ایلان ماسک پلتفرم هوش مصنوعی حقیقت جویانه “TruthGPT” را راه اندازی می کند

ایلان ماسک پلتفرم هوش مصنوعی حقیقت جویانه

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر. AP

سانفرانسیسکو: میلیاردر ایلان ماسک گفت که در چالشی آشکار با ChatGPT، چت ربات محبوب OpenAI، پلتفرم هوش مصنوعی (AI) را راه اندازی خواهد کرد که آن را TruthGPT می نامد.

ماسک در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون از کانال فاکس نیوز گفت: «من قصد دارم چیزی را شروع کنم که آن را «TruthGPT» می‌نامم، یا یک هوش مصنوعی حداکثر جستجوی حقیقت که تلاش می‌کند ماهیت جهان را درک کند. .

او گفت: “و من فکر می کنم این ممکن است بهترین راه برای ایمنی باشد، به این معنا که هوش مصنوعی که به درک جهان اهمیت می دهد، بعید است که انسان ها را نابود کند، زیرا ما بخش جالبی از جهان هستیم.” از مصاحبه

ماسک بلافاصله به آن پاسخ نداد رویترزدرخواست نظر

افراد آشنا به این موضوع گفتند که ماسک از محققان هوش مصنوعی شرکت گوگل آلفابت برای راه اندازی استارت آپی برای رقیب OpenAI استفاده کرده است. رویترز.

طبق یک پرونده ایالتی، ماسک ماه گذشته شرکتی به نام X.AI Corp را در نوادا ثبت کرد. این شرکت ماسک را به عنوان تنها مدیر و جرد برچال، مدیر عامل دفتر خانواده ماسک را به عنوان منشی معرفی کرد.

“تخریب تمدن”

این اقدام حتی پس از آن صورت گرفت که ماسک و گروهی از کارشناسان هوش مصنوعی و مدیران صنعت خواستار توقف شش ماهه در توسعه سیستم‌های قدرتمندتر از GPT-4 تازه راه‌اندازی شده OpenAI شدند، با اشاره به خطرات بالقوه برای جامعه.

ماسک همچنین در مصاحبه با کارلسون هشدارهای خود را در مورد هوش مصنوعی تکرار کرد و گفت: «هوش مصنوعی خطرناک‌تر از مثلاً طراحی یا نگهداری نادرست هواپیما یا تولید بد خودرو است».

او گفت: «این پتانسیل تخریب تمدن را دارد.

او آخر هفته در توییتی نوشت که با باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمانی که رئیس‌جمهور بود، ملاقات کرده و به او گفته بود که واشنگتن باید «مقررات هوش مصنوعی را تشویق کند».

ماسک در سال 2015 OpenAI را تأسیس کرد، اما در سال 2018 از هیئت مدیره شرکت کنار رفت. در سال 2019، او در توییتی نوشت که OpenAI را ترک کرد زیرا باید روی تسلا و اسپیس ایکس تمرکز می کرد.

او همچنین در آن زمان توییت کرد که دلایل دیگر ترک او از OpenAI این بود: “تسلا برای برخی از افراد مشابه OpenAI رقابت می کرد و من با برخی از کارهایی که تیم OpenAI می خواست انجام دهد موافق نبودم.”

ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، همچنین مدیرعامل توییتر شده است، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که او سال گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار خرید.

در ژانویه، شرکت مایکروسافت سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری بیشتری را در OpenAI اعلام کرد، رقابت با رقیب گوگل را تشدید کرد و به رقابت برای جذب بودجه هوش مصنوعی در سیلیکون ولی دامن زد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام