ایالات متحده در سفر آتی نخست وزیر مودی

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا. ارائه تصویر: Twitter/@MattHill46

واشنگتن: ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که واشنگتن مشتاقانه منتظر سفر نخست وزیر نارندرا مودی به این کشور است که فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی از اولویت های مشترک خواهد بود.

ما بسیار مشتاقانه منتظر میزبانی نخست وزیر مودی و اعضای دولت هند هستیم. ما شراکت مهمی با هند داریم و مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات برای تعمیق آن هستیم.

وی گفت که سفر نخست وزیر مودی فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی از اولویت های مشترک از جمله رسیدگی به بحران آب و هوا و مسائل تجاری خواهد بود.

PM

نارندرا مودی نخست وزیر و بایدن ماه آینده در پاپوآ گینه نو دیدار خواهند کرد

PM

EAM Jaishankar در جریان “Mann Ki Baat” نخست وزیر مودی به مهاجران هندی در ایالات متحده می پیوندد.

پاتل افزود: “و این سفر بعدی دولتی فرصتی بزرگ برای گفتگو در مورد تعدادی از اولویت های مشترک از جمله رسیدگی به بحران آب و هوا، مسائل تجاری، تعمیق همکاری امنیتی ما و تعدادی از زمینه های دیگر خواهد بود.”

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در ماه آینده میزبان نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور برای یک سفر رسمی دولتی خواهند بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: جو بایدن رئیس جمهور و جیل بایدن بانوی اول، نخست وزیر هند، نارندرا مودی را برای یک سفر رسمی دولتی به ایالات متحده، که شامل یک شام دولتی در 22 ژوئن خواهد بود، میزبانی خواهند کرد. 2023.”

سفر آتی بر مشارکت عمیق و نزدیک بین ایالات متحده و هند و پیوندهای گرم خانواده و دوستی که آمریکایی ها و هندی ها را به هم پیوند می دهد، تأیید می کند.

در این بیانیه آمده است: «این دیدار تعهد مشترک دو کشور را به یک هندو-اقیانوس آرام آزاد، باز، مرفه و امن و عزم مشترک ما برای ارتقای مشارکت فناوری استراتژیک خود از جمله در دفاع، انرژی پاک و فضا تقویت خواهد کرد.»

آخرین دیدار حضوری نخست وزیر مودی و بایدن رئیس جمهور آمریکا در اندونزی برگزار شد. این دو رهبر حوزه هایی مانند فناوری های حیاتی و نوظهور و هوش مصنوعی را در نظر گرفتند.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیری آمده است، در این دیدار، هر دو طرف درباره همکاری نزدیک در بخش های آینده نگر مانند فناوری های حیاتی و نوظهور، محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی بحث و تبادل نظر کردند. رهبران دو کشور همچنین در مورد تحولات جهانی و منطقه ای گفتگو کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام