ایالت می خواهد یوگی آدیتیانات، ستاره BJP، در راهپیمایی های متعدد پس از برخورد پسر عتیق احمد شرکت کند.

انتخابات کارناتاکا: ایالت از یوگی آدیتیانات، ستاره BJP می خواهد که پس از برخورد پسر عتیق احمد در راهپیمایی های متعدد شرکت کند.

یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش. FILE/PTI.

بنگالورو: پیش از انتخابات 2023 کارناتاکا که به شدت تماشا شده بود، همه چشم ها به مبارزان ستاره ای هستند که احزاب سیاسی برای جلب نظر رأی دهندگان به نمایش می گذارند. دولت فعلی BJP در ایالت مشمول نظرسنجی از یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش خواسته است تا در انتخابات مجلس آتی برای این حزب کمپاین کند.

تقاضا برای یوگی به عنوان مبارز BJP برای انتخابات کارناتاکا پس از برخورد پلیس با اسد احمد، پسر عتیق احمد، سیاستمدار گانگستری افزایش یافته است.

در 15 آوریل، عتیق احمد و برادرش اشرف توسط سه مرد در پرایاگراج اوتار پرادش به ضرب گلوله کشته شدند.

CM اوتار پرادش همچنین در کارناتاکا به دلیل شعار موفق خود محبوبیت زیادی پیدا می کند میتی می میلا دنگه.

گزارشی توسط اخبار18 گفت که واحد کارناتاکا BJP درخواست شش سفر یوگی به ایالت را قبل از رای گیری برای راهپیمایی های متعدد و نمایش های جاده ای کرده است.

در این گزارش به نقل از یکی از رهبران BJP در بنگالورو آمده است: «چند نامزد خواهان راهپیمایی‌های UP CM در حوزه‌های انتخابیه‌شان، به‌ویژه کارناتاکا ساحلی، جایی که هندوتوا یک موضوع اصلی است، هستند.

چرا یوگی آدیتیانات؟

در این گزارش به نقل از منابعی اشاره شده است که برخورد اسد احمد می تواند آدیتیانات را به یک قرعه کشی بزرگ تبدیل کند.

رویکرد سختگیرانه رئیس جمهور اوتار پرادش نسبت به گانگسترها و جنایتکاران می تواند به سخنرانی های وی در طول مبارزات انتخاباتی در کارناتاکا راه پیدا کند، که BJP احساس می کند طنین خوبی خواهد داشت.

مبارزان ستاره BJP برای انتخابات مجمع کارناتاکا 2023

نخست وزیر نارندرا مودی، آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه و یوگی آدیتیانات، وزیر کشور اوتار پرادش از جمله 40 ستاره مبارزان BJP برای انتخابات مجلس در کارناتاکا هستند.

دیگر رهبران مرکزی این فهرست عبارتند از جی پی نادا، رئیس ملی BJP، راجنات سینگ، وزیران اتحادیه، نیرمالا سیتارامان، نیتین گادکاری و اسمریتی ایرانی.

همچنین بخوانید: انتخابات کارناتاکا 2023: BJP لیست مبارزان ستاره را منتشر کرد. نخست وزیر مودی، آمیت شاه در میان 40 نام بزرگ

شیواراج سینگ چوهان CM مادیا پرادش، هیمانث بیسوا شارما CM Assam و Devendra Fadnavis معاون CM ماهاراشترا نیز در لیست کمپین‌های ستاره هستند.

تاریخ انتخابات کارناتاکا 2023

انتخابات در 224 مجموعه مجمع کارناتاکا به صورت تک مرحله ای در 10 می برگزار می شود.

نتایج در 13 اردیبهشت اعلام خواهد شد.

BJP، کنگره و JD(S) سه بازیگر اصلی در نظرسنجی کارناتاکا در سال 2023 هستند.

در نظرسنجی مجلس 2018، کارناتاکا با شکسته شدن اختیارات خود روبرو شد و BJP با کسب 104 کرسی به عنوان بزرگترین حزب ظاهر شد، کنگره 87 کرسی به دست آورد، در حالی که JD (S) با 30 کرسی پیروز شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام