این مطالعه نشان می‌دهد که آزمایش‌هایی با استفاده از نمونه‌های مایع مغزی نخاعی می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون کمک کند

مطالعه روز پنجشنبه با استفاده از روش جدیدی که به عنوان یک «تغییرگر بازی» بالقوه مورد ستایش قرار گرفت، گفت که پروتئین خاصی در مغز اکثر بیماران پارکینسونی ایجاد می‌شود که می‌تواند به راهی برای آزمایش این بیماری اشاره کند.

پارکینسون بعد از آلزایمر دومین بیماری تخریب کننده عصبی شایع است و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از 8.5 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

هیچ درمان یا راهی برای آزمایش این بیماری وجود ندارد، که معمولاً توسط پزشک تنها پس از ظاهر شدن علائم تشخیص داده می شود.

با این حال عوامل متعددی با پارکینسون مرتبط هستند، از جمله این که در مغز بیماران اغلب خوشه‌هایی از پروتئین آلفا سینوکلئین انباشته شده است که “به اشتباه تا شده” یا به اشتباه تا شده است.

این تحقیق جدید که در مجله Lancet Neurology منتشر شده است، از تکنیکی برای تقویت و سپس تجزیه و تحلیل خوشه‌هایی از پروتئین کوچک استفاده می‌کند.

مطالعه از نمونه های مایع مغزی نخاعی استفاده کرد

بزرگترین مطالعه در نوع خود شامل بیش از 1100 شرکت کننده بود که تقریباً نیمی از آنها قبلاً مبتلا به بیماری پارکینسون تشخیص داده شده بودند، در حالی که دیگران در معرض خطر تلقی می شدند و همچنین یک گروه کنترل سالم.

نمونه‌هایی از مایع مغزی نخاعی، که مغز و نخاع را احاطه کرده است، از هر شرکت‌کننده گرفته شد.

این روش که αSyn-SAA نام دارد، برای 88 درصد از افرادی که قبلاً به بیماری پارکینسون تشخیص داده شده بودند، مثبت بود.

نویسنده اصلی این مطالعه، اندرو سیدروف از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت که این روش می‌تواند پیامدهای عمیقی برای نحوه درمان این بیماری داشته باشد و به طور بالقوه تشخیص زودهنگام افراد را ممکن می‌سازد.

این روش برای بیمارانی که دارای یک نوع ژن معروف به LRRK2 مرتبط با اشکال خاصی از بیماری بودند، موفقیت کمتری داشت و تنها 68 درصد از بیماران تشخیص داده شده را شناسایی کرد.

یک آزمایش ساده برای تشخیص بیماری پارکینسون هنوز راه زیادی دارد. و باید دید که آیا این روش هنگام استفاده از نمونه خون، که استخراج آن بسیار ساده تر از مایع مغزی نخاعی است، کار می کند یا خیر.

دانیلا برگ و کریستین کلاین، متخصصان مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاه شلسویگ-هولشتاین آلمان که در این تحقیق شرکت نداشتند، گفتند که این یافته “پایه تشخیص بیولوژیکی بیماری پارکینسون را می گذارد”.

آنها در یک بخش نظری مرتبط اضافه کردند که این تکنیک «در آزمایش‌های تشخیصی، تحقیقاتی و درمانی بیماری پارکینسون یک تغییر بازی است».

بیماری پارکینسون باعث حرکات غیرقابل کنترل مانند لرزش و همچنین اختلالات خواب و سلامت روان می شود. علائم با گذشت زمان بدتر می شوند و در نهایت بیماران ممکن است در راه رفتن یا صحبت کردن دچار مشکل شوند.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام