ایالات متحده از بسته تسلیحاتی 300 میلیون دلاری رونمایی کرد و از کیف خواست که به داخل روسیه حمله نکند

ایالات متحده از بسته تسلیحاتی 300 میلیون دلاری رونمایی کرد و از کیف خواست که به داخل روسیه حمله نکند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا AP

ایالات متحده روز چهارشنبه یک بسته تسلیحاتی جدید به ارزش 300 میلیون دلار برای اوکراین را اعلام کرد که شامل سیستم های دفاع هوایی و ده ها میلیون گلوله می شود که ارزش کل کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه 2022 به 37.6 میلیارد دلار می رساند.

واشنگتن به کیف هشدار داد که نباید از تسلیحات آمریکا برای حمله به داخل روسیه استفاده شود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، خطاب به خبرنگاران گفت: «ما به طور خصوصی با اوکراینی‌ها کاملاً صریح بوده‌ایم – قطعاً در علناً به وضوح گفته‌ایم – که از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم. ما حملات در داخل روسیه را قادر نمی‌سازیم و تشویق نمی‌کنیم.»

مقالات مرتبط

را

آمریکا جنگنده های اف 16 را در اختیار اوکراین قرار می دهد. چگونه یک “نه” به “بله” تبدیل شد

را

خطای حسابداری پنتاگون کمک نظامی اوکراین را 3 میلیارد دلار بیش از حد ارزش گذاری کرد

ایالات متحده تلاش بی‌سابقه‌ای را از سوی ناتو و سایر کشورهای متحد برای تامین تسلیحات و کمک‌های دیگر به اوکراین رهبری می‌کند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد تا به اوکراین قابلیت‌هایی برای برآوردن نیازهای فوری میدان نبرد و الزامات کمک‌های امنیتی طولانی‌مدت ارائه کند.»

آخرین محموله‌های تسلیحاتی در حالی انجام می‌شود که اوکراین در حال آماده‌سازی یک ضد حمله با هدف عقب راندن نیروهای روسیه از مناطقی از سرزمین‌های اشغالی در شرق و جنوب این کشور است.

این کمک‌ها همچنین پس از سیل حملاتی که در شرایط نامعلوم به اهدافی در داخل روسیه انجام شد، از جمله رگبار بی‌سابقه حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، ارائه شد.

کربی گفت که ایالات متحده قوانین اساسی خود را برای اوکراین وضع کرده است.

ما به آنها نمی گوییم کجا ضربه بزنند. ما به آنها نمی گوییم کجا اعتصاب نکنند. در نهایت، رئیس جمهور (ولودیمیر) زلنسکی و فرماندهان نظامی او تصمیم می گیرند که چه کاری انجام دهند.

با این حال، “ما مطمئناً نمی خواهیم شاهد حملاتی در داخل روسیه باشیم که با استفاده از تجهیزات ارائه شده توسط ایالات متحده انجام می شود.”

کربی گفت که علیرغم تنش های فزاینده بر سر این موضوع، کاخ سفید همچنان مطمئن است که اوکراین به وعده خود مبنی بر عدم استفاده از هواپیماهای جنگی F-16 ساخت ایالات متحده – که قرار است توسط کشورهای اروپایی تهیه شود – علیه اهدافی فراتر از مرزهای اوکراین عمل کند.

کربی گفت: «ما این اطمینان را در سطوح مختلف دریافت کرده‌ایم.

کربی گفت که در حالی که واشنگتن صمیمانه از تلاش اوکراین برای شکست تهاجم روسیه حمایت می کند، می خواهد از موقعیت هایی که “غرب، ناتو و ایالات متحده را منفجر می کند” اجتناب کند و “جنگ جهانی سوم” را دور بزند.

پنتاگون اعلام کرد این بسته 300 میلیون دلاری شامل مهمات برای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، موشک‌های پدافند هوایی AIM-7، سامانه‌های دفاع هوایی Avenger و موشک‌های ضد هوایی استینگر است.

همچنین بخشی از این بسته مهمات برای سامانه های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)، گلوله های توپخانه 155 و 105 میلی متری، مهمات تانک 105 میلی متری و موشک های هواپیمای زونی است.

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده همچنین بیش از 30 میلیون گلوله مهمات سلاح های سبک را به اوکراین ارسال می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام