ایالات متحده از چین می خواهد فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کند

ایالات متحده از چین می خواهد فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کند

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا. ارائه تصویر: Twitter/@MattHill46

واشنگتن: ایالات متحده روز جمعه از چین خواست تا فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند و در عوض وارد گفتگوی معنادار شود.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «ما از پکن می‌خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند و در عوض وارد گفت‌وگوی معنادار با تایوان شود.»

وی افزود: «آمریکا به حمایت از حل مسالمت آمیز مسائل بین تنگه ای که مطابق با خواسته ها و منافع مردم تایوان است، ادامه خواهد داد.»

و البته، ما با هماهنگی با متحدان و شرکای مهم خود که البته جمهوری کره یکی از آنهاست، این کار را انجام خواهیم داد. پاتل گفت: و ما به هماهنگی با دوستان و متحدان در سراسر هند و اقیانوس آرام ادامه خواهیم داد تا آنچه را که ما معتقدیم رفاه و ارزش های امنیتی مشترک ما است، از جمله حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، پیش ببریم.

وزرای خارجه گروه هفت (G7) اخیراً اعلام کردند که صلح و ثبات “عنصر ضروری” امنیت جهانی است و در عین حال مجدداً از چین برای رفتار مسئولانه به عنوان عضوی از جامعه بین‌الملل تاکید کردند.

وزرای امور خارجه در بیانیه مشترکی که پس از نشست سه روزه در کارویزاوا در مرکز ژاپن صادر شد، تاکید کردند: هیچ تغییری در مواضع اساسی اعضای گروه 7 در مورد تایوان وجود ندارد.

وزرای بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده و اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از وضعیت دریای چین شرقی و جنوبی، با «فعالیت‌های نظامی‌سازی» چین در منطقه مخالفت کردند.

بیانیه مشترک G-7 پس از اظهارات امانوئال ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیرش به چین منتشر شد، جایی که او گفت اروپا نباید «پیرو» پکن یا واشنگتن شود و از دخالت در هر گونه درگیری بین دو کشور اجتناب کند. بر فراز تایوان

در بیانیه وزرای G-7 که پس از نشست ژاپن صادر شد، آمده است: «ما همچنان نگران وضعیت دریاهای چین شرقی و جنوبی هستیم. ما به شدت با هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود با زور یا اجبار مخالفیم. هیچ مبنای قانونی برای ادعاهای دریایی گسترده چین در دریای چین جنوبی وجود ندارد و ما با فعالیت های نظامی چین در منطقه مخالفیم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام