اوکراین غرور روسیه را خنثی می‌کند و مدعی است که نیروها رگبار موشک‌های «غیرقابل توقف» کینژال را سرنگون کرده‌اند.

اوکراین غرور روسیه را خنثی می‌کند و مدعی است که نیروها رگبار موشک‌های «غیرقابل توقف» کینژال را سرنگون کرده‌اند.

یک هواپیمای جنگنده MiG-31 نیروی هوایی روسیه یک موشک مافوق صوت Kinzhal را در حین تمرین در مکانی نامعلوم در روسیه شلیک کرد تصویر از رویترز

اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد که شش موشک مافوق صوت کینژال روسیه را در یک شب منهدم کرده است و ادعاهای مسکو مبنی بر اینکه این ابرسلاح عملاً غیرقابل توقف است را رد کرده است.

این اولین باری بود که اوکراین ادعا می‌کرد که چندین موشک مافوق صوت شلیک کرده است، و اگر درست باشد، نشان‌دهنده تأثیرگذاری دفاع هوایی اخیر غربی است.

شش موشک بالستیک کینژال که می تواند تا 10 برابر سریعتر از صوت پرواز کند، توسط روسیه در یک رگبار 18 موشکی در طول یک شب به سمت اوکراین پرتاب شد. انفجارهای راکت‌ها، کیف را به صورت چشمک‌هایی روشن کرد و در هنگام سقوط از آسمان، زباله‌ها را رها کرد.

مقالات مرتبط

روسیه

روسیه می گوید اوکراین از موشک های طوفان سایه بریتانیا برای حمله به لوهانسک استفاده کرد

روسیه

اوکراین مدعی شد در میان هشدارهای حملات هوایی گسترده، پهپاد روسی بر فراز کیف سرنگون شد

به گفته والری زالوژنی، رئیس نیروهای نظامی اوکراین، همه آنها با موفقیت رهگیری شده اند. هیچ پاسخ سریعی از روسیه دریافت نشد.

به گفته مقامات شهری در پایتخت اوکراین، سه نفر بر اثر ریزش آوار زخمی شدند.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهری کیف، در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام گفت: «این از نظر چگالی استثنایی بود – حداکثر تعداد موشک‌های تهاجمی در کوتاه‌ترین زمان.»

به گفته زالوژنی، شش موشک کروز کینژال از هواپیما، 9 موشک کروز کالیبر از کشتی های دریای سیاه و سه موشک اسکندر شلیک شده از زمین همگی رهگیری شدند.

اوکراین اوایل این ماه با استفاده از سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا که اخیراً مستقر شده است، ادعا کرد که برای اولین بار یک موشک کینژال را بر فراز کیف سرنگون کرده است.

توانایی پاتریوت ها برای متوقف کردن موشک های Kinzhal قبلاً فقط فرضی بود. اگر به طور همزمان شش ضربه بزنید، ممکن است یک دفاع قابل اعتماد باشد تا یک ضربه تصادفی.

کینژال، یکی از شش سلاح «نسل بعدی» اعلام شده توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در سال 2018، بارها به عنوان مدرکی از سخت افزار نظامی برتر روسیه که قادر به شکست ناتو است، مورد ستایش قرار گرفته است.

خنجر با نام Kinzhal قادر است محموله های معمولی یا هسته ای را تا 2000 کیلومتر حمل کند. آنها ابتدا در سال گذشته توسط روسیه در اوکراین در نبرد به کار گرفته شدند، اگرچه تنها چند شلیک تایید شده است.

روسیه در حال حاضر بیشتر از هر نقطه دیگری از درگیری، حملات هوایی دوربرد را انجام می دهد، زیرا نیروهای اوکراینی برای آغاز اولین حمله خود در شش ماه گذشته آماده می شوند.

برخلاف پرتاب های هفتگی در طول زمستان و آرامش در ماه های مارس و آوریل، این کشور تاکنون هشت رگبار پهپاد و موشک پرتاب کرده است. به گفته کی یف، بیشترین شلیک را داشته است.

تقریباً کل کشور اوکراین آژیرهای حمله هوایی را در اوایل روز سه شنبه شنیدند. صدای آنها بیش از سه ساعت بر فراز کیف و اطراف آن شنیده می شد.

ماموریت دشمن ایجاد وحشت و ایجاد هرج و مرج است. با این حال، در منطقه عملیاتی شمالی (از جمله کیف)، همه چیز تحت کنترل کامل است.»

اوکراین بزرگترین پیشروی میدان نبرد خود را از نوامبر گذشته در هفته گذشته انجام داده است و چندین کیلومتر مربع زمین در لبه های شمالی و جنوبی شهر باخموت میدان نبرد را پس گرفته است. مسکو اعتراف کرده است که برخی از نیروهایش عقب نشینی کرده اند، اما مخالفت دارد که خطوط جنگی اش در حاشیه شهر در حال از هم پاشیدن است.

پایتخت اوکراین مدعی است که این دستاوردها محدود است و هنوز به طور کامل قدرت ضد حمله قریب الوقوع آن را نشان نمی دهد، زیرا از صدها تانک و خودروی زرهی معاصری که غرب در سال جاری ارائه کرده است استفاده خواهد کرد.

پس از تهاجم گسترده زمستانی روسیه که شاهد سنگین‌ترین نبرد زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بود، اما نتوانست قلمروی قابل‌توجهی را تصرف کند، یک ضدحمله اوکراینی مرحله مهم بعدی درگیری را آغاز خواهد کرد.

مسکو مدعی است که پس از آغاز تهاجم تمام عیار خود به اوکراین در فوریه سال گذشته، حدود یک ششم از خاک همسایه خود را تا زمان نگارش این مقاله ضمیمه کرده است. در اوایل درگیری، اوکراین نیروهای روسی را از اطراف کیف بیرون راند و در دو ضد حمله مهم در نیمه دوم سال 2022، زمین های از دست رفته را پس گرفت. با این حال، از نوامبر، اوکراین نیروهای خود را در حالت دفاعی حفظ کرده است.

به گفته روسیه، این تهاجم برای مقابله با خطر امنیتی ناشی از روابط نزدیک کیف با غرب ضروری بود. به گفته اوکراین و حامیان آن، این یک جنگ فتح غیرقانونی و غیرقانونی است و کیف قول داده است تا زمانی که تمام نیروهای روسیه قلمرو خود را ترک نکنند، به نبرد ادامه خواهد داد.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام