بازارهای بزرگ را به آتش می کشد، مخالفان ادعا می کنند که دست حسینا در پشت دوزخ ها وجود دارد

بازارهای بزرگ را به آتش می کشد، مخالفان ادعا می کنند که دست حسینا در پشت دوزخ ها وجود دارد

آتش نشانان در تلاش بودند تا آتش سوزی گسترده ای را که در بازار محبوب پوشاک شعله ور شده بود، کنترل کنند. عکس: AP

دهلی نو: حزب ملی گرای بنگلادش (BNP) دولت عوامی لیگ را به انجام حوادث آتش سوزی در بازارهای مختلف در سراسر کشور برای “فریب دادن مردم” متهم کرده است.

بر اساس گزارشی در داکا تریبون“شما (دولت) شکست خورده اید (در تضمین امنیت جان و اموال عمومی) زیرا بر هیچ چیز نظارت نمی کنید. هر روز همه جا آتش می گیرد. شما در پشت این آتش هستید،” BNP گفت.

BNP افزود که دولت در تلاش است تا توجه مردم را از مطالبه یک انتخابات معتبر و احیای حق رای منحرف کند.

آتش سوزی گسترده قبل از طلوع صبح، هزاران مغازه را در یک مرکز خرید در داکا در روز شنبه نابود کرد و سازمان آتش نشانی را مجبور کرد برای خاموش کردن آتش از ارتش، شبه نظامی و پلیس کمک بگیرد، دومین حادثه مشابه در پایتخت بنگلادش در ماه جاری. .

آتش سوزی گسترده قبل از طلوع صبح، هزاران مغازه را در یک مرکز خرید در داکا در روز شنبه نابود کرد و سازمان آتش نشانی را مجبور کرد برای خاموش کردن آتش از ارتش، شبه نظامی و پلیس کمک بگیرد، دومین حادثه مشابه در پایتخت بنگلادش در ماه جاری. .

آتش سوزی که چند روز پس از تخریب جزئی یک بازار پوشاک محبوب، در طبقه دوم نیو سوپرمارکت، یک مرکز خرید بین نیومارکت محبوب و کالج داکا، حدود ساعت 5:45 صبح شروع شد و به سرعت به طبقات دیگر، ایستگاه پلیس نیومارکت گسترش یافت. به نقل از پورتال خبری bdnews24.com، رئیس شفیق غنی صبو.

مقامات خدمات آتش نشانی گفتند که هیچ گزارشی مبنی بر مرگ و میر در این فاجعه گزارش نشده است زیرا آتش سوزی قبل از باز شدن مغازه ها در روز شروع شد.

به گفته مقامات، 34 نفر از جمله 15 آتش نشان و امدادگر در کنار صاحبان مغازه ها به دلیل استنشاق دود سیاه در حالی که عملیات امداد و نجات در جریان بود، بیمار شدند.

مجروحان به سرعت به مؤسسه تخصصی سوختگی شیخ حسینه و بیمارستان کالج پزشکی داکا منتقل شدند، جایی که پزشکان وضعیت حداقل دو نفر از آنها را “وخیم” اعلام کردند.

«آتش سوزی تا حد زیادی ظرف سه ساعت پس از وقوع آن کنترل شده است…

سرتیپ محمد معین الدین، رئیس سرویس آتش نشانی، گفت: ما در حال اجرای عملیات نجات هستیم… اولویت ما نجات هر چه بیشتر مغازه ها است.

با این حال آقای معین الدین خاطرنشان کرد که در برخی از مغازه ها اشیای قابل اشتعال به عنوان اقلام مصرفی وجود داشت که باعث گسترش آتش در بازار سه طبقه شد و بیش از 100 مغازه را نابود کرد.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی بلافاصله مشخص نیست، اما احتمال خرابکاری را رد نکرد و از پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی خواست بررسی کنند که آیا مجموعه‌ای از حوادث آتش‌سوزی اخیر نتیجه یک نقشه سازمان‌یافته بوده است یا خیر.

نخست وزیر شیخ حسینه دستور تحقیق می دهد

در همین حال، نخست وزیر شیخ حسینه دستور داد تا تحقیقات کاملی انجام شود تا مشخص شود آیا طرحی برای ایجاد ناآرامی در آستانه انتخابات در اوایل سال آینده طراحی شده است یا خیر.

آتش‌سوزی ساختمان‌ها و انفجارهای ناشی از نشت سیلندرهای گاز، معیوب بودن سیستم تهویه مطبوع و سیم‌کشی‌های الکتریکی بد در بنگلادش بسیار زیاد است.

آتش سوزی روز شنبه تنها 11 روز پس از وقوع یک آتش سوزی قبل از طلوع آفتاب به روشی تقریباً یکسان رخ داد و هزاران مغازه را در بازار پوشاک بانگابازار در داکای قدیمی سوزاند.

آتش سوزی بانگبازار حدود 5000 مغازه را هفته ها قبل از عید مسلمانان ویران کرد زیرا تلاش های صدها آتش نشان و پرسنل ارتش نتوانست برای نجات وسایل آنها کمک کند زیرا جهنم بازار پوشاک را شکافت و آنها را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام