرفتند.

ماکسیم ایوانوف، قانونگذار، آن را جدی ترین حمله به مسکو از زمان نازی ها خواند و گفت که هیچ شهروندی اکنون نمی تواند از “واقعیت جدید” اجتناب کند. وی گفت: “شما یا دشمن را با یک مشت با میهن ما شکست خواهید داد یا شرم ناپذیر بزدلی، همکاری و خیانت خانواده شما را فرا خواهد گرفت.”

در اوایل ماه جاری، دو پهپاد بر فراز کرملین در حمله ای منفجر شدند که روسیه نیز کیف را مقصر آن دانست و گفت که هدف آن پوتین بوده است.

الکساندر خینشتاین، یکی دیگر از قانونگذاران روسی که خواستار تقویت رادیکال دفاعی شد، گفت: «خرابکاری و حملات تروریستی اوکراین تنها افزایش خواهد یافت.

(با ورودی های رویترز)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام