برنامه جهانی غذای سازمان ملل متعهد شده است که با وجود مشکلات با بحران انسانی افغانستان مبارزه کند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متعهد شده است که با وجود مشکلات با بحران انسانی افغانستان مبارزه کند

نماینده یونیسف در افغانستان خاطرنشان کرد که این سازمان با وجود همه مشکلات از مادران و کودکان افغان حمایت می کند.

بحران بشردوستانه افغانستان: با وجود بدتر شدن فاجعه انسانی تحت رژیم خشن طالبان، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (سازمان ملل متحد) تاکید کرده است که بدون توجه به شکاف سیاسی و مسائل امنیتی به وظایف خود در افغانستان عمل خواهد کرد.

هسیائو وی لی، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان، روز پنجشنبه هفته جاری در برلین آلمان اظهار داشت که این سازمان هیچ برنامه ای برای خروج از کشور ندارد، زیرا مردم افغانستان به زندگی بدشان ادامه می دهند.

او گفت: “کمک های بشردوستانه برای اکثر افراد آسیب پذیر از جمله زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت حیاتی است.”

سازمان ملل اعلام کرد که آماده است تا در ماه مه از افغانستان به دلیل محدودیت های طالبان بر زنان خارج شود

سخنگوی می گوید: «مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشده اند».

پیش از این نماینده یونیسف در افغانستان گفته بود که این سازمان با وجود همه مشکلات از مادران و کودکان افغان حمایت می کند.

به گزارش خامه پرس، نماینده یونیسف در افغانستان تخمین می زند که 28 میلیون نفر در افغانستان از جمله 15 میلیون کودک به کمک های بشردوستانه و حمایت های حفاظتی نیاز دارند.

طلوع نیوز گزارش داد که در اوایل ماه ژانویه، برنامه جهانی غذا تأکید کرد که انتظار می رود در سال 2023 در افغانستان حدود 875000 کودک از سوء تغذیه حاد شدید رنج ببرند. گزارش WFP همچنین بیان کرد که 2.3 میلیون کودک و همچنین 840000 زن نیز در آستانه ابتلا به سوء تغذیه حاد متوسط ​​قرار دارند.

وضعیت اقتصادی و سیاسی افغانستان از زمانی که طالبان کنترل این کشور را در اواسط ماه اوت سال 2021 به دست گرفتند، بدتر شده است.

افغانستان در حال حاضر با یک بحران انسانی جدی دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا بر اساس ارزیابی‌های بین‌المللی، این کشور اکنون دارای بالاترین تعداد افراد در ناامنی غذایی اضطراری در جهان است.

علاوه بر این، بحران اوکراین تأثیر زیادی بر افزایش هزینه های مواد غذایی و دور از دسترس بودن آن برای بسیاری از افغان ها داشته است. کودکان و زنان افغان بیش از همه تحت تأثیر جنایاتی هستند که طالبان از زمان به دست گرفتن کنترل در کشور به راه انداخته اند.

خاما پرس گزارش داد که دولت بالفعل امدادگران سازمان ملل را از کار منع کرد که این امر باعث اعتراض جهانی شد. سازمان های ملل متحد طالبان را تشویق کردند تا ممنوعیت کار زنان برای سازمان های بشردوستانه را حذف کنند، با این استدلال که کمک به ملت بدون کمک زنان چالش برانگیز است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام