این گودال زیردریایی چیست و چرا اینقدر مرموز است؟

دومین چاله عمیق آبی جهان در مکزیک کشف شد: این فروچاله زیر دریا چیست و چرا اینقدر مرموز است؟

دومین سوراخ آبی عمیق جهان در سواحل شبه جزیره یوکاتان در مکزیک کشف شد. تصویر نماینده/ خبرگزاری فرانسه

آیا می دانستید سیاهچاله ها پسر عمویی دارند که در اقیانوس ظاهر می شوند؟ آنها عمدتا ناشناخته هستند و بسیاری می گویند که آنها دریچه ای به جهان های باستانی هستند. به آنها سوراخ آبی می گویند. اکنون دانشمندان فاش کرده‌اند که دومین سوراخ آبی عمیق جهان را در خلیج Chetumal در سواحل شبه جزیره یوکاتان در مکزیک کشف کرده‌اند.

سوراخ آبی چیست؟

یک حفره آبی یک فروچاله عظیم زیر آب است که صدها متر طول دارد و اغلب به ارتفاع چندین آسمان خراش و مناطقی بزرگتر از شهرها است.

اعتقاد بر این است که آنها در طول دوره یخبندان دوم در حدود 11000 سال پیش به دلیل فرسایش زمین های آهکی تشکیل شده اند. هنگامی که آب دریا به سنگ آهک برخورد می کند، آب به راحتی در سنگ ها نفوذ می کند زیرا آنها بسیار متخلخل هستند. این امر باعث می شود که مواد شیمیایی موجود در آب با سنگ آهک واکنش نشان دهند و آن را از بین ببرند. هنگامی که یخچال ها ذوب شدند و آب دریا به مرور زمان بالا آمد، آب به داخل این غارها سرازیر شد و آنها را پر کرد و این فروچاله ها را ایجاد کرد.

چاله های آبی نام خود را از مرکز نیلی و محیط آبی روشن خود گرفته اند. بر اساس گزارشی که در مورد جزر و مد وجود دارد، آنها از قوانین اقیانوس در معرض جزر و مد پیروی می کنند کشف.

دومین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد این گودال زیردریایی چیست و چرا اینقدر مرموز است
حفره های آبی در دوران یخبندان اخیر شکل گرفتند. تصویر: آزمایشگاه دریایی Mote

درباره چاله آبی در خلیج چتومال چه می دانیم؟

حفره آبی در خلیج چتومال که به تاام جا معروف است، به معنای آب عمیق است و عمق آن حدود 900 فوت است. برای اینکه دیدگاهی به شما بدهیم، مجسمه وحدت 600 فوت ارتفاع دارد و World One، بلندترین آسمان خراش هند در بمبئی با 76 طبقه، 919 فوت است. این سوراخ غول پیکر 13660 متر مربع مساحت دارد.

در حالی که این فروچاله در ابتدا در سال 2021 کشف شد، اخیراً در مجله علمی مستند شده است. مرزها در علوم دریایی.

تام جا دارای اضلاع شیب دار با شیب تقریباً 80 درجه است و دهانه غار در حدود 15 فوت زیر سطح دریا قرار دارد. علم زنده. این دومین حفره بزرگ آبی است و کمتر از رکوردی است که عمیق ترین چاله شناخته شده، سوراخ اژدها در دریای چین جنوبی، ثبت کرده است.

دومین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد این گودال زیردریایی چیست و چرا اینقدر مرموز است
تصاویر زیر آب دومین سوراخ آبی عمیق جهان را نشان می دهد: تصویر با حسن نیت: Alcérreca-Huerta et al/Frontiers in Marine Science

در مورد سوراخ اژدها چه می دانیم؟

اژدها 987 فوت عمق دارد، بسیار عمیق تر از رکورددار قبلی، Dean’s Blue Hole در باهاما.

مطابق با شین هوا، در رمان سلسله مینگ از سوراخ اژدها یاد شده است سفر به غرب، که در آن یک شخصیت میمون ماوراء الطبیعه از یک پادشاهی زیردریایی که توسط یک اژدها اداره می شود، یک چاقو جادویی دریافت می کند.

در حالی که برخی از سوراخ های آبی مانند سوراخ اژدها به محیط دریایی باز می شوند، برخی دیگر در داخل خشکی هستند.

چرا آبی چاله ها اینقدر مرموز هستند؟

حفره های آبی همچنان برای دانشمندان یک راز است. دسترسی به آنها سخت است و از این رو افراد زیادی آنها را مطالعه نکرده اند.

کریستوفر جی اسمیت، زمین شناس ساحلی در سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) که سایر فروچاله های زیردریایی را مورد مطالعه قرار داده است، اما در آخرین تحقیقات درگیر نبود، گفت: “آنها تا حد زیادی درک نشده اند.” علم زنده.

حفره های آبی به عنوان نقاط داغ زیست محیطی با فراوانی حیات گیاهی و جانوری در نظر گرفته می شوند. اما جالب اینجاست که اکسیژن در داخل غارها کمیاب است و نور خورشید فقط در نزدیکی سطح آن در دسترس است.

زندگی در این حفره های آبی با محیط کم اکسیژن سازگار شده است. این انرژی توسط انرژی ایجاد شده توسط باکتری هایی که در طول فرآیند فتوسنتز به جای اکسیژن از سولفات استفاده می کنند، تامین می شود. EarthSky.org.

این حفره‌های غول‌پیکر بینشی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهند که زندگی روی زمین در میلیون‌ها سال پیش، زمانی که این سیاره بدون اکسیژن بود، چگونه بوده است. آنها همچنین می توانند در مورد زندگی در سیارات دیگر به ما بگویند.

در سال 2012، محققانی که حفره‌های آبی در باهاما را مطالعه می‌کردند، باکتری‌هایی را در اعماق غارهایی یافتند که هیچ گونه حیات دیگری در آن زندگی نمی‌کرد. تجزیه و تحلیل DNA میکروب ها از پنج سوراخ آبی مختلف باهامایی مطلقاً هیچ گونه مشترکی پیدا نکرد. چنین یافته‌هایی می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد اینکه چه حیاتی ممکن است در شرایط شدید در سایر نقاط منظومه شمسی وجود داشته باشد، ارائه دهد. علم زنده گزارش ها.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام