ایالت های تحت حاکمیت دموکرات ها پس از حکمرانی تگزاس میفپریستون، قرص های سقط جنین را ذخیره می کنند

ایالات متحده: ایالت های تحت حاکمیت دموکرات ها پس از حکمرانی تگزاس میفپریستون، قرص های سقط جنین را ذخیره می کنند

جعبه‌های داروی میفپریستون روی قفسه‌ای در مرکز زنان غرب آلاباما در توسکالوزا، آلا قرار دارد. فایل AP

ایالت های تحت حاکمیت دموکرات ها در سراسر ایالات متحده پس از اینکه یک قاضی فدرال هفته گذشته دستور توقف توزیع میفپریستون را صادر کرد، ذخیره سازی قرص های سقط جنین را آغاز کردند، دارویی که بیش از 20 سال پیش توسط تنظیم کننده های ملی ایمن و موثر تشخیص داده شد.

فرماندار گاوین نیوسام گفت کالیفرنیا، پرجمعیت ترین ایالت ایالات متحده، دو میلیون دوز میزوپروستول را دریافت کرده است، دارویی که معمولاً با میفپریستون مصرف می شود، اما می توان آن را به تنهایی برای ایجاد سقط جنین ایمن و مؤثر مصرف کرد.

نیوسام گفت: «در پاسخ به این ممنوعیت افراطی در مورد داروی سقط جنین دارویی، ایالت ما انباری از داروی جایگزین داروی سقط جنین را فراهم کرده است تا اطمینان حاصل شود که کالیفرنیایی‌ها همچنان به درمان‌های بهداشت باروری ایمن دسترسی دارند.

ما به افراط گراهایی که سعی دارند این خدمات مهم سقط جنین را غیرقانونی کنند، تسلیم نخواهیم شد. سقط جنین دارویی در کالیفرنیا قانونی است.

مائورا هیلی، فرماندار ماساچوست، که او نیز یک دموکرات است، روز دوشنبه گفت که ایالت او انباشت مایفپریستون را با دوزهای یکساله برای ایالت در حال حاضر آغاز کرده است.

هیلی گفت: «ما به یک قاضی افراطی در تگزاس اجازه نمی دهیم این داروی اثبات شده را به عقب برگرداند و دسترسی به مراقبت در ایالت ما را محدود کند.

هفته گذشته، جی اینسلی، فرماندار دموکرات واشنگتن، اعلام کرد که ایالت او قبلاً سه سال میفپریستون دریافت کرده است.

روز دوشنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده از یک دادگاه تجدیدنظر خواست تا حکم قاضی فدرال تگزاس، متیو کاکسماریک، مبارز ضد سقط جنین را که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ منصوب شده بود، متوقف کند.

فرمان Kacsmaryk در همان روز صادر شد که یک قاضی در ایالت واشنگتن دستور داد که سازمان غذا و دارو از دسترسی به mifepristone منع شود.

احکام قضایی متناقض – از دو ایالت متفاوت از نظر سیاسی – نشان دهنده شکاف در جامعه ایالات متحده در مورد موضوع سقط جنین است.

در حالی که نظرسنجی‌ها مکرراً نشان می‌دهند که اکثریت واضح آمریکایی‌ها از ادامه دسترسی به سقط جنین ایمن حمایت می‌کنند، گروه‌های محافظه‌کار به دنبال محدود کردن حقی هستند که قبلاً در قانون ذکر شده بود.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام