ایلان ماسک می‌گوید مالکیت توییتر دردناک بوده است، مدعی است رسانه‌ها او را مرتباً هدر می‌دهند

ایلان ماسک می‌گوید مالکیت توییتر دردناک بوده است، مدعی است رسانه‌ها او را مرتباً هدر می‌دهند

ایلان ماسک اخیراً در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در توییتر اسپیس برای اولین بار دلیل واقعی خرید توییتر را فاش کرد و اینکه چگونه برخلاف تصور عموم، مالکیت و مدیریت توییتر برای او یک کابوس بوده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر اخیرا در مصاحبه ای با بی بی سی مدعی شده است که داشتن توییتر تجربه آسانی نبوده و برخلاف تصور عمومی، تجربه بسیار دردناکی برای او بوده است.

ماسک در مصاحبه‌ای بداهه با بی‌بی‌سی درباره زمان خود برای مالکیت و مدیریت توییتر صحبت کرد و این که چقدر سخت بوده است. او همچنین به طور مفصل در مورد اینکه چگونه رسانه ها در ایالات متحده و انگلیس در مورد او بسیار تند بوده اند و اینکه چگونه در برخی کشورها رسانه ها جرات می کنند به دنبال قدرتمندان بروند، صحبت کرد.

چیزی که قرار بود یک مصاحبه باشد، به زودی تبدیل به یک تالار شهر شد و ماسک نیز از شنوندگان سؤال می‌پرسید. از آنجایی که مصاحبه از طریق فضاهای توییتر پخش می شد، افراد زیادی به آن پیوسته بودند، حدود 3.3 میلیون نفر. ما نگاهی می اندازیم به چند مورد از مرتبط ترین سوالاتی که مطرح شد.

چرا ماسک توییتر را خرید؟
مردم اغلب حدس می‌زنند که چرا ایلان از ابتدا توییتر را خرید، به‌خصوص وقتی می‌دانست که این یک کودک مشکل ساز برای او خواهد بود. پاسخ او همان چیزی را تایید کرد که اکثر افرادی که خرید نامرتب توییتر را دنبال می‌کردند، همیشه می‌گفتند – اینکه دست او مجبور به خرید این پلتفرم شده است.

همچنین بخوانید: توضیح: دلیل واقعی تغییر عقیده ایلان ماسک و اکنون برای خرید توییتر

از او پرسیده شد که چرا قبل از خرید توییتر بارها ورق زد و آیا خرید خود را انجام داد زیرا قاضی او را مجبور به انجام این کار می کرد. ماسک خندید و پاسخ داد بله.

یک “ترن هوایی”
وقتی از ماسک پرسیده شد که دوران حضورش در توییتر چگونه می گذرد، ماسک در پاسخ گفت: «این کار خسته کننده نبوده است. این یک ترن هوایی بوده است.» او ادعا کرد که همه چیز “به طور معقولی خوب” پیش می رود، استفاده در حال افزایش است و “سایت کار می کند.”

او به اشتباهات خاصی از جمله قطعی های گاه به گاه سایت اعتراف کرد. ماسک همچنین اظهار داشت که این اختلالات مختصر بوده و اکنون سایت از نظر عملیاتی سالم است. ماسک همچنین در مورد مشکلات جریان نقدی که در توییتر وجود داشت صحبت کرد که منجر به تصمیم او برای اخراج کارمندان این استارت آپ رسانه های اجتماعی شد. او ادعا کرد که “وضعیت جریان نقدی منفی 3 میلیارد دلاری” وجود دارد و به توییتر “چهار ماه دیگر زنده است”.

زمانی که ماسک قدرت را در دست گرفت، تبلیغ‌کنندگان نیز شروع به فاصله گرفتن از پلتفرم کردند. در یک مقطع، بیش از نیمی از تبلیغ‌کنندگان برتر توییتر خود را از این پلتفرم کنار کشیدند. هنگامی که از او در مورد تبلیغ‌کنندگانی که در زمان تصدی مسئولیت او را ترک کردند، پرسیدند، ماسک پاسخ داد که همه آنها یا اکنون بازگشته‌اند یا گفته‌اند که خواهند آمد.

“بدون اطلاعات غلط در توییتر”
در طول مصاحبه، از ماسک در مورد انتشار اطلاعات نادرست در این پلتفرم سوال شد. در این زمان ماسک کمی دفاعی شد.

ماسک در مورد اینکه آیا توییتر به اندازه کافی تحت نظارت پلیس است یا خیر، تحت فشار است، و اگر نه، چگونه ممکن است این سرویس در معرض انتشار اطلاعات نادرست قرار گیرد.

در این هنگام ماسک در پاسخ به این سوال که “چه کسی باید بگوید چه چیزی درست و نادرست است؟”

مصاحبه‌کننده می‌گوید از زمانی که ماسک مسئولیت را بر عهده گرفت، «محتوای نفرت‌انگیز» در توییتر افزایش یافته است، که ماسک با به چالش کشیدن او و درخواست مثال به آن پاسخ می‌دهد.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک گفت: سخنان نفرت پراکنی در توییتر در پایین ترین سطح خود است، حتی نسبت به سطوح قبل از افزایش ناگهانی کاهش یافته است.

اگرچه مطالعات متعددی وجود دارد که همین موضوع را نشان می‌دهد، ماسک همچنان ادعا می‌کند که اگر نمونه‌ای ارائه نشود، اتهام باید “کاذب” باشد.

رابطه نامنظم ماسک با رسانه ها
وقتی از ماسک در مورد “فشار عاطفی” خرید توییتر سوال شد، ماسک در پاسخ گفت که رسانه هایی که چیزهای شخصی درباره او می نویسند “آزاردهنده” است. او همچنین به داشتن رابطه «عجیب» با رسانه‌ها اعتراف کرد و آن را «عشق-نفرت، شاید نفرت بیشتر» توصیف کرد.

او می‌افزاید: «رسانه‌ها می‌توانند من را به طور منظم در ایالات متحده و بریتانیا ضایع کنند. او این موضوع را با گفتن اینکه معتقد است خوب است مطبوعات آزاد وجود داشته باشد که در آن و سایر «افراد قدرتمند» چنین نوشته شود، خوب است.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک معتقد است نشان های وابسته توییتر جعل هویت را کاهش می دهد. در اینجا نحوه کار آنها آمده است

وقتی ماسک در مورد اختلافش با نیویورک تایمز و این واقعیت که آنها نشان تأیید شده خود را از دست دادند تحت فشار قرار گرفت، گفت: “این مبلغ کمی است، بنابراین من مطمئن نیستم مشکل آنها چیست. با همه یکسان رفتار خواهد شد.»

او در ادامه اضافه کرد که نمی‌خواهد توییتر «برخی از روزنامه‌نگاران مسح‌شده» را که تصمیم می‌گیرند چه چیزی خبر است، ارتقاء دهد.

“امیدوارم این موردی باشد که مردم روایت را انتخاب کنند تا رسانه ها روایت را انتخاب کنند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام