ایتالیا صندوق ویژه ای ایجاد می کند تا کارگران را از جایگزینی با هوش مصنوعی محافظت کند

محافظت در برابر هوش مصنوعی: ایتالیا صندوق ویژه ای ایجاد می کند تا کارگران را از جایگزینی با هوش مصنوعی محافظت کند

ایتالیا برنامه ای برای مقابله با هوش مصنوعی دارد که مشاغل انسانی را اشغال می کند. ایتالیا در مجموع 30 میلیون یورو هزینه خواهد کرد تا به آنها در آموزش و توسعه مهارت های هوش مصنوعی کمک کند تا بتوانند شغل خود را حفظ کنند و مشاغل جدید و با درآمد بهتری پیدا کنند.

ایتالیا اولین کشوری بود که گام‌های درست و ملموسی را برای محافظت از کارگران خود در برابر زائد شدن به دلیل وجود ربات‌های چت مانند ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برداشت.

ایتالیا اعلام کرده است که 30 میلیون یورو یا تقریباً 33 میلیون دلار برای ارتقای مهارت‌های افراد بیکار و کارگرانی که مشاغلشان در برابر اتوماسیون و هوش مصنوعی آسیب‌پذیرتر است، اختصاص داده است.

Fondo per la Repubblica Digitale (FRD) که توسط دولت رم در سال 2021 برای تقویت مهارت‌های دیجیتال ایتالیایی‌ها تأسیس شد، گزارش داد که 54 درصد افراد بین 16 تا 74 سال فاقد مهارت‌های اولیه دیجیتال هستند، در مقایسه با میانگین 46 درصد در اتحادیه اروپا.

مقالات مرتبط

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مشاغل انسانی را می گیرد: IBM استخدام را متوقف می کند و قرار است تا 5 سال آینده 7800 شغل را با هوش مصنوعی جایگزین کند.

هوش مصنوعی

پرواز بلند با هوش مصنوعی: رئیس شرکت هواپیمایی امارات می گوید: هواپیماها در آینده خلبانان هوش مصنوعی خواهند داشت.

FRD اظهار داشت که بودجه برای بهبود آموزش به دو طریق توزیع خواهد شد. از مجموع این مبلغ، 10 میلیون یورو به ارتقای مهارت‌های افرادی که شغل‌شان در معرض خطر بالای اتوماسیون و نوآوری‌های فناوری است، اختصاص می‌یابد.

20 میلیون یورو باقیمانده برای کمک به افراد بیکار و غیرفعال اقتصادی در توسعه مهارت های دیجیتالی که قابلیت اشتغال آنها را افزایش می دهد، اختصاص خواهد یافت. FRD بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل و لجستیک، پشتیبانی اداری و اداری، تولید، خدمات و بخش خرده فروشی را به عنوان مستعد اتوماسیون برجسته کرد.

رواج فزاینده هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون، از جمله ابزارهایی مانند ChatGPT، توجه قانونگذاران و قانونگذاران در چندین کشور را به خود جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان استدلال می کنند که به دلیل تأثیر بالقوه آن بر امنیت ملی، آموزش و اشتغال، مقررات جدیدی برای کنترل هوش مصنوعی ضروری است.

در اواخر آوریل، مقامات حفاظت از داده‌های ایتالیا نگرانی‌هایی را مطرح کردند که منجر به در دسترس نبودن ربات چت ChatGPT به مدت چهار هفته تا زمانی که OpenAI به این مشکلات رسیدگی نکرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام