بریتانیا تروریست‌ها را از نگهداری بیش از دو جعبه کتاب در زندان منع می‌کند

بریتانیا تروریست‌ها را از نگهداری بیش از دو جعبه کتاب در زندان منع می‌کند

تصویر بازنمایی رویترز

در تلاش برای ممنوع کردن تروریست‌ها از «احتکار»، بریتانیا محدودیت‌های جدیدی را برای تعداد کتاب‌هایی که تروریست‌های محکوم می‌توانند در سلول‌های خود نگهداری کنند، وضع کرده است.

قوانین جدید همچنین «تروریست ها» را از ایفای «نقش رهبری» در مراسم مذهبی منع می کند.

حدود 200 نفری که در حال حاضر در زندان‌های بریتانیا به سر می‌برند و به جرم تروریسم مجرم شناخته شده‌اند، تنها مجاز به آوردن دو جعبه کتاب با اندازه متوسط ​​هستند که وزن آنها بیش از 15 کیلوگرم نیست.

عربستان سعودی پس از تبادل زندانیان، زندانیان را به طور یکجانبه به یمن آزاد می کند

توضیح داد: زندگی در زندان Lefortovo که در آن خبرنگار آمریکایی ایوان گرشکویچ در آن نگهداری می شود چگونه است

کتاب‌ها را می‌توان از مغازه‌های مجاز سفارش داد، از کتابخانه‌های زندان تحویل گرفت، یا توسط دوستان و خانواده برای زندانیان فرستاد.

دولت با استناد به یک حادثه اخیر که در آن یک تروریست محکوم 200 کتاب در سلول خود داشت، از تغییرات حمایت کرد، به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه این تغییر بررسی محتوای ممنوعه را برای کارکنان زندان آسان‌تر می‌کند.

این در پاسخ به گزارشی از سال 2022 می آید که در آن نسبت به افراط گرایی و باندهای اسلام گرا در داخل زندان ها ابراز نگرانی شده بود.

به گفته الکس چالک، وزیر دادگستری جدید، این محدودیت‌ها از انجام «برنامه شوم» تروریست‌ها جلوگیری می‌کند.

با این حال، نگرانی‌هایی در مورد پنهان شدن محتوای افراطی در کتاب‌هایی که قبلاً تأیید شده‌اند یا تغییر جلد آن‌ها برای پنهان کردن آن وجود دارد.

دادگاه عالی در سال 2014، کمتر از یک سال پس از تصویب، ممنوعیت کلی قبلی برای دریافت کتاب از افراد خارج از زندان را غیرقانونی اعلام کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام