ایالات متحده پس از افشای آنلاین اسناد حساس به دنبال اطمینان دادن به متحدان است

ایالات متحده پس از افشای آنلاین اسناد حساس به دنبال اطمینان دادن به متحدان است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا. AP

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا: آنتونی بلینکن دیپلمات ارشد آمریکایی و لوید آستین، رئیس دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه با همتایان اوکراینی خود در تلاش برای اطمینان بخشیدن به متحدان خود پس از افشای اسناد بسیار حساس در فضای مجازی، گفتگو کردند.

این نقض، که تحقیقات جنایی توسط وزارت دادگستری را برانگیخته است، حاوی داده‌های حساس در مورد درگیری اوکراین با نیروهای روسی که قلمرو آن را اشغال کرده‌اند و همچنین ارزیابی‌های منتشر نشده از شرکای آمریکایی است.

نگرانی آمریکا در مورد توانایی اوکراین برای ادامه دفاع در برابر حملات روسیه در سندی مورد تاکید قرار گرفت خبرگزاری فرانسه به دست آمده، در حالی که واشنگتن پست ادعا کرد که سند دیگری در مورد عملی بودن فشار مورد انتظار توسط ارتش کیف تردیدهایی ایجاد کرده است.

بلینکن روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما در روزهای گذشته با متحدان و شرکای خود در سطوح بالا تعامل داشته‌ایم، از جمله برای اطمینان دادن به آنها در مورد تعهد خود به حفاظت از اطلاعات».

بلینکن گفت که با همتای اوکراینی خود دیمیترو کولبا صحبت کرده است و “دوباره بر حمایت پایدار ما از اوکراین و تلاش‌های این کشور برای دفاع از تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال آن تاکید کرده است.”

آستین که در کنار بلینکن صحبت می کرد، گفت که با همتای خود در اوکراین، الکسی رزنیکوف نیز صحبت کرده است.

آستین گفت: “او و رهبری همچنان بر روی وظیفه ای که در دست دارند متمرکز هستند.”

انتظار می‌رود که اوکراین در بهار به نیروهای متجاوز روسیه حمله کند که اولین اقدام نظامی بزرگ خود در سال است.

اما در یک سند فوق محرمانه آمده است که دفاع سخت روسیه و «کمبودهای پایدار اوکراینی در آموزش و تجهیزات مهمات احتمالاً پیشرفت را کاهش داده و تلفات را در طول حمله تشدید خواهد کرد».

مسائل پدافند هوایی

سندی که توسط خبرگزاری فرانسه – این مورد با علامت “محرمانه” – وضعیت وخیم پدافند هوایی اوکراین را تشریح کرد که در محافظت در برابر حملات روسیه و جلوگیری از کنترل آسمان توسط نیروهای مسکو مؤثر بوده است.

حامیان بین‌المللی اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور تلاش کرده‌اند و ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و قدیمی‌تر را برای ایجاد دفاع‌های چندلایه که در برابر حملات در ارتفاعات مختلف محافظت می‌کنند، ارائه کرده‌اند.

اما سند مورخ فوریه 2023 – که صحت آن را نمی توان فوراً تأیید کرد – می گوید که 89 درصد از پدافند هوایی میان برد و بلند اوکراین از سامانه های SA-10 و SA-11 متعلق به دوران شوروی تشکیل شده است که به زودی می توانند کار کنند. کمبود مهمات

بر اساس مهمات مورد استفاده در آن زمان، این سند پیش بینی می کرد که SA-11 های اوکراین تا اواخر مارس و SA-10 های آن تا اوایل ماه مه از موشک های خود خارج می شوند.

در این سند آمده است که توانایی اوکراین برای ارائه دفاع هوایی میان برد برای محافظت از خط مقدم “تا 23 می به طور کامل کاهش خواهد یافت.”

روزنامه پست گزارش داد که سند دیگری حاکی از آن است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور تولید 40000 موشک برای ارسال به روسیه را صادر کرده است و به مقامات گفته است که آن را مخفی نگه دارند تا “از مشکلات با غرب جلوگیری شود”.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، این گزارش را رد کرد.

کربی به خبرنگاران گفت: «ما هیچ نشانه‌ای ندیده‌ایم که مصر قابلیت‌های تسلیحاتی مرگبار را به روسیه ارائه می‌کند. مصر یک شریک امنیتی مهم است و همچنان همینطور است.

ده‌ها عکس از اسناد – که برخی از آنها همچنین به جاسوسی ایالات متحده از متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل، کره جنوبی و اوکراین اشاره می‌کنند – در روزهای اخیر در توییتر، تلگرام، دیسکورد و سایر سایت‌ها یافت شده است، اگرچه برخی از آنها ممکن است به صورت آنلاین در اینترنت منتشر شده باشند. چند وقت.

بسیاری از اسناد دیگر در سایت هایی که برای اولین بار در آنجا ظاهر شدند در دسترس نیستند و طبق گزارش ها، ایالات متحده در تلاش است تا آنها را حذف کند.

پیامدهای نشت آشکار می تواند قابل توجه – حتی مرگبار – باشد که به طور بالقوه منابع اطلاعاتی ایالات متحده را در معرض خطر قرار می دهد و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را به دشمنان کشور می دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام