با تعهد فرانسه به دنبال بزرگ‌ترین تقلب‌ها، بررسی‌های تقلب مالیاتی 25 درصد افزایش می‌یابد.

با تعهد فرانسه به دنبال بزرگ‌ترین تقلب‌ها، بررسی‌های تقلب مالیاتی 25 درصد افزایش می‌یابد.

تصویر فایل گابریل عطل

گابریل آتال، وزیر اقدام عمومی و محاسبات، گفت: با تمرکز مجدد بر مبارزه با تقلب های بزرگ در کشور، دولت فرانسه در حال برنامه ریزی برای افزایش اجرای کنترل های مالیاتی و تشدید مجازات ها برای فرار مالیاتی است.

یک سری اقدامات توسط دولت فرانسه روز سه‌شنبه برای مبارزه با تقلب مالیاتی انجام شده توسط افراد و شرکت‌های چندملیتی ارائه شد.

به عنوان بخشی از این طرح، این اقدامات به دنبال افزایش 25 درصدی بررسی تقلب مالیاتی از هم اکنون تا سال 2027 برای افرادی است که بیشترین درآمد را دارند، در حالی که 100 شرکت بزرگ چندملیتی هر سال یکبار تحت بررسی های اداری قرار می گیرند.

آتال گفت که تلاش‌ها بر روی «بالاترین طیف، روی بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌ها، پیچیده‌ترین کلاه‌برداری‌ها، آن‌هایی که اغلب دخالت بین‌المللی دارند» متمرکز خواهد شد.

ما در حال برنامه ریزی برای اعمال فشار بر ابرثروتمندان و شرکت های چندملیتی هستیم تا فشار بر طبقات متوسط ​​و صاحبان مشاغل کوچک را کاهش دهیم. روسیه امروز این گزارش به نقل از رادیو فرانس اینتر، روز سه شنبه به نقل از او گفت.

آتال افزود: «اکثریت قاطع فرانسوی‌ها که کار می‌کنند و مالیات می‌پردازند، قربانی این کلاهبرداری هستند.»

علاوه بر این، Attal بر نیاز به “کاهش فشار بر مالیات دهندگان کوچک” از طریق ساده کردن فرآیند افشا و اجرای “یک معافیت خودکار جریمه برای اولین خطا” تاکید کرد.

علاوه بر این، او قول داد که در صورتی که دولت مرتکب اشتباهی شود و به نفع مالیات دهندگان باشد، «معکوس خودکار جریمه» را فراهم کند.

طبق برنامه، از مقامات کشور انتظار می رود که یک سال در میان 100 شرکت بزرگ در بورس را حسابرسی مالیاتی انجام دهند.

برای انجام چنین تمرین گسترده ای تا سال 2027، این وزارتخانه قصد دارد 1500 کارمند اضافی را استخدام کند. این طرح همچنین پیش بینی می کند که یک سرویس اطلاعاتی مالیاتی جدید زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد شود و صدها “عامل نخبه” برای مبارزه با تقلب های مالیاتی بزرگ در سطح بین المللی استخدام شوند.

به گفته کارشناسان، طرح فاقد جاه طلبی است

با این حال، کارشناسان هشدار دادند که این طرح فاقد جاه طلبی است و نمی تواند مشکل را در ریشه حل کند.

“اعلان های جالب زیادی وجود دارد، اما جاه طلبی ندارد.” EURACTIV به نقل از نماینده چپ افراطی و گزارشگر ویژه مجلس ملی در مورد فرار مالیاتی شارلوت لدوک گفت.

در حالی که بیشتر تمرکز بر تقلب مالیاتی است – پلیس برای کسانی که رفتار نادرست دارند – این طرح روی هر چیزی در رابطه با فرار مالیاتی است، که عملکرد آن ریشه در خلأهای قانونی در قوانین ملی و بین المللی دارد و آن را قانونی، “هرچند غیرقابل قبول” می کند. گفت.

این نماینده مجلس گفت که او نمی تواند برنامه های جدید را یک ترفند ارتباطی تلقی نکند، زیرا دولت تلاش می کند تا تنش ها را بر سر اصلاحات حقوق بازنشستگی که اخیراً تصویب شده، کاهش دهد، قانون مورد مناقشه ای که میلیون ها نفر را به خیابان ها آورده است.

از نظر دیمین کارم، نماینده سبز فرانسه در پارلمان اروپا و گزارشگر بسته ضد پولشویی اتحادیه اروپا، این اطلاعیه ها نیز از هیچ چیز مشخصی برخوردار نیستند.

او گفت: «کشورهای عضو از رویارویی با بهشت‌های مالیاتی اجتناب می‌کنند و به درستی با فرار مالیاتی مبارزه می‌کنند. EURACTIV، فرانسه را به دلیل عدم جاه طلبی در سطح اتحادیه اروپا و در مذاکرات بین المللی OECD بر سر حداقل مالیات بر شرکت های چندملیتی سرزنش می کند.

طبق آخرین داده های ارائه شده توسط مقامات فرانسوی، اقدامات ضد تقلب مالیاتی به ادعای بازگشت 14.6 میلیارد یورو (تقریباً 16 میلیارد دلار) به خزانه کمک کرده است که نسبت به سال 2021 افزایش 8.2 درصدی داشته است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام