اوکراین روسیه را به ریختن بمب های فسفر بر باخموت متهم می کند

تماشا کنید: اوکراین روسیه را به ریختن بمب های فسفر بر باخموت متهم می کند

فیلم برداری از ویدیوی ویروسی. منبع: توییتر

بر اساس گزارش ها از اوکراین، شهر تحت محاصره باخموت یک شبه مورد حمله نیروهای روسی قرار گرفت.

یک ویدئوی دراماتیک که جمعه شب توسط وزارت دفاع اوکراین در شبکه های اجتماعی منتشر شد، ظاهراً نتایج بمباران شدید در شهر محاصره شده دونتسک را به تصویر می کشد.

به گزارش خبرگزاری اوکراینی یورومیدان پرس، گزارش شده است که شهر پس از گلوله باران روسیه، «به احتمال زیاد با مهمات آتش زا فسفر» توسط یک پهپاد فیلمبرداری شده است.

«بیایید بایستیم! ” در کنار یک ویدیو در صفحه فیس بوک ارتش اوکراین آپلود شد. سربازان نیروی عملیات ویژه (SSO) و متحدان آنها همچنان از باخموت دفاع می کنند.

SSO به خبرگزاری اوکراینی Ukrainska Pravda گفت: “دشمن از فسفر و مهمات آتش زا در باخموت استفاده کرد و سعی کرد این شهر را از روی زمین محو کند.”

«به نظر چیزی خارج از یک بازی ویدیویی است. اما این یک زندگی واقعی است. مردم واقعی هنوز در آن ساختمان ها زندگی می کردند. روسیه یک فرقه مرگ است.»

«همین وضعیت در ماریوپل بود. پترو آندریوشچنکو، مشاور شهردار ماریوپول در تلگرام نوشت: وقتی آنها نمی توانند کاری انجام دهند، مهمات فسفر شلیک می شود.

فسفر سفید با بمب‌های فسفر مخلوط می‌شود که می‌تواند به عنوان پرده دود یا به عنوان سلاح سوزان استفاده شود. معاهدات بین المللی استفاده از آنها را به عنوان سلاح شیمیایی منع نمی کند، اما در مناطق غیرنظامی مجاز نیست.

با این حال، خالد آلفایومی، کارشناس امنیت اطلاعات در توییتر اعلام کرد که استفاده از بمب‌های فسفری در شهر دونتسک «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و یک عمل ظالمانه وحشتناک است. روسیه و مزدوران واگنر برای اقدامات خود در باخموت باید پاسخگو باشند.

وزارت دفاع اوکراین در پاسخ به اتهامات یوگنی پریگوژین از گروه واگنر مبنی بر اینکه افرادش که رهبری حمله به شهر را برعهده داشتند، در توئیتر خود نوشت: «گلوله کافی نیست، بلکه فسفر بیش از مقدار کافی است».

در 9 مه، زمانی که روسیه نقش اتحاد جماهیر شوروی در سرنگونی آلمان نازی را جشن می گیرد، روز پیروزی، کیف هشدار داد که نیروهای مسکو در حال تلاش برای تصرف باخموت هستند.

به گفته هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، در حالی که روسیه “با تمام توان” به دنبال تصرف شهر است، مزدوران واگنر در حال جابجایی از مکان‌های دیگر و جایگزینی گروه‌های تهاجمی هوابرد هستند.

پریگوژین روز جمعه اعلام کرد که “کمبود 70 درصد مهمات” سربازانش را مجبور می کند که روز بعد از روز پیروزی باخموت را ترک کنند.

همچنین بخوانید: روسیه بمب‌های فسفری سفید را در اوکراین شلیک می‌کند: این مهمات مرگبار چیست که «جهنم می‌بارد»؟

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام