با آغاز اعتصاب 4 روزه هزاران پزشک، بریتانیا برای «اختلال گسترده» آماده می شود

با آغاز اعتصاب 4 روزه هزاران پزشک، بریتانیا برای «اختلال گسترده» آماده می شود

اعتصاب این هفته جدیدترین اعتصابی است که کارکنان NHS پس از اعتصاب پرستاران، امدادگران و سایرین در اوایل سال جاری خواستار افزایش دستمزدها شدند که بهتر نشان دهنده نرخ تورم سالانه بیش از 10 درصد در حال حاضر در بریتانیا است. عکس فایل.

لندن: پزشکان جوان در بریتانیا در ادامه اختلافات طولانی خود با دولت بریتانیا، اعتراضی چهار روزه را در مورد دستمزدهای ناعادلانه از روز سه شنبه آغاز کردند که احتمالاً باعث اختلال بی سابقه ای در خدمات بهداشت ملی (NHS) می شود.

دولت همچنین زنگ خطری را به صدا درآورده است و به مردم در مورد خطرات برای ایمنی بیماران هشدار داده است.

پزشکان واجد شرایط، هزاران نفر – که تقریباً نیمی از نیروی کار پزشکی در بریتانیا را تشکیل می‌دهند – برای مقابله با تورم فزاینده دست به اعتصاب می‌زنند، در کناره‌گیری که پس از اعتصاب سه روزه پزشکان در ماه گذشته انجام شد.

استفان پاویس، مدیر ملی پزشکی NHS انگلستان گفت: “این دور اخیر اعتصابات شاهد سطوح بی نظیری از اختلال خواهد بود و ما در مورد شدت بالقوه تاثیر بر بیماران و خدمات در سراسر کشور بسیار نگران هستیم.”

پاویس به بی‌بی‌سی گفت: «ما همچنین از (بیمارستان‌ها) خواسته‌ایم تا مراحل و بیماران سرپایی را در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه‌ریزی کنند، اما بهبودی هفته‌ها طول می‌کشد.

کنفدراسیون NHS، یک نهاد عالی که سازمان‌های سراسر بخش مراقبت‌های بهداشتی را نمایندگی می‌کند، تخمین زده است که نزدیک به 350000 قرار ملاقات بیمار ممکن است در طول اعتصاب چهار روزه که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، لغو شود.

اعتصاب این هفته جدیدترین اعتصابی است که کارکنان NHS پس از اعتصاب پرستاران، امدادگران و سایرین در اوایل سال جاری خواستار افزایش دستمزدها شدند که بهتر نشان دهنده نرخ تورم سالانه بیش از 10 درصد در حال حاضر در بریتانیا است.

این اعتصاب چهار روزه در بحبوحه یکی از بدترین بحران ها در تاریخ ۷۵ ساله NHS برگزار می شود که بیش از ۷ میلیون بیمار در انتظار مراقبت های پزشکی حرفه ای هستند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، کاهش زمان انتظار بیمارستان را یکی از اولویت های اصلی دولت خود در میان کاهش رضایت عمومی از NHS قرار داده است.

انجمن پزشکی بریتانیا (BMA)، اتحادیه ای که پزشکان را نمایندگی می کند، خواهان افزایش 35 درصدی دستمزد است و استدلال می کند که اعضا در طی 15 سال از کاهش 26 درصدی حقوق واقعی رنج برده اند. BMA گفته است که اعتصابات پزشکان جوان، که برخی از آنها بسیار باتجربه هستند، می تواند متوقف شود، اگر وزیر بهداشت، استیو بارکلی، پیشنهاد حقوقی معتبری را روی میز قرار دهد.

بارکلی در بیانیه‌ای گفت: «خروجی‌ها نه تنها ایمنی بیمار را به خطر می‌اندازد، بلکه برای به حداکثر رساندن اختلال پس از تعطیلات عید پاک نیز زمان‌بندی شده است». او گفت که خواسته های BMA غیر منطقی است و به معنای افزایش بیش از 20000 پوندی برای برخی پزشکان است.

این پزشکان به هزاران نفر دیگر از کارکنان بخش دولتی که امسال در بریتانیا اعتصاب کرده‌اند، از جمله کارکنان راه‌آهن، معلمان و کارمندان دولت پیوسته‌اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام