ایلان ماسک دی‌ام‌های رمزگذاری شده «عمقاً پایین‌تر» را برای کاربران توییتر آبی راه‌اندازی می‌کند، سرویسی که با مشکلاتی مواجه است.

ایلان ماسک دی‌ام‌های رمزگذاری شده «عمقاً پایین‌تر» را برای کاربران توییتر آبی راه‌اندازی می‌کند، سرویسی که با مشکلاتی مواجه است.

توییتر به رهبری ایلان ماسک بالاخره DM های رمزگذاری شده را برای مشترکین توییتر آبی راه اندازی کرد. با این حال، کاربران گزارش می دهند که برخی از مشکلات و اشکالات آشکار در ویژگی جدید وجود دارد. حتی ماسک هم توییت کرد و گفت که کاربران باید آن را امتحان کنند، اما هنوز به آن اعتماد نکنند.

توییتر ویژگی ها و الزامات نسخه اولیه پیام های مستقیم رمزگذاری شده یا DM را مشخص کرده است. قابل ذکر است، برای ارسال و دریافت پیام های رمزگذاری شده، کاربران باید هزینه ای را به توییتر بپردازند.

این برخلاف پلتفرم هایی مانند WhatsApp، Messenger، Signal و iMessage است که در حال حاضر پیام های رمزگذاری شده رایگان را ارائه می دهند. احتمال پرداخت برای این ویژگی در توییتر ممکن است با مقاومت هایی روبرو شود.

این ویژگی جدید تنها یک روز پس از اظهارات تند الون ماسک در مورد واتس اپ ارائه می شود. وقتی یک مهندس توییتر به این موضوع اشاره کرد که اپلیکیشنی که روی دستگاه پیکسل نصب شده بود، رفتار عجیبی دارد و در حال ضبط صدا در زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌شود، ماسک واتس‌اپ را یک برنامه و پلتفرمی نامید که نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

واتس اپ قابل اعتماد نیست

“واتس اپ را نمی توان اعتماد کرد”: ایلان ماسک از برنامه پیام رسانی به دلیل “ویژگی مخفی” نگران کننده آن انتقاد کرد

واتس اپ قابل اعتماد نیست

لغو اشتراک از آبی: بیش از نیمی از پذیرندگان اولیه توییتر بلو اشتراک خود را لغو می کنند

یک ویژگی جدید برای توییتر 2.0
ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که “نسخه اولیه پیام های مستقیم رمزگذاری شده راه اندازی شده است.” با این حال، او همچنین به کاربران هشدار داد که به طور کامل به آن اعتماد نکنند، که نشان می‌دهد باگ‌های خاصی وجود دارد که باید برطرف شوند.

طبق سند ارائه شده، DM های رمزگذاری شده فقط برای کاربران تأیید شده، کسانی که مشترک توییتر آبی هستند، سازمان های تأیید شده (که هزینه ماهانه 1000 دلار می پردازند، یا وابستگان سازمان های تأیید شده (با هزینه 50 دلار برای هر نفر در ماه) قابل دسترسی خواهند بود.

هم فرستنده و هم گیرنده باید از آخرین نسخه برنامه توییتر در تلفن همراه یا وب استفاده کنند. علاوه بر این، گیرنده DM رمزگذاری شده باید فرستنده را دنبال کند، قبلاً با فرستنده پیام رد و بدل کرده باشد، یا درخواست DM را از فرستنده در مقطعی بپذیرد.

همچنین بخوانید: “واتس اپ را نمی توان اعتماد کرد”: ایلان ماسک از برنامه پیام رسانی به دلیل “ویژگی مخفی” نگران کننده آن انتقاد کرد.

اگر کاربران توانایی ارسال پیام های رمزگذاری شده را به شخصی که می تواند آنها را دریافت کند، داشته باشند، هنگام نوشتن پیام خود متوجه تغییر قفل می شوند. در یک مکالمه رمزگذاری شده، یک نماد قفل کوچک نیز در کنار آواتار شخصی که کاربران با او چت می کنند وجود خواهد داشت. DM های رمزگذاری شده جدا از DM های رمزگذاری نشده نگهداری می شوند.

برخی از نقص های عمده در ویژگی جدید
DM های رمزگذاری شده در حال حاضر دارای چند محدودیت و چند نقص قابل توجه هستند. آنها فقط می توانند در مکالمات یک به یک ارسال شوند، اگرچه توییتر قصد دارد در آینده نزدیک این ویژگی را به گروه ها گسترش دهد. فقط متن و پیوندها را می توان در DM های رمزگذاری شده ارسال کرد.

توییتر همچنین هشدار می دهد که در حال حاضر در برابر حملات انسان میانی محافظت نمی کند. این بدان معنی است که اگر یک مکالمه رمزگذاری شده توسط یک خودی مخرب به خطر بیفتد یا اگر توییتر توسط فرآیندهای قانونی مجبور شود، نه فرستنده و نه گیرنده از آن آگاه نخواهند شد.

توییتر این نقص را تصدیق می کند و در حال کار بر روی اجرای اقداماتی است تا حملات انسان در وسط را چالش برانگیزتر کند و در صورت وقوع چنین حمله ای به کاربران اطلاع دهد. هدف این شرکت حفظ سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت است و تلاش می‌کند تا به نقطه‌ای برسد که حتی تحت شرایط شدید، مانند فشار قانونی، نتواند به پیام‌های کاربران دسترسی پیدا کند. در حالی که آنها هنوز آنجا نیستند، توییتر به طور فعال برای رسیدن به این هدف کار می کند.

توییتر در مورد مسائل می داند، اما در مورد بزرگترین مشکل چیست؟
توییتر اذعان می کند که در حالی که محتوای واقعی پیام ها و واکنش ها در DM های رمزگذاری شده رمزگذاری شده است، برخی ابرداده ها مانند اطلاعات گیرنده و زمان ایجاد پیام رمزگذاری نمی شوند. علاوه بر این، هر محتوای پیوندی به اشتراک گذاشته شده در DM های رمزگذاری شده رمزگذاری نشده است، فقط خود پیوندها رمزگذاری می شوند.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک قصد دارد واتس اپ «غیرقابل اعتماد» را با توییتر 2.0 جایگزین کند

به نظر می رسد DM های رمزگذاری شده برای ایلان ماسک اولویت باشد، زیرا او آنها را به عنوان بخشی از چشم انداز خود برای “تویتر 2.0” در ماه نوامبر برای کارمندان بیان کرد. با این حال، ارائه دسترسی پولی به این ویژگی مهم که به راحتی در پلتفرم های دیگر به صورت رایگان در دسترس است، ممکن است بر شهرت توییتر تأثیر بگذارد.

الزام به پرداخت هزینه برای یک ویژگی که معمولاً به صورت رایگان در جاهای دیگر ارائه می شود، همراه با انتقادات موجود پیرامون سیستم تأیید علامت آبی رنگ، ممکن است به عدم محبوبیت موجود چنین ویژگی هایی در پلت فرم کمک کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام