اپل “دکمه سخت افزاری” جدیدی را به آیفون های قدیمی اضافه کرده است که شاید از آن آگاهی نداشته باشید

باور اینکه یک به روزرسانی نرم افزاری می تواند در واقع یک ویژگی سخت افزاری جدید به آیفون قدیمی شما اضافه کند ، دشوار است. اما این همان چیزی است که سیب وقتی منتشر شد iOS 14 ماه گذشته. در حالی که iOS 14 در جلوی نرم افزار چیزهای زیادی برای ارائه دارد ، بیشتر کاربران آیفون متوجه نشده اند که یک ویژگی سخت افزاری جدید نیز وجود دارد. اکنون تمام صفحه پشتی همه آیفون های قدیمی نسبت به لمس یک ویژگی به نام حساس هستند برگشت ضربه بزنید. این ویژگی نرم افزاری در واقع کل صفحه پشتی هر آیفونی را که دارای iOS 14 است ، به یک دکمه بزرگ تبدیل می کند که می تواند شیپور خاموشی را تشخیص دهد.

به عنوان مثال ، پس از به روزرسانی در iOS 14 ، می توانید به راحتی در پشت آیفون خود دو برابر بگیرید و عکس صفحه بگیرید. همچنین می توانید سه بار ضربه بزنید تا صفحه فوراً قفل شود. اپل به شما امکان می دهد با ضربه های دو یا سه در پشت آیفون ، عملکردهایی را که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. قسمت خوب این است که می توانید در هر نقطه از صفحه پشت آیفون – حتی گوشه های شدید – دو یا سه ضربه بزنید.

ویژگی Back Tap را می توانید در گزینه های قابلیت دسترسی در تنظیمات پیدا کنید و به طور پیش فرض خاموش است. این یکی از دلایلی است که اکثر کاربران آیفون هنگام راه اندازی iOS 14 متوجه آن نشده اند. برای روشن کردن به تنظیمات> قابلیت دسترسی> لمس> برگشت ضربه بزنید و عملی را که می خواهید انجام دهید هنگام ضربه زدن دو یا سه برابر به پشت آیفون ، انتخاب کنید. شما می توانید به راحتی “Back Tap” را در نوار جستجو در داخل تنظیمات جستجو کنید تا سریعاً این ویژگی را نیز بررسی کنید.
گزینه Back Tap از میانبرهایی نیز پشتیبانی می کند که با آنها می توانید واقعاً کل تجربه را شخصی سازی کنید. پس از پیکربندی میانبرها ، فقط می توانید دو بار ضربه بزنید تا برنامه های خاصی وظایف خاصی را انجام دهند.